
Ladan maalausprojekti
Ladan maalausprojekti
Aloitettiin parisen viikkoa sitten pikkuveljen kanssa yhteisen Lada 1200S '89:n kunnostaminen. Lada on palvellut meillä nyt jo kolmatta vuotta käyttöautona ympärivuotisesti. Ovien alareunat alkoivat olemaan aika heikossa hapessa, joten hommattiin "uudet" ovet. Tosin yksi noista "uusista" ovista oli sen verran pahassa kunnossa, että päätin sittenkin korjata tuon auton oman oven. Täältä löytyy projektikuvia: http://koti.mbnet.fi/maaku80/slebeprojekti/ Tänään vedettiin pohjamaalit auton runkoon. Kuvia tulee lisää kunhan homma etenee. Kommentteja saa laittaa vapaasti 

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
En halua kenenkään rojekteja arvostella mutta mielipiteen saa kai esittää.
En ymmärrä minkä ihmeen takia esim c-pilarin kromilistaa ei o otettu irti. Just sen alta lähtee ruoste liikkeelle. Sitäpaitsi sen ottaa irti nopeammin kuin teippaa! Sama juttu etusivuvilkut, ajovalot, ovenkahvat lasit yms..
Pienellä vaivalla saa paljon paremman lähtökohdan maalaukseen ja pohjatöiden tekoon. Eikä uusintamaalaus näkyisi niin selvästi..
Itse olen tehnyt aina niin että täydellinen purku jonka jälkeen pesu silikoninpoistoaineella. Tästä on hyvä lähteä jatkamaan. Ei kannata pilata rojekteja sillä että aloittaa väärästä päästä.
En tarkoita sillä että omatkaan projektit olisi tehty aina järkevästi mutta kokemusta kertyessä huomaa tuollaisia pikkujuttuja. Onnea kuitenkin auton elvytykseen, se kannattaa aina.
En ymmärrä minkä ihmeen takia esim c-pilarin kromilistaa ei o otettu irti. Just sen alta lähtee ruoste liikkeelle. Sitäpaitsi sen ottaa irti nopeammin kuin teippaa! Sama juttu etusivuvilkut, ajovalot, ovenkahvat lasit yms..
Pienellä vaivalla saa paljon paremman lähtökohdan maalaukseen ja pohjatöiden tekoon. Eikä uusintamaalaus näkyisi niin selvästi..

Itse olen tehnyt aina niin että täydellinen purku jonka jälkeen pesu silikoninpoistoaineella. Tästä on hyvä lähteä jatkamaan. Ei kannata pilata rojekteja sillä että aloittaa väärästä päästä.
En tarkoita sillä että omatkaan projektit olisi tehty aina järkevästi mutta kokemusta kertyessä huomaa tuollaisia pikkujuttuja. Onnea kuitenkin auton elvytykseen, se kannattaa aina.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Juu kyllä mielipiteitä saa ja pitää esittää. Ei ainakaan silmämääräisesti pukannut ruoste sieltä c-pilarin listan alta joten annettiin sen olla paikallaan. Sama juttu noiden muiden heebeleiden kanssa. Käyttöautoahan tässä nyt ehostetaan joten emme laittaneet koko autoa atomeiksi. Ja auto pitäisi tämän kuun loppuun mennessä olla leimakunnossakin niin pientä kiirettä jo alkoi melkein pitämään. Tärkeintä tässä nyt oli että näkyvät/alkavat ruosteet saatiin kuriin ja mahdollisimman suojaava maalipinta.
Lada sai maalit nyt menneenä viikonloppuna niskaansa ja ainakin omistajien mieleen tuo uudestisyntynyt katuraaseri on
Pintamaalaus ei onnistunut vimpan päälle vaan valumia tuli aika reippaasti. Mutta yleisesti ottaen ollaan hyvin tyytyväisiä lopputulokseen
Vielä kun saisi hommattua jostain sen isolohko 1.6 koneen tuohon 
Melkein unohtu ne kuvat lähes valmiista projektista (takalasi pitää vielä laittaa paikalleen): http://koti.mbnet.fi/maaku80/slebeproje ... %20valmis/
Kyllä tällä nyt kelpaa taas kurvailla!
Lada sai maalit nyt menneenä viikonloppuna niskaansa ja ainakin omistajien mieleen tuo uudestisyntynyt katuraaseri on



Melkein unohtu ne kuvat lähes valmiista projektista (takalasi pitää vielä laittaa paikalleen): http://koti.mbnet.fi/maaku80/slebeproje ... %20valmis/
Kyllä tällä nyt kelpaa taas kurvailla!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Ymmärrän kyllä että kun käyttöautoa tekee niin ei ole niin väliä. Sitten helposti aikataulukin venähtää.. kuten minulla. Uhkasin ajella omalla rojektilla jo juhannuksena mutta auto on edelleen atomeina tallissa ilman maalia..
Mutta kuitenkin kun tuollaseen rojektiin lähtee, onhan tuossa jo nähty vaivaa muutenkin. Ei olisi pikkujutut enää vaivaa lisänneet.

Mutta kuitenkin kun tuollaseen rojektiin lähtee, onhan tuossa jo nähty vaivaa muutenkin. Ei olisi pikkujutut enää vaivaa lisänneet.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
uuuuu! Ja elvari taustapeilissä! tuo kruunaa koko kokonaisuuden! Hienohan tuo on kun tarkemmin kattelee.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Kuraläpistä täytyy sen verran kertoa että ne eivät ole siinä minkään huonon läpän vuoksi vaan ne vaan jäivät yksinkertaisesti vanhasta Opel-projektista ylimääräisiksi. Ne olivat taakse juuri passelit kun ovat melko leveätkin profiililtaan. Pitänee hinkkailla tuo GM-teksti pois niistä. Onneksi ei ole liikenteessä sattunut vielä kohdalleni todellista GM-himoharrastajaa joka lynkkaisi mut noiden kuraläppien vuoksi 

Hienohan tuo on vaikka valumia on aika paljon.
Mun varmaan täytyy ladaan laittaa tommoset GM:n roiskeläpät koska onhan tossa 1700i:ssä vähän General Motorssiakin
Ei ne GM fanit tapa ainakaan jos Moparissa on GM-roiskeläpät, Lada saattaa kyllä nostaa vähä enempi verenpainetta tietyissä piireissä
Mun varmaan täytyy ladaan laittaa tommoset GM:n roiskeläpät koska onhan tossa 1700i:ssä vähän General Motorssiakin

Ei ne GM fanit tapa ainakaan jos Moparissa on GM-roiskeläpät, Lada saattaa kyllä nostaa vähä enempi verenpainetta tietyissä piireissä

Lada 1200s/1700cc