Nivan-modifiointi osio!!!
Tällainen Niva modifionti-sivu tuli vastaan:
http://www.turbo-nutter.com/
lopussa näytti olevan tukku ohjekirjoja Nivaan.
http://www.turbo-nutter.com/
lopussa näytti olevan tukku ohjekirjoja Nivaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Älä koske niihin itte vetoakselissa oleviin sokkiin ollenkaan!
Ulompi tumppi irtoo nätisti ihan vaan lyömällä, helpottaa jos on vetari kokonaisuudessaan irti.
Jos vetari on irti niin pidä sitä kädessä tumppi alaspäin ja anna teräviä iskuja vasaralla siihen tähteen, kannattaa pyöritellä sitä vetaria ja lyödä eri kohtiin, jos ei suosiolla irtoo niin sitten sama homma mutta kääntele sitä niveltä ja taas iskuja, pyöritä ja kääntele, kyllä se irtoo.
Jos se pitää irrottaa paikallaan niin sama periaate mutta on vähän ahtaampaa, liukuvasara on toinen vaihtoehto jos paikallaan irrottaa.
Sisempi tumppi purkaantuu helpoiten niin että irrottaa sen ison sokan sieltä vetarin maljan reunalta ja vetää vetarin tähtineen/kuulineen ulos tumpista ja lyö sen tähden irti vetarista vasta pöydällä/ruustukissa.
Ulompi tumppi irtoo nätisti ihan vaan lyömällä, helpottaa jos on vetari kokonaisuudessaan irti.
Jos vetari on irti niin pidä sitä kädessä tumppi alaspäin ja anna teräviä iskuja vasaralla siihen tähteen, kannattaa pyöritellä sitä vetaria ja lyödä eri kohtiin, jos ei suosiolla irtoo niin sitten sama homma mutta kääntele sitä niveltä ja taas iskuja, pyöritä ja kääntele, kyllä se irtoo.
Jos se pitää irrottaa paikallaan niin sama periaate mutta on vähän ahtaampaa, liukuvasara on toinen vaihtoehto jos paikallaan irrottaa.
Sisempi tumppi purkaantuu helpoiten niin että irrottaa sen ison sokan sieltä vetarin maljan reunalta ja vetää vetarin tähtineen/kuulineen ulos tumpista ja lyö sen tähden irti vetarista vasta pöydällä/ruustukissa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Innostuin sitten tänään aloittamaan vähän lokasuojan kaarien modausta, kun takana nuo Insa Turbo 205/80 -16 renkaat ottaa kiinni sisäänjoustossa kaaren takareunaan.
Ikävä kyllä huomasin, että vahinko on jo päässyt tapahtumaan, eli jäljistä päätellen peruuttaessa on tapahtunut kontakti, ja noin 6-10 nappulasta on leikkaantunut pellin reunaan puolet pois.
Eteenpäin ajaessa kosketustilanteessa lähinnä vaan kaareen jää vähän kumia.
Tästä harmistuneena ehkä tilaan yhden renkaan lisää, ja laitan tuon varanakiksi.
Mites olette niitä lokasuojia kohdelleet? Tuon takakulman leikkaushan tekee aukon, koteloon.
No itse rälläköin ensin kaaresta palan pois, mutta en sitä sisempää peltiä. Sen leikkasin vähän lähempää rengasta, ja sitten hakkasin sen muotoon tuon leikatun ulomman pellin kanssa. Hitsauskoneena oli puikkokone, ja en omilla taidoilla onnistunut tekemään kuin pisteitä, että paketti pysyy kasassa, ja tiivistin homman alustamassalla. Ei ole mitenkään rujo, vaikka siltä kuulostaakin. Toisen puolen kun avaan, niin täytyy kyllä huolehtia että on mig käytössä.
Ikävä kyllä huomasin, että vahinko on jo päässyt tapahtumaan, eli jäljistä päätellen peruuttaessa on tapahtunut kontakti, ja noin 6-10 nappulasta on leikkaantunut pellin reunaan puolet pois.
Eteenpäin ajaessa kosketustilanteessa lähinnä vaan kaareen jää vähän kumia.
Tästä harmistuneena ehkä tilaan yhden renkaan lisää, ja laitan tuon varanakiksi.
Mites olette niitä lokasuojia kohdelleet? Tuon takakulman leikkaushan tekee aukon, koteloon.
No itse rälläköin ensin kaaresta palan pois, mutta en sitä sisempää peltiä. Sen leikkasin vähän lähempää rengasta, ja sitten hakkasin sen muotoon tuon leikatun ulomman pellin kanssa. Hitsauskoneena oli puikkokone, ja en omilla taidoilla onnistunut tekemään kuin pisteitä, että paketti pysyy kasassa, ja tiivistin homman alustamassalla. Ei ole mitenkään rujo, vaikka siltä kuulostaakin. Toisen puolen kun avaan, niin täytyy kyllä huolehtia että on mig käytössä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Kolmee eri tyyliä on meilläpäin käytetty.
Ne on selitetty kuvien kera tuolla->
http://www.kotikone.fi/toveriniva/docs/rengastus.htm
Ne on selitetty kuvien kera tuolla->
http://www.kotikone.fi/toveriniva/docs/rengastus.htm
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Nostetaans hiukka ylöspäin.
Ja samalla kyssäri:
Onko nyt jotain luotettavaa kanavaa, mistä saa kohtuuhinnalla hyvälaatuista varaosaa jne Nivakkeriin?
Alkais olla tarvetta osien hankinnalle.
-P-
Ja samalla kyssäri:
Onko nyt jotain luotettavaa kanavaa, mistä saa kohtuuhinnalla hyvälaatuista varaosaa jne Nivakkeriin?
Alkais olla tarvetta osien hankinnalle.
-P-
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Tulipahan vaihdettuu kurja opeli
"vähän" ajettuun nivaan. Pitäs alkaa pikku hiljaa rakentelee. Uudet renkaat ja korotukset aluks.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
mimmones on uudessa nivassa ohjaustehostin? oisko mahdotonta asentaa takavetoon 

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Ostin tuossa pari viikkoa takaperin nivan ja sitä pitäisi ruveta laittelemaan.
Mielessä olisi pistää pösön 1.9td kone siihen, mutta mistään ei oikeen löydy tietoa siitä miten se käytännössä tapahtuu. Eli pitääkö moottorin kiinnityksiä muuttaa tai muuta muutella. Ja mistä saa sellaisen välilaipan vaihdelaatikon ja koneen väliin?
Ja saako 215/85-15 renkaat otteeseen?
Siinä muutama kysymys aluksi.
T:Aloitteleva Nivailija
Mielessä olisi pistää pösön 1.9td kone siihen, mutta mistään ei oikeen löydy tietoa siitä miten se käytännössä tapahtuu. Eli pitääkö moottorin kiinnityksiä muuttaa tai muuta muutella. Ja mistä saa sellaisen välilaipan vaihdelaatikon ja koneen väliin?
Ja saako 215/85-15 renkaat otteeseen?
Siinä muutama kysymys aluksi.
T:Aloitteleva Nivailija
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
tossa on kuvat ja varaosanumerot koneen korvia varten http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15688
tossa kuvat ja varaosanumerot vaihdelaatikon kytkinkoppaa varten
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15791
kytkin tossa kuvassa 21215 alkuisilla varaosanumeroilla
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15788
tossa kuvat ja varaosanumerot vaihdelaatikon kytkinkoppaa varten
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15791
kytkin tossa kuvassa 21215 alkuisilla varaosanumeroilla
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15788
