No onneksi tuo vielä pelaa suurimman osan aikaa hyvin.Lähinnä tuntuu että ei mene läppä täysin kiinni,ja lämmintä pääsee sekaan.corona kirjoitti:Juu sitä just tarkoitan, lämpöä piisaa. Tuo räpsyttely auttoi vielä vuosi sitten, vaan ei auta enää. Tiedätpähän mitä odottaa ja uskoisin, ettet edes talvella halua sen täysillä paahtavan.
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Kirjattakoon, että Jeltsin II:lla reilu 4500 km takana eikä juuri mitään ongelmia ole ollut. Jarrut tykkäävät vinkua melkoisesti, kun auto on seissyt pitkiä aikoja (yleensä ajoa on vain 1-2 päivänä viikossa, muuten TKL ja/tai polkupyörä mallia SA-INT). Muutama kunnollinen polkaisu maantiellä yleensä vaimentaa kitinän, mutta keskustassa ikävää kuunneltavaa.
Vaimon Slutskaya on seissyt enimmäkseen pihassa, kun 6-kuukautinen mönkiäisemme työllistää häntä nyt sivistyksen jakelun sijaan. Akkunsa oli raukka tyhjentänyt, joten sen vaihdoin ja ajelin lenkin, auto pelasi ongelmitta. Sittemmin se on ollut laina-autonakin sukulaisille, tavaraa kun mahtuu mukavasti eikä kulutus hirvitä. Näin niitä vähän ajettuja Ladoja sikiää, tuokin kohta 2-vuotias ja hädin tuskin 16 000 km täynnä.
Vaimon Slutskaya on seissyt enimmäkseen pihassa, kun 6-kuukautinen mönkiäisemme työllistää häntä nyt sivistyksen jakelun sijaan. Akkunsa oli raukka tyhjentänyt, joten sen vaihdoin ja ajelin lenkin, auto pelasi ongelmitta. Sittemmin se on ollut laina-autonakin sukulaisille, tavaraa kun mahtuu mukavasti eikä kulutus hirvitä. Näin niitä vähän ajettuja Ladoja sikiää, tuokin kohta 2-vuotias ja hädin tuskin 16 000 km täynnä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Jarrut vinkuu
Meikäläisen Lattanassa on sama vika, jarrut kiljuu. Tulee mieleen 50-luvun Volvo-linja-autot. Noh, kyllä maailmaan ääntä mahtuu, pääasia on että jarrut toimii. Latuskalla ajettu 5960km.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Kun koeajoin uutta satakymppiä huomasin kanssa tuon jarrujen kirskumisen. Tuli mieleeni alkuajat samarallani. Lisäksi jarrujen tehokkuus ja jokin tuntuma ei niissä ole ihan niin hyvä kuin omassa Samarassani nyt. Voihan olla ettei sillä satakympillä oltu ajettu vähään aikaan ja kitkapinnat olivat vähän ruosteessa. Mutta väittäisin, että alkuperäiset jarrupalat eivät ole niin hyvät kuin jotkin laadukkaat tarvikepalat. Ennen samarassa alkuperäiset palat kirskuivat mutta yksi asentaja vaihtoi jotkin laadukkaat palat tilalle. Kirskuminen loppui ja jarrujen teho tuntui kasvaneen selvästi. Tekniikan Maailmassa oli muutama vuosi sitten testi noista erimerkkisistä jarrupaloista. Suuria eroja ne löysivät niistä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Itse kävin keskiviikkona katsastamassa tota 110:ä (sedan 16V-02)Keravalla - niin jarruletku posahti dynamometrillä ja tuli ajokielto tarra tuulilasiin - sai ajaa kuitenkin 30km/ kotiin. Vaihdoin samalla molemmat jarruletkut ja on jo katsastettukin.
Onneksi muistin ottaa Motonettiin wanhan letkun malliksi - muistan että täällä palstalla joku oli ostanut "110-letkut" ja eivät käyneet vaan Samaran letkut. Niin tässäkin tapauksessa - noi 110-letkut olivat ihan eri letkut - mihinköhän 110:iin ne oikein käyvät..
Onneksi muistin ottaa Motonettiin wanhan letkun malliksi - muistan että täällä palstalla joku oli ostanut "110-letkut" ja eivät käyneet vaan Samaran letkut. Niin tässäkin tapauksessa - noi 110-letkut olivat ihan eri letkut - mihinköhän 110:iin ne oikein käyvät..
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Satakympillä ajettu 145000 km, mallia -01 hb. Viime viikolla tuli peltiputkeen reikä, putki menee paisuntasäiliöstä, lämmityslaitteesta moottorin kupeeseen, tietysti alapuolelle. Peilillä kurkistelin niin vaikutti että olisi ollut valuvika. Tänään autokorjaaja hitsasi reiän umpeen. Reikä oli jotakin pari milliä halkaisijaltaan. Onneksi olin autotallin edessä vuodon huomatessani, en jäänyt tien päälle 
warre 353w sedan,
110 HB 16 V -02 91000 mittarissa,pakoputki katkesi matkalla Etelän-Lämpöön-kokoontumiseen.Putki katkesi sieltä mistä se aina ensimäiseksi menee,eli taaimmaisen vaimentimen kohdilta.
Eilen uusi vaimennin Motonetistä,joka maksoi n.40euroa.Tämä oli pk-seudun selvästi edullisin hinta ja putki löytyi suoraan hyllystä.Muissa tarvikeliikkeissä putki oli n.15-20 euroa kalliimpi.Delta-autosta ei viitsinyt edes kysyä..
Eilen uusi vaimennin Motonetistä,joka maksoi n.40euroa.Tämä oli pk-seudun selvästi edullisin hinta ja putki löytyi suoraan hyllystä.Muissa tarvikeliikkeissä putki oli n.15-20 euroa kalliimpi.Delta-autosta ei viitsinyt edes kysyä..
-
Vandaladisti
Tolla farkulla (vm. 2005) kilometrejä takana 18500. Sen takuuseen menneen puolanjohdon vaihdon jälkeen ei merkittäviä.
- Sillon tällöin ajonestolaite temppuili, mutta se ongelma katosi. Saa nähdä mitä talvi tuo tullessaan.
- Toisinaan keskuslukitus lukitsee vain kuskin oven, mutta uusinta yrityksellä onnistuu. Tämäkin oli yleisempää talvella.
- Jarrut kirskuu toisinaan (nykyään ajoa n. kerran viikossa)
- Niin ja noin 120km/h vauhdissa (mittarin mukaan) täristää auto, ei kovemmassa eikä hitaammassa vauhdissa. Uniroyalin kesärenkaat (autossa ostettaessa).
- Sillon tällöin ajonestolaite temppuili, mutta se ongelma katosi. Saa nähdä mitä talvi tuo tullessaan.
- Toisinaan keskuslukitus lukitsee vain kuskin oven, mutta uusinta yrityksellä onnistuu. Tämäkin oli yleisempää talvella.
- Jarrut kirskuu toisinaan (nykyään ajoa n. kerran viikossa)
- Niin ja noin 120km/h vauhdissa (mittarin mukaan) täristää auto, ei kovemmassa eikä hitaammassa vauhdissa. Uniroyalin kesärenkaat (autossa ostettaessa).
reilu 35000km takana ja TÄMÄ alkoi pitämään meteliä.
Sehän läks nykäsemällä irti (varo johtoja) nyt on tuo kapistus saanut uutta liukastetta, eikun takas paikalleen ja kuuntelemaan hiljaisuutta
Sehän läks nykäsemällä irti (varo johtoja) nyt on tuo kapistus saanut uutta liukastetta, eikun takas paikalleen ja kuuntelemaan hiljaisuutta
Nyt syksyn tultua takalasi on alkanut jälleen huurtua.Olen väsäilemässä sellaista tuuletinpakettia kierrättämään ilmaa takalasille.Pakettiin tulisi kaksi tietokoneen 12volttista tuuletinta kytkettynä sarjaan.Yhden tuulettimen jännitteeksi tulisi 7 volttia.Varmaan pyörii kohtuullisesti,koska ko. tuulettimet pyörivät 3.7 volttisella kännykkälaturillakin.Kerron kokemuksia kun tuo on valmis.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Onko täällä kukaan muu huomannut että 110:n takalokarin sisäpuolella mätänee pommi kuljettajan puolella. lähisukulaisen autosta löytyi aivan reikäiseksi mätääntynyt polttoaineen "kierrätyssäiliö" vai mikä se lienee nimeltään. peltinen säiliö on siellä kaiken lian ja roiskeen armoilla, lisäksi lika jää sen päälle muhimaan ja voi mätääntyä koko lokarinsisäkaari. Tämä tapaus ilmeni voimakkaana bensan hajuna.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)joo hyvä kun kerroit- toi pitää tosiaan tarkastaa, oli haistavinaan kesällä bensanhajua tossa 110:ssä.Lada-Jussi kirjoitti:Onko täällä kukaan muu huomannut että 110:n takalokarin sisäpuolella mätänee pommi kuljettajan puolella. lähisukulaisen autosta löytyi aivan reikäiseksi mätääntynyt polttoaineen "kierrätyssäiliö" vai mikä se lienee nimeltään. peltinen säiliö on siellä kaiken lian ja roiskeen armoilla, lisäksi lika jää sen päälle muhimaan ja voi mätääntyä koko lokarinsisäkaari. Tämä tapaus ilmeni voimakkaana bensan hajuna.
Täällä on ollut jo oma topikkikin, mutta meni itseltä silloin "ohi hilseen".
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=14055
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»