mikä ihme?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
nappi-lada

mikä ihme?

Viesti Kirjoittaja nappi-lada »

Tämmöinen on apukuskin puolella kiinni ja siitä ilmeisesti kuuluisi mennä letkuja johonkin mutta mihin ja mikä tämä edes on?
En osannut kuvaa lisätä tähän viestiin, joten viitseliäät voivat käydä katsomassa tuolta.
:!: linkki kuvaan poistettu :!:
kiitokset tietäjille :D
Viimeksi muokannut nappi-lada, 27.10.2006 9:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Käytöstä poistetun saasteenalennussysteemin magneettiventtiili. Systeemi joka toimii vain paperilla. Kirjoita hakuun "saasteenalennus" tms. ja lue lisää :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jokari kirjoitti:Systeemi joka toimii vain paperilla.
Mitäs tuo tarkoittaa? Että Ladan versio toimii vain paperilla (tämän ymmärrän), vai yleensäkin? Polttoainehöyryjen talteenotosta tuossa lienee kysymys.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

systeemi on ihan toimiva kunnes ajanmyötä joku kalvoista alkaa vuotamaan
ei liity polttoainehöyryihin vaan alipaineeseen moottorijarrutuksessa
systeemihän on silloin katkaissut polttoainesyötön ja kipinän
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuomas kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Systeemi joka toimii vain paperilla.
Mitäs tuo tarkoittaa? Että Ladan versio toimii vain paperilla (tämän ymmärrän), vai yleensäkin? Polttoainehöyryjen talteenotosta tuossa lienee kysymys.
Niinkuin pressa sanoikin, se kyllä toimii jos kaikki on kohdallaan. Yleensä ei kuitenkaan ole, ja varsinkin se kaasarin vipu on usein päin helvettiä ja auto sammuu kuin päästät kaasun.

Mitään hyötyä tosta systeemistä ei ole, vai onko joku huomannut kovaa kulutuksen laskua kun tuo on toiminnassa? :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mä en oo tuota systeemiä saanu toimiin en sitten millään vaikka sähkö systeemit tuolle pelaa, magneettiventtiili on ihan uusi ja myöskin tyhjäkäynninalipaine homma on uusi. Tai sitten tuosta vaan ei oo yhtään mitään hyötyä että tuon toimintaa edes huomais millään lailla.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Minulla on ainakin ko systeemi toiminnassa, eikä ole mitään ongelmia aiheuttanut. Auto on jo 19 vuotta vanha. En tiedä mitenkä vaikuttaa, kulutus on ainakin varsin pieni <7litraa sadalla maantieajossa.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

systeemi ei vaikuta kulutukseen
ainakaan siten että kotikonstein pystyisi mittaamaan
ainoastaan päästöihin moottorijarrutuksen aikana
jos omistaa kannettavan päästömittarin ja isossa alamäessä moottorijarrutuksessa mittaa niin päästöt pienemmät kun systeemi käytössä/kunnossa
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei ole tuo Ladan tekniikka niin kovin hallussa, enpä tiennyt että niissä on noinkin sofistikoituneita järjestelmiä käytössä :)

Jos tuo tosiaan katkaisee polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa samoin kuin ruiskukoneissa, niin kyllä se oikealla ajotavalla pitäisi pienentää kulutusta ihan havaittavastikin.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
nappi-lada

Viesti Kirjoittaja nappi-lada »

liittyykö tämä kaasarin ainoa sähkökomponentti samaan asiaan?
Siis tämä 2 johtoinen laatta joka kytkeytyy kaasuvivun liikkeellä?
sekin siis turha palikka?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

nappi-lada kirjoitti:liittyykö tämä kaasarin ainoa sähkökomponentti samaan asiaan?
Siis tämä 2 johtoinen laatta joka kytkeytyy kaasuvivun liikkeellä?
sekin siis turha palikka?
Kyllä liittyy, ja yhtä turha kuin muutkin osaset.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuomas kirjoitti:Ei ole tuo Ladan tekniikka niin kovin hallussa, enpä tiennyt että niissä on noinkin sofistikoituneita järjestelmiä käytössä :)

Jos tuo tosiaan katkaisee polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa samoin kuin ruiskukoneissa, niin kyllä se oikealla ajotavalla pitäisi pienentää kulutusta ihan havaittavastikin.
Kokonaan tuo ei katkase polttoaineen syöttöä. Jos katkasis niin mä virittelisin tuon vaikka väkisellä toimintaan. Pienentää tuo tuota syöttöä kun ei päästä tyhjäkäynnnin alipainekalvolle alipainetta mutta kokonaan se ei sitä katkase.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

väittelemään en lähde
mutta ainakin omassani jos alipaine puuttui tyhjäkäyntisuuttimelta
niin neula oli täysin kiinni ja syöttö 0
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Noinhan se kyllä periaatteessa pitäisi mennä. En tiiä sitten että mistä johtuu mutta mullakun irrottaa alipaineletkun tuosta tyhjäkäynniltä niin ei tapahdu mitään... Noh samapa tuo kun kuitenkin toimii ja kulutus on kohtuu alhaalla niin en ala ainakaan tuota yrittään korjata enää. Uusi kaasari ollu suunnitemissa muttei vielä oo raskinu hommata.
Vastaa Viestiin