moottori

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
turbo ic

moottori

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

onko nivassa ollut 1600 remmikonetta? katselin vaan bilteman kuvastoa ja kyseiseen koneeseen olis saatavilla jakohihna...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

eih

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei ole 1600 remmikonetta koskaan missään Ladassa ollutkaan, tosin nyt on pieninä määrinä jo tullut venäjällä tuotantoon etuvetomalleissa 1,6 litraiset version perustuen Samara lohkoon, eli siis niissä on remmijakopää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Näin ku on nyt puhetta näistä jakopäistä niin onko näin että 2105 mallissa on kaikissa remmillä jakopää? Vai onko niitäkin että on ketjulla että remmillä? Ku muistelen että enolla ois ketjulla 2105 1300 koneella...Vaikka en tietenkään oo tuosta ollenkaan varma...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mallit 2104, 2105, 21072 eli 1,3 koneella moottorina 2105 eli remmikäyttöinen nokka-akseli, joissain venäläisissä lähteissä mainitaan että olisi vaihtoehtona ollut myös vanha ketju 1,3, mutta pidän sitä epätodennäköisenä, missään virallisessa kirjoistuksessa en ole sitä nähnyt.

kaikissa muissa takaveto-Lada malleissa on ketjujakopäät
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eroaako tuo ulkonäöllisesti sitten miten tuo ketju ja remmi kone? Ku yhtä kirjaa kattelin nin remmillisessä ois vähän erinmallinen venttiilikoppa. Mutta pitääpi käydä joskus kurkkaan sinne sen auton kone pellin alle ja kattoo että millanen se on...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

remmillinen eroaa melko selvästi etupäästään kun siinä on muovikoteloitu tila hihnalle, ketju kun kulkee lohkon valun sisäpuolella. Näin ollen hihnakoneen venttiilikoppakin on lyhyempi vain hihnalle saakka, ketjupyörä kun on myöskin venttiilikopan alla. Ketjukoneissa on pellistä muotoiltu venttiilikoppa, kun hihnakoneessa taisi olla alumiinista valettu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuosta en tiennykkään että ne venttiilikopat ois alumiinisia... Aina oppii uutta... Enolla on kyllä peltinen siinä... Nyt alko poltteleen tuo kysymys... Mutta kiitoksia näistä tiedoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jta kirjoitti:Tuosta en tiennykkään että ne venttiilikopat ois alumiinisia... Aina oppii uutta... Enolla on kyllä peltinen siinä... Nyt alko poltteleen tuo kysymys... Mutta kiitoksia näistä tiedoista.
joo älä tuosta vielä ihan lopullista johtopäätöstä vedä, "hihnakoneessa taisi olla alumiininen...." painotan sanaa taisi, koska en ole juurikaan tohon hihnakoneeseen tutustunut kuin kirjallisessa materiaalissa kuvien kautta
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jahas. No hyvä että täsmensit. :)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Aluvalu

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllä se hihnakoneen venttilikoppa on alumiinia. Ollut kaikissa mitkä minä olen nähnyt. Siihen on syynä se laippa mikä on nokka-akselin ympärillä tiivistämässä, mikäli olisi peltiä tuo venttiilkoppa niin ei ikinä pitäisi öljyjä sisäpuolella....
Vastaa Viestiin