Nyt temppuilee Lada

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
pete78

Nyt temppuilee Lada

Viesti Kirjoittaja pete78 »

No niin ensinnäkin:
Startti jää päälle.. Missä voisi vika olla?
Toiseksi:
Välillä ei starttaa millään, ei edes pyöritä.. Missä voisi vika olla?

Kyseessä on 1200L -87 nappisilmä..
Kiitoksia jo etukäteen..

Olen uusi tällä foorumilla ja ensimmäinen Lada kyseessä..
Toivottavasti tämä tuli oikealle osastolle.. :roll: :roll:
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Solenoidi on varmaankin tullut tiensä päähän. Kärjet ovat palaneet ja hitsaavat kiinni -> startti jää päälle. Samoin tuo että välillä starttaa ja joskus ei, voi myös johtua solikasta.
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

virtalukon pohjahan voi myös sekoilla
Pave

Viesti Kirjoittaja Pave »

Oikea osasto ja oikea auto. Tervetuloa!

Omassa nappiksessani kenkkuili startin apurele. Koskaan se ei tosin hitsannut kiinni. Rele sijaitsi oikean lokarin päällä.
Starttaile ja kuulostele, naksuuko noilla tienoilla jokin rele. Helppo ja halpa vaihtaa ensimmäiseksi, vaikka sitten vain varmuuden vuoksi.

EDIT: kaikissa vuosimalleissa ei apurelettä ole. Oma nappis oli vm. -88.
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Minulla 110 startti jäi päälle,virtalukonpohja vaihdettiin alkoi toimiin (takuuaikana)
pete78

Viesti Kirjoittaja pete78 »

Häätyy alkaa tutkimaan tilannetta..
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Pave kirjoitti:Oikea osasto ja oikea auto. Tervetuloa!

Omassa nappiksessani kenkkuili startin apurele. Koskaan se ei tosin hitsannut kiinni. Rele sijaitsi oikean lokarin päällä.
Starttaile ja kuulostele, naksuuko noilla tienoilla jokin rele. Helppo ja halpa vaihtaa ensimmäiseksi, vaikka sitten vain varmuuden vuoksi.

EDIT: kaikissa vuosimalleissa ei apurelettä ole. Oma nappis oli vm. -88.
Nappiksessahan ei koskaan tietääkseni oo vakiona ollu tuota apurelettä vaan se on aina laitettu jälkeen päin.
Pave

Viesti Kirjoittaja Pave »

Joo, näin on. Kyse ei ole kuitenkaan ollut mistään kotikutoisesta virityksestä, vaan käsittääkseni maahantuojan /myyjäliikkeen tekemästä lisäyksestä.
En osaa sanoa muuta, kuin että toisissa Nappiksissa tuo on ja toisissa ei.

Lisäys tehtiin, jotta virtalukon kautta ei startatessa kiertäisi turhan suurta virtaa -sillä kun on tapana polttaa kontaktipinnat karrelle.

Jotenkin tuntuu, että rele ei jättäisi starttia päälle. Se on silti mahdollisista vikakohteista helpoin ja halvin tsekattava.
stt1

Viesti Kirjoittaja stt1 »

Meillä kävi näin:

Startti jäi päälle, todettiin, että virtalukko jumitti sen (ei palautunut pois starttiasennosta, uudelleenstarttaus auttoi). Heitin samana iltana virtalukkoon ja muihinkin lukkoihin aseöljyä (paras lukkoöljy). Seuraavana aamuna startti ei sitten pyörähtänyt. Kopautin voimakkaasti teräsputkella startin kuoreen ja starttasi normaalisti.

Nyt on toiminut jumimatta ja normaalisti startaten noin kolmen viikon ajan (ja ajoa 2-4 kertaa lähes joka päivä).

- Saku
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Oli kanssa tuota ongelmaa eli välillä ei startannut, rele vaan naksahteli. Kerran työkaverin startaessa jäi startti päälle. Lopulta vaihdoin koko startin ja siihen loppuivat ongelmat. Vähän kun tunki metallia starttiin ja antoi kipinöidä, jotta pyörähtää, lähti auto käyntiin.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
[niksu]

Viesti Kirjoittaja [niksu] »

Mulla ei nyt varsinaisesti tähän ketjuun kuuluvaa kysymystä ole, mutta en viitsinyt uuttakaan topiccia avata.
Eli nyt sain tuon entisen virtalukon pohjan irti.. Mut se tuli osina pois sieltä:D Tota miten toi uusi virtalukon pohja siellä pysyy kiinni? Laitoin sen paikalleen, ja oikealle paikalle sen sain osumaan kun virrat pelasivat. Mutta vaikka kiinnitin ne 2 ruuvia siihen niin se lähti siltikin ihan vetämällä pois, tai tippui itsestään.. Eli miten se siellä pysyy?
pete78

Viesti Kirjoittaja pete78 »

Käytimme tuossa startin pois ja siellähän se solenoidissa vika piileksi.. Oli ne solenoidin kuparit ihan appelsiinin kuoren näköiset eli olivat jumineet toisiinsa kiinni ja pikkaisen palaneet..
Vastaa Viestiin