Sisätilalämmitin takavetoon

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Eihän sitä kulkinetta kannata lämmittää muutenkaan useita tunteja putkeen, varsinkaan jos siitä kopsahtaa lasku lämmittäjälle. :wink:
Kyllä se vaan tarvii, etenkin kovilla pakkasilla. Tässä faktaa moottorinlämpenemisestä by Defa:
Kuva
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Ei kai sitä moottoria tarvii saada 80-asteiseksi, ei se mikään F1 MOOTTORI ole.. :lol: :lol: :lol:
Jos luit ensimmäisen viestini ajatuksella, niin siellä luki MUUTAMAN tunnin lämmityksellä, eli 2-3 tuntia, ja silti auto oli lämmin kuin sauna.

Sitä paitsi ei se moottori lämpene kuin tuonne 30 asteeseen vaikka lämmittäis maailmanloppuun asti.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:Ei kai sitä moottoria tarvii saada 80-asteiseksi, ei se mikään F1 MOOTTORI ole.. :lol: :lol: :lol:
Jos luit ensimmäisen viestini ajatuksella, niin siellä luki MUUTAMAN tunnin lämmityksellä, eli 2-3 tuntia, ja silti auto oli lämmin kuin sauna.

Sitä paitsi ei se moottori lämpene kuin tuonne 30 asteeseen vaikka lämmittäis maailmanloppuun asti.
Muutama tunti ja 2-3 tuntia ei tarkoita samaa asiaa.
Useimpien ihmisten mielestä tarkoittaa. Niin myös minun... :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

Jaakkima kirjoitti:Talviautoilussa eniten vihaan lasien raappaamista ja lumien harjausta. Siksi minulla kaikissa autoissani Lempeä (En raaskinut siihen porata tulipeltiin reikää) lukuunottamatta ollut aina sisätilanlämppäri käytössä. Nykyisin tuossa Combissa puhaltaa uuden karhea Defan 2000 W:n. Tuo on juuri oikean kokoinen combiin, mutta sedaniin liian tehokas. Auto oli kuin sauna muutaman tunnin lämmityksen jälkeen.
Sama täällä :!: on kivempi lähteä kun on lasit auki ja pieni lämpö valmiiksi...
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mukavahan tuo on kyllä lähtee liikkeelle kun on autokin sisältä valmiiksi lämmin. Harmi vain kun pitää samalla tuota moottoria lämmittää kun pitää tuota sisätilan lämmitintä päällä... Ei jaksais alkaa aina johtoja irrotteleen.

Ja on varmasti jauhettu ennenkin tästä jossain mutta tuosta lohkolämppäristä niin mitä se vaikka oiskin muka vähän lämpimämpi tuo vesi moottorissa kun öljy kuitenkin on yhtä kankiaa kuin ilmankin lohkolämmitintä... Tehokkaampi varmasti olis pelkkä öljynlämmitin kuin tuo mikä kiehuttaa nesteet pilalle...
Vastaa Viestiin