painekaasari

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
maxell

painekaasari

Viesti Kirjoittaja maxell »

Onko markkinoilla muita kaasareita turbo käyttöön kuin weberin dat?
Se on vähän turhan kallis näihin mun kokeiluihin.. Jos jollakin sattuis ylimääräinen olemaan ja suostusi siitä luopumaan reiluun aseveli hintaan,niin olisin hyvin onnellinen :D
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: painekaasari

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

maxell kirjoitti:Onko markkinoilla muita kaasareita turbo käyttöön kuin weberin dat?
Se on vähän turhan kallis näihin mun kokeiluihin.. Jos jollakin sattuis ylimääräinen olemaan ja suostusi siitä luopumaan reiluun aseveli hintaan,niin olisin hyvin onnellinen :D
onhan noita kaasareita esim. solexin 32dis? ja melkein mistä tahansa tuplasta saa paineistettua hyvän värkin???! jos oikeen halpaa ratkasua haluat kokeilla niin suosittelen kaasarin laittamista turbon imupuolelle?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
maxell

Viesti Kirjoittaja maxell »

Mistähän sellaisen solexin vois löytää? Ei taida uutena mistään enää saada..? Tällä hetkellä kaasari on turbon imu puolella, mutta tehoja pitäs saada ens kesälle paljon lisää :twisted:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

maxell kirjoitti:Mistähän sellaisen solexin vois löytää? Ei taida uutena mistään enää saada..? Tällä hetkellä kaasari on turbon imu puolella, mutta tehoja pitäs saada ens kesälle paljon lisää :twisted:
eipä niitä taida oikeen mistään löytää, eikä ne niin kauheen hyviäkään ole :roll: no joko ostat paineistetut vaaka/pysty tuplat ja teet niille imu sarjan tai sitten ruisku :? minkäslaisia tehoja sitä ollan ottamassa? ja mistä koneesta? millä ahtimella?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
maxell

Viesti Kirjoittaja maxell »

Pitää ruveta metsästämään vissiin tuplia jostain, mutta paineistetut taitaa olla nykään kiven alla.. Ruiskua en ainakaan vielä laita vaan pitää vähä harjotella tuota ahtamista ensin ja jos sitten vaikka siirtyis megasquirttiin, mutta kaasarilla olis tarkotus näin aluksi. Kone on tällä hetkellä 1200 mutta vaihtunee talven aikaan joko 1500 tai 1600. Turbo on garretin to3 ja kaasarina joku volvon vanha strömberg. Tehoja pitäs saada jonku verran lisää ja tarkotuksena onkin vähä kattoa paljonko sieltä sitten loppuviimein irtoaisi :)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

mitenkäs onko kukaan kokeillu paineistaa tollasta strömppästä
tuolla saappi voorumilla joskus väittivät että teoriassa vois onnistuu kun laittais kohokammion huohottimesta ahtopaineen :?:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

START kirjoitti:mitenkäs onko kukaan kokeillu paineistaa tollasta strömppästä
tuolla saappi voorumilla joskus väittivät että teoriassa vois onnistuu kun laittais kohokammion huohottimesta ahtopaineen :?:
R-Sport-turbosarjoilla kiristetyissä 200-sarjan Volvoissahan tuommoinen Strömberggihän on painepuolella joten kannattaa varmaan kysellä Volvofoorumilta. Ihan paska kaasarihan se on ja itsekin olen semmoisen kanssa tapellut joten en suosittele.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

juu ei sillä mitään tee :roll:
mutta sellanen satuttiin "lainaamaan" saabista kun niitä tossa nurkissa on
se olis vaan halpa vaihtoehto ja nehän köyhää miestä kiinnostaa :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
maxell

Viesti Kirjoittaja maxell »

Painekaasaria ei meinaa mistään löytyä niin pitää kokeilla k-jetronicilla
jos sen sais vaikka sillä pelaamaan. Minkälaista bensapumppua siinä kannattais käyttää? Tarkotus olis tehdä pieni kerääjäsäiliö josta syötettäis bensa sitten tehokkaammalla pumpulla.. Minkälaisen bensapaineen se vaatisi? Eikös k-jetronicissa pidä olla kova paine? Riittäisköhän esim. bemarin sähköpumppu sille?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

maxell kirjoitti:Painekaasaria ei meinaa mistään löytyä niin pitää kokeilla k-jetronicilla
jos sen sais vaikka sillä pelaamaan. Minkälaista bensapumppua siinä kannattais käyttää? Tarkotus olis tehdä pieni kerääjäsäiliö josta syötettäis bensa sitten tehokkaammalla pumpulla.. Minkälaisen bensapaineen se vaatisi? Eikös k-jetronicissa pidä olla kova paine? Riittäisköhän esim. bemarin sähköpumppu sille?
meidän ke-jetti mersussa on kaks bensapumppua peräkkäin, eiköhän se kannata olla jonkun k-jetti vehkeen pumppu niin varmasti pelaa, itse ostaisin kyllä ennemmin tuplat kun rupeisin jonkun mekaanisen ruiskun kanssa pelaamaan, on ne vähän semmosia :cry: tää on mun mielipide :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

yks saappi mies väitti että arviolta 6paaria painetta vaatis :roll:

normi ruisku pemarinhan pumpulla saa jotin 3,5bar
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin