Lada kerhon Internet-sivujen päivityksiä
- Lada-Jussi
no menkää ny kattoo onnistuko toi mun päivitys http://www.ladakerho.fi/info/muut/moottorit.htm#007
ton linkin päässä pitäisi olla saatavilla ne ruiskukaavion kuvat.
kyl toi koodiviidakko on aikamoista noilla nykyisillä sivuilla, kun vertaa niihin aiempiin omiin räpellyksiin, eli tuossa voi vielä ihailla vanhaa infoa http://www.ladakerho.fi/docs/info/info.htm
ton linkin päässä pitäisi olla saatavilla ne ruiskukaavion kuvat.
kyl toi koodiviidakko on aikamoista noilla nykyisillä sivuilla, kun vertaa niihin aiempiin omiin räpellyksiin, eli tuossa voi vielä ihailla vanhaa infoa http://www.ladakerho.fi/docs/info/info.htm

Näin arvelinkin olevan kun esitin muutaman sanan vapaaehtoisorganisaatiosta. Mutta kun en tiennyt, en sen kummempaa kantaa tähän asiaan ottanut. On hienoa, että löytyy vapaaehtoisia tekemään asioita, mutta joskus se vain ei riitä. Itseäni syvästi surettaa se, että nykyisin talkootyöntekijät on varsin vähissä.pressa kirjoitti: just just
aletaan sivuston päivittäjälle maksamaan palkkaa
kuinkas hallituksen jäsenet
puheenjohtaja
sihteeri
kokoontumisten järjestäjät
lehdentekijät
lehden kuljettajat
kaikki henkilöt joille maksettaisiin palkaa joutuisivat siitä maksamaan verot
kerho maksaisi työnantaja kuluina toisen mokoman lisää
5e/vuosi jäsenmaksu=historiaa
Netti on nykyisistä tiedotusmedioista halvin ja ehkä jopa paras, niin mielestäni olisi tärkeätä saada tämä asia kuntoon. Ei ole edustavaa, että kovin vanhaa tietoa on esillä. Tosin tällä hetkellä tilanne taitaa olla kuitenkin se, että mitään informatiivisen arvonsa menettänyttä tietoa ei sivuilla ole, paremminkin tuoretta tietoa ei ole saatavilla.
Nyt muutkin pohtimaan, mitä tehdään. Toivottavasti kukaan ei nyt sitten nykäise hernettä nenään, en halua arvostella ketään huonosti tehdystä työstä. Yritän vain herättää rakentavaa keskustelua siitä, miten nettisivujen kanssa toimittaisiin tulevaisuudessa. Nykyinen linja kun mielestäni ei oikein ole edustava (informatiivisessa mielessä)

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Kerhohan voisi maksaa noita juttujansa esimerkiksi km-korvauksina niin, että työnantajuus- yms. seikat eivät nousisi mihinkään rooliin. On kuitenkin hyvä, että edelleen on asioita, joissa voi toteuttaa itseään myös pyyteettömän epämaterialistisesti välittämättä ansioista tai tuntipalkoista. Itse esimerkiksi teen lehteä mieluummin ilmaiseksi kuin saamalla siitä jotain korvausta. Jotenkin vain tuntuu, että tietynlainen sisäinen palo on parempi tukahduttaa harrastuksen kuin työn kautta ja harrastustenhan kuuluu maksaa eikä tuottaa! (Trokaaminen ehkä harrastusrahastustoimintana lähtökohdiltaan erilainen
). Tokihan sen ymmärtää, että parempia/motivoituneempia/nopeampia tekijöitä saa aina, jos alkaa tekemisestä maksaa, mutta silloin asian laajuus on tosiaan juuri tuo Pressan ilmoittama. Epäilen vähän myös sitä, että tässä nettisivutapauksessa ei Kassulle (nimi muutettu) ehkä ole painotettu, että painostus kentältä olisi kova. Sitähän se ei varmaan olekaan, mutta älkäämme nyt tukahduttako hienon taiteilijasielun tulevaa aivo-oksennusta liialla hoputtamisella.
Itseäni tietyllä tasolla kiinnostaa, että kun noista "uusista" sivuista tuli kuitenkin noin hienot, niin miten niiden suunnitteluvaiheessa webmaster ei huomannut, että päivittäminen tulee olemaan niin tuskallista kuin miten tuskallista päivittäminen tulee olemaan. Itselläni nimittäin kävi nimittäin omien henk. koht. sivujeni kanssa juuri näin. Tosin tietty sillä erotuksella, että niistä ei tullut todellakaan hienot.

Itseäni tietyllä tasolla kiinnostaa, että kun noista "uusista" sivuista tuli kuitenkin noin hienot, niin miten niiden suunnitteluvaiheessa webmaster ei huomannut, että päivittäminen tulee olemaan niin tuskallista kuin miten tuskallista päivittäminen tulee olemaan. Itselläni nimittäin kävi nimittäin omien henk. koht. sivujeni kanssa juuri näin. Tosin tietty sillä erotuksella, että niistä ei tullut todellakaan hienot.
- Lada-Jussi
kyllä tällaisen toiminnan pitäisi olla talkoo henkistä ja talkoot on pitkät eli tarvittaisiin sitoutumisvalmiita henkilöitä, periaatteessa Lada Kerho pitää ottaa elämäntavaksi.
Minun käsityksen/tiedon mukaan ei km-korvauksia tms verovapaita kustannusten korvauksia voida maksaa henkilölle joka ei ole työsuhteessa maksajaan. Eli tekijän täytyy laskuttaa, mutta parempi kuitenkin jos kerho voi valita talkoo vaihtoehdon.
Minun käsityksen/tiedon mukaan ei km-korvauksia tms verovapaita kustannusten korvauksia voida maksaa henkilölle joka ei ole työsuhteessa maksajaan. Eli tekijän täytyy laskuttaa, mutta parempi kuitenkin jos kerho voi valita talkoo vaihtoehdon.

-
Päivitysasia pitäisi nykyisille sivuille nyt olla järjestyksessä; vapaaehtoisvoimin ainakin toistaiseksi...
Mikäli rahaa aletaan jakamaan, mulle kans: tein joskus noin 15 lehteä, nettisivut, järjestin kokoontumisia ja yms. Maksaa varmaankin tziljoona jeuroa.
Täytynee haastaa kerho oikeuteen maksamattomista korvauksista; taitaapi mennä samantien konkurssiin!

Mikäli rahaa aletaan jakamaan, mulle kans: tein joskus noin 15 lehteä, nettisivut, järjestin kokoontumisia ja yms. Maksaa varmaankin tziljoona jeuroa.

Täytynee haastaa kerho oikeuteen maksamattomista korvauksista; taitaapi mennä samantien konkurssiin!
-
Re: tziljoona
Kiitti kaveli!Martigan kirjoitti:tosson sulle tziljoona![]()
Mä oon anteliaalla päällä
Ongelmana ei ollut se, ettenkö itse olisi saanut tuotettuja sivuille lisää sisältöä ja päivitettyä niitä. Ongelma syntyy kun joku muu kuin minä haluaa sivuille n-määrän informaatiota ja toimittaa sen minulle muodossa x. Tällöin minä jouduin suodattamaan informaation ja konvertoimaan sen julkaistavaan muotoon. Tähän prosessiin kuluu sitten aikaa ja rahaa tietty määrä. Kun aikani ja rahani arvo ylittää päivittämisestä saadun tyydytyksen arvon, ei toiminta ns. maksa vaivaa.Itseäni tietyllä tasolla kiinnostaa, että kun noista "uusista" sivuista tuli kuitenkin noin hienot, niin miten niiden suunnitteluvaiheessa webmaster ei huomannut, että päivittäminen tulee olemaan niin tuskallista kuin miten tuskallista päivittäminen tulee olemaan. Itselläni nimittäin kävi nimittäin omien henk. koht. sivujeni kanssa juuri näin. Tosin tietty sillä erotuksella, että niistä ei tullut todellakaan hienot.
Toisinaan elämässäni on muuta sisältöä kuin tämän päivitysrumban suorittaminen josta seuraa toiminnan vasteaikojen venyminen.
Lisäksi nykyisiä sivuja vaivaa eräänlainen taaksepäinyhteensopivuus, eli historian taakka. Sivut on tehty siirtämällä sisältö vanhoilta sivuilta uusiin, jolloin valikkorakenteet ja tiedostonimet olisi pitänyt uudistaa täysin. En uudistanut.
Vähitellen kiinnostukseni on hiipunut, ja joku muu (Cassu) saa jatkaa siitä mihin jäätiin.
Kommentoinnin suhteen olet erittäin oikeassa.
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että paras ratkaisu kerhon sivuiksi olisi sisällönhallintasoftan käyttöönotto, johon tehtäisiin yhtenevä ulkoasu. Kaikki voisivat sitten päivittää sisältöä omien käyttöoikeuksiensa puitteissa.
Tällainen oli joskus suunnitelmissakin, testiversio saattaa olla edelleen julkaistu.
http://www.ladakerho.fi/joomla/
Onhan tuota jopa oikein kehitetty eteenpäinkin. hjuva hjuva
Tällainen oli joskus suunnitelmissakin, testiversio saattaa olla edelleen julkaistu.
http://www.ladakerho.fi/joomla/
Onhan tuota jopa oikein kehitetty eteenpäinkin. hjuva hjuva
Mä en ymmärtänyt, että miks näiden ptäisi nyt olla niin hirmuisen edustavat. Ainahan ulkonäöllä voi leikkiä, mutta kyllä tämä pääpointti tulee hoidettua.
Ja tosiaan, kuka on valmis kustantamaan jäsenmaksuissaan uudet nettisivut ja sitä kautta kaikkien muiden kerhon hyväksi tekevien palkat.
Ei se mitenkään onnistu, että webmasterille maksetaan ja muut tekee ilmaista työtä, voisi talkootyöläiset loppua kesken.
Ja tosiaan, kuka on valmis kustantamaan jäsenmaksuissaan uudet nettisivut ja sitä kautta kaikkien muiden kerhon hyväksi tekevien palkat.
Ei se mitenkään onnistu, että webmasterille maksetaan ja muut tekee ilmaista työtä, voisi talkootyöläiset loppua kesken.