Äänieristyksen parantaminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
lada2107mies

Äänieristyksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja lada2107mies »

Ladan äänieristyksen parantaminen ei ole koskaan pahasta, ajattelin ja vaimensin pintoja kunnolla. Ensiksi purin sisustan ja paljaaseen peltipintaan levitin alustamassaa noin kolmen millin kerroksen. Tämän jälkeen laitoin huopamattoa kerroksen. Sitten alkuperäiset äänieristeet kaksinkertaisena. Sitten lattiamatto. Oviin Laitoin itseliimautuvaa bitumimattoa. Nokkapeltiin laitoin tuota samaa liimautuvaa tavaraa. Johan alkoi ladakin olla hiljainen!! :D
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun äänieristää Ladan kunnolla tulee ihan epätodellinen olo.Ihankuin pitäisi apteekista lähteä hakemaan Remo-Vax:ia kun ei kuulu mitään!Itse äänieristin myös kojelaudan sisäpinnan,Kojelaudan alta paljastuvat pinnat,välikaukalon,rintapellin sisäpuolelta,peräkontin luukun,takalokasuojien sisäpinnat.moottoritilasta kaikki paljaat peltipinnat.
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Paljonko meni rahaa ja aikaa ja oliko sen arvosta?

Vai tuleeko kuulosuojainten hankkiminen halvemmaksi?
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla se ei paljon maksanut,koska käytin lattamiehiltä ylimääräisenä jäänyttä lattiamattoa (uutta),jonka liimasin kontaktiliimalla kiinni.Ainoastaan konetilan puolelle ostin paloa estävää äänieristysmateriaalia,minkä katsastus vaatii.Työtä ja vaivaa sitäkin enemmän.
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Oon itte miettiny samaa, et olis helppo, nopee ja halpa kikka ruiskuttaa lattia täyteen alustamassaa, mut oon pelänny et se haju ei lähe koskaan. Miten on?
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ostat päällemaalattavaa helmapeltimassaa niin ei haise. Ajaa täysin saman asian kuin alustamassakin ja lattiaverhoilu on vielä irroitettavissa myöhempiä mahdollisia korjauksia varten muutenkin kuin pieninä riekaleina. Alustamassa kun tahtoo jäädä sellaiseksi nihkeäksi johon tartuu lattiaverhoilu kiinni ja tiukkaan.

Ruiskulla vaan parikolme kerrosta antaen välillä kuivahtaa niin a'vot.
max40w

Viesti Kirjoittaja max40w »

vielä vaimennuksesta:

tuossa jo puhuttiin massan ruiskulla levittämisestä, niin onnistuuko pensselillä rähvääminen vai kannattaa unohtaa?

mitä maksaa vaimennusmatot?
lada2107mies

Viesti Kirjoittaja lada2107mies »

tolstoi kirjoitti:Oon itte miettiny samaa, et olis helppo, nopee ja halpa kikka ruiskuttaa lattia täyteen alustamassaa, mut oon pelänny et se haju ei lähe koskaan. Miten on?
Itsellä kävi niin. Massasin pohjan sisäpuolelta. Kyllä haisi ja haisee vieläkin. täytyy laittaa sisähajustetta.
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Entäs kun hitsailee pohjaa toiselta puolelta, niin mitäs ongelmia tommonen massa aiheuttaa lämmetessään. Haiseeko? Syttyykö palaan?
meggeri

Viesti Kirjoittaja meggeri »

paljonkohan paino nous lottasen mömmöämisen jälkeen? luulis ainaki jos tota alkaa jonain kauniina päivänä pohjasta hitsaamaan, niin voi soittaa palokunnan valmiiksi. :lol:
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Sanosin että kyllä voi tehdä molempia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
arpati

Viesti Kirjoittaja arpati »

:shock: Ladaan vaimennusta.....älkää ny oikeesti viittikö.....mulla tuppaa käymään niin että lähtee ne vähät alkuperäisetkin mäkeen :twisted: Kaikki ylimääräinen paino poies.....ja tosiaan helpompi hitsailla jne.....

No mulle ei autoihin kyä ihan pian taas tu mitään poppiksia tms hörhelöitä :roll: Jos tollasia harrastaa niin onhan niitä vaimennusmassoja sitä varten Noise Killeriä ja jotain toistakin merkkiä jokka ei vissiin haise ja muistaakseni päälle maalattavia.....En tiä si onko Noise Killer parantunu jo mutta muutama vuosi sitten se ei kai oikke soveltunu tonne käyttöauton jalkatilaan heikon kosteudenkeston takia, mutta voipi olla jo tilanne toinen...HIVI lehressä noista vissiin löytyy juttua ja oliskoos nykyään joku autohivistelyyn erikoistunu lehtikin jo josta sais vaimennusinfoa.....

Nyrkkisääntönä massan lisäys madaltaa peltien resonanssitaajuutta vähemmän korvaan ottavalle tasolle ja tollaset köykäset ja huokoiset materiaalit vaimentaa korkeataajuisia ääniä...Alustamassaa en kans vetäisi sisälle ikinä :shock: Jokku hurjat hivistelijät on kai liimannu kattoonkin peltiä jäykistääkseen sitä ja vaimentaakseen sen liikkeitä kun oikein supparilla päästellään......ladassa muistaakseni helisi vähän kaikki paikat vaikkei ollu kun yksi 10" takalasilla free airina (takapaksi hiukan eristettynä matkustamosta) ja 250W monona aktiivijakosuotimen kanssa eli työtä riittää :lol: Ovipellit tarvii ainakin paremman vaimennuksen ja kojelauta erityisesti, taustapeili tartti ottaa irti kun piti ihme särinää täristessään :?
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin