Suomen vanhin lada

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pitääkö muuten yhdistää alustava kysely suomipenkeistä ja tämä auto toisiinsa? meinataanko tämäkin tuunata? jos laittaa suomi penkit niin sitten on ihan sama vaikka laittais eu-kilvetkin :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Makella on omat suunnitelmat, mutta antaa hänen kertoa niistä itse jos haluaa. Auton ulkonäkö on tosin tarkoitus pitää orkkiksena 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

No mutta jussi. Tämä yksilö kannattaa TUUNATA. Jos tätä pitää käyttöautona niin kaikki alkuperäinen vaikeasti saatava orkkisosa kannattaa laittaa hyllyyn odottamaan parempia aikoja!

Ei ole siten raiskaus.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no mutta ei kai tollasia pidetä käyttöautona, mutta jos nyt niin tapahtuu niin sitten tuunaus olisi kyllä perusteltua
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:pitääkö muuten yhdistää alustava kysely suomipenkeistä ja tämä auto toisiinsa? meinataanko tämäkin tuunata? jos laittaa suomi penkit niin sitten on ihan sama vaikka laittais eu-kilvetkin :lol:
Pitäisi periaatteessa kyllä laittaa ЭCCP- museokilvet :)

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Mitä tälläiselle pitäisi jussin mukaan tehdä .......... laittaa pihalle mätänemään .... ei, ei ,tulee aivan tavalliseksi käyttöautoksi ja tietysti parannetaan " penkit ym " muu tekniikka vielä jääköön sanomatta ettei jussin tarvitse niitä NITROJA kaivaa esille , mutta ulko asu jää orkkismalliseksi ..... eihän tämä ole kuin peltiä minä en sääli sillätavalla ettei mitään saa muuttaa :roll:
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jep käyttöön vaa :P hommatkaa joku tälläi ja viekää johkuu museoon seisoskelemaan
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Eikös ladat ole ajoon tehty jo cccp :ssä ..... minä ainakaan en laita seisomaan .Auto pitää olla tavallisen näköinen mutta sisältä susi lammasten vaatteissa ...... ja ladaan se sopii kuin nappi silmään :twisted:
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

^^ asia puhetta 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

markku kirjoitti:Mitä tälläiselle pitäisi jussin mukaan tehdä .......... laittaa pihalle mätänemään .... ei, ei ,tulee aivan tavalliseksi käyttöautoksi ja tietysti parannetaan " penkit ym " muu tekniikka vielä jääköön sanomatta ettei jussin tarvitse niitä NITROJA kaivaa esille , mutta ulko asu jää orkkismalliseksi ..... eihän tämä ole kuin peltiä minä en sääli sillätavalla ettei mitään saa muuttaa :roll:
Täytyy sanoa että olen osittain samaa mieltä,mutta en ihan tässä tapauksessa. :roll: jos haluaa "rakentaa"ladaa niin aihioksi löytyisi varmastikkin joku hiukan yleisempikin malli,jos nyt ajatellaan että ton vm-70 ladan laittaisi nättiin orkkiskuntoon niin sen arvo olisi jo kansaivälisestikkin melkoinen,mutta jos sitä lähdetään muuttelemaan ja rakentelemaan niin sen arvo on sama kun minkä tahansa "rävelletyn"ladan. :? En suoraan sanoen ymmärrä miksi pitää ostaa ja ruveta muuttelemaan autoa jota koko maailmassa on todennäköisesti vain muutama kpl.jäljellä. :shock: Johan ton kunnostamalla täysin orkkikseksi siitä myydessä saaduilla rahoilla ostais parikin uudempaa nappista minkä perään ei kukaan itke jos niitä rakentaa(paitsi jussi). :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

jasu35 kirjoitti:
markku kirjoitti:Mitä tälläiselle pitäisi jussin mukaan tehdä .......... laittaa pihalle mätänemään .... ei, ei ,tulee aivan tavalliseksi käyttöautoksi ja tietysti parannetaan " penkit ym " muu tekniikka vielä jääköön sanomatta ettei jussin tarvitse niitä NITROJA kaivaa esille , mutta ulko asu jää orkkismalliseksi ..... eihän tämä ole kuin peltiä minä en sääli sillätavalla ettei mitään saa muuttaa :roll:
Täytyy sanoa että olen osittain samaa mieltä,mutta en ihan tässä tapauksessa. :roll: jos haluaa "rakentaa"ladaa niin aihioksi löytyisi varmastikkin joku hiukan yleisempikin malli,jos nyt ajatellaan että ton vm-70 ladan laittaisi nättiin orkkiskuntoon niin sen arvo olisi jo kansaivälisestikkin melkoinen,mutta jos sitä lähdetään muuttelemaan ja rakentelemaan niin sen arvo on sama kun minkä tahansa "rävelletyn"ladan. :? En suoraan sanoen ymmärrä miksi pitää ostaa ja ruveta muuttelemaan autoa jota koko maailmassa on todennäköisesti vain muutama kpl.jäljellä. :shock: Johan ton kunnostamalla täysin orkkikseksi siitä myydessä saaduilla rahoilla ostais parikin uudempaa nappista minkä perään ei kukaan itke jos niitä rakentaa(paitsi jussi). :wink:
Mä olen täysin samaa mieltä kuin Jasu
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Toveri Sladimir

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Niin, minullakin on vanha historiallinen ukin entinen antiikkikirves.Seitsemäs varsi vasta menossa ja teräkin on vaihdettu jo kolmesti.Keneltä löytyy suomen vanhin museokatsastettu Lada?Museokatsatus on kuitenkin jonkunlainen alkuperäisyys takuu, vaikkei sen puuttuminen teekkään autosta arvotonta.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Vaihda tuo 1970 tähän ja tuunaa tätä mieluummin. Tässä jo aluvanteet ja plyysisisustus valmiina. Itse tuon 1970:n pitäisin orkkiksena ja ajaisin vain kesällä. Tuo oma 1971 oli melkoinen romukasa kun sen sain, niinpä ei tehnyt lainkaan pahaa tuunata sitä tuollaiseksi, eikä se niin harvinainen ole kuin -70...

Ja jos joku nyt luulee että tuota 2103:a olen myymässä niin ei kannata kysellä, en myy! Aika moni vaan on sitä kysellyt. Mutta tuohon 1970:een kyllä sen vaihtaisin. Lienee kuitenkin turha haave.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Toisaalta tuo AI:n 71- ladakin on omalla tavallaan arvokkaampi kuin 70 tehty, museorekisteri mielessä nimittäin.

Suomihistoria on aina suomihistoria. Pidän suomihistorialla olevaa museorekisteröityä 71 ladaa vähintään yhtä arvokkaana kuin vastaavaa 70 tehtyä.

Sama pätee tuonti mosseihin ja volgiin!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos kerta vaihtamaan ruvetaan niin mulla olis tarjota 1200L 78 tkm ajettu nappis. Ei ruostessa ja siisti. Ei ole ajettu viimeiseen 3 vuoteen kuin kesällä 200km (kun oli hyvä ilma) :D .

Nykyisin majailee lämpimässä tallissa.

Kuva saa pyytämällä, tarjous voimassa vain tohon nappikseen.
Lada rules
Vastaa Viestiin