Lada-Jussi kirjoitti:eikös noissa tuontiautoissa pitäis olla eu-kilvet?
Ei, jos auton vuosimalli on 1971/72 tai vanhempi, niihin saa laittaa mustat kilvet iän perusteella
tarkoitin lähinnä symboolisesti tjsp, onhan kaikissa 80-luvun tuonti w124 mersuissakin eurokilvet.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:eikös noissa tuontiautoissa pitäis olla eu-kilvet?
Ei, jos auton vuosimalli on 1971/72 tai vanhempi, niihin saa laittaa mustat kilvet iän perusteella
tarkoitin lähinnä symboolisesti tjsp, onhan kaikissa 80-luvun tuonti w124 mersuissakin eurokilvet.
Joo mutta Jussi tässähän on otettava juuri huomioon se auton historia - näillä tuontimersuillahan on poikkeuksetta myöskin "Eurohistoria" -eli ne on tuotu (valmistettu) lähinnä EU:n perustajamaista - mm. "Länsi-Saksasta" - eli niissä se on historiallistikin oikein. Sitä vastoin taas esim. entisen DDR:n valmistamiin autoihin ei todellakaan kuulu "eurokilvet" -samoin kuin ei suomalaisiinkaan ennen Suomen EU-jäsenyyttä oleviin autoihin -eikä myöskään "tuontijenkkeihin". Vielä pahempi historiallinen vääryys tehdään, jos kunnioitettavan CCCP-historian omaava ajokki valjastetaan EU-tunnuksiin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Soitin tänään l-rannan tulliin ja kysyin mikä tilanne veron suhteen, no vanhempi mies vastasi ja sanoi 1,5 kuukauden jono ja ei voi ennen päätöstä antaa ennenkuin helsingistä tulee lupa ja laskevat uuden auton hinnasta josta vähennetään vuodet . Sitten sanoi onko se vaalea 70 lada sinun .... minä hämmästyin ja sanoin että kyllä , ihmetteli kuntoa ja sanoi että noin vanha ja tossa kunnossa katsoi kuvia jotka otettu kotkan mussalossa tullin kameralla , ja mainitsi että laita orkkis kuntoon tuommoinen harvinaisuus .
markku kirjoitti:Alan kyllä kaatua entisöinnin kannalle , tänään ratkeaa mikä 70 kohtalo on !! joko purkuun ja tehdään vimosen päälle lada tai jotain muuta
Älä hyvä mies edes suunnittele purkaa tuollaista helmeä, noita ei puissa kasva. Itselläni oli 80-luvulla -71 tai -72 1200L, joka tuli ajan hengen mukaisesti tottakai hävitettyä parilla sadalla markalla. No, nyt on jo kakat housussa, jälkiviisaus ei enää auta.
Toinen harmittava ja mieleenjäänyt tapaus on -84 1600L, sikarin ruskea, ja plyyshisisustalla ilman Anttilan penkinpäällisiä.
Muitakin tyhmyyksiä on tullut Ladojen kanssa tehtyä, mutta ei tässä nyt tosiaankaan jälkiviisaus auta.
markku kirjoitti:Alan kyllä kaatua entisöinnin kannalle , tänään ratkeaa mikä 70 kohtalo on !! joko purkuun ja tehdään vimosen päälle lada tai jotain muuta