Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
3. Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa.
Samarassa jonkun aikaa ilmennyt outoa jarrunesteen katoamista. Epäilin vuodon johtuvan vuotavasta pyöräsylinteristä, mutta viaksi paljastui vuotava tiiviste (ilmeisesti tämä o-rengas?-2101-8101332) jarrunnestesäiliön takimmaisessa liitoksessa pääsylinteriin. Ihmetyttää vaan miten se "itsestään" alkanut vuotamaan, mikään ei siihen ole osunut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:Samarassa jonkun aikaa ilmennyt outoa jarrunesteen katoamista. Epäilin vuodon johtuvan vuotavasta pyöräsylinteristä, mutta viaksi paljastui vuotava tiiviste (ilmeisesti tämä o-rengas?-2101-8101332) jarrunnestesäiliön takimmaisessa liitoksessa pääsylinteriin. Ihmetyttää vaan miten se "itsestään" alkanut vuotamaan, mikään ei siihen ole osunut.
Mun ekassa kanttilampussa vuoti sama tiiviste. Epäilen sen johtuvan huonosta kumilaadusta joka vanhetessaan kuivuu ja alkaa siis vuotamaan.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Tuli jarrupalojen vaihtoaika ja joka ikinen kerta kun joskus hankitusta Samarasta olen vaihtanut palat niin jarrusatulan kiinnityspultti on mennyt poikki (ruosteessa). Korjauksen jälkeen tietenkin laitan aina kuparitahnaa niin seuraavalla kerralla ei ongelmia. Kysymys kuuluu, miten sais ne pirun pultit ehjänä. Hakkaminen ja crc ei tunnu vaikuttavan. Sit kun tarpeeksi isolla momentilla kääntää niin tulos on aina sama
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002. Galleriassa
kiinni juuttuneen pultin avaus pitää tehdä hyvällä avaimella ja terävällä iskulla käyttäen riittävän suurta vasaraa
jos annetaan ainoastaan tasaista vääntöä pitkällä varrella katkeaa pultti tai jengat pettää
foma kirjoitti:Tuli jarrupalojen vaihtoaika ja joka ikinen kerta kun joskus hankitusta Samarasta olen vaihtanut palat niin jarrusatulan kiinnityspultti on mennyt poikki (ruosteessa). Korjauksen jälkeen tietenkin laitan aina kuparitahnaa niin seuraavalla kerralla ei ongelmia. Kysymys kuuluu, miten sais ne pirun pultit ehjänä. Hakkaminen ja crc ei tunnu vaikuttavan. Sit kun tarpeeksi isolla momentilla kääntää niin tulos on aina sama
Auttasko lämpö? Hitsauskoneen maakaapeli jarrusatulaan kiinni ja kolvilla virtaa pultin kantaan. Just ku pultti menee punahehkuiseksi niin nykäistään kolvi irti ja vaikka lumella nopea jäähdytys.
Mitään omakohtaista kokemusta ei (vielä) ole, kokeilut omalla vastuulla ja maalais järjellä. Vaarana pultin hitsautuminen kiinni satulaan tai tiivistekumien sulaminen.
foma kirjoitti:Tuli jarrupalojen vaihtoaika ja joka ikinen kerta kun joskus hankitusta Samarasta olen vaihtanut palat niin jarrusatulan kiinnityspultti on mennyt poikki (ruosteessa). Korjauksen jälkeen tietenkin laitan aina kuparitahnaa niin seuraavalla kerralla ei ongelmia. Kysymys kuuluu, miten sais ne pirun pultit ehjänä. Hakkaminen ja crc ei tunnu vaikuttavan. Sit kun tarpeeksi isolla momentilla kääntää niin tulos on aina sama
mä en ole koskaan irrotellut koko satulaa, vaan alemman pultin jolloin se satulan liukuva osa voidaan nostaa ylös ylemmän akselin varassa. se pultti ei ole koskaan tiukassa, siinä on vain se lukkolevy mikä pitää väännellä pois tieltä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
foma kirjoitti:Tuli jarrupalojen vaihtoaika ja joka ikinen kerta kun joskus hankitusta Samarasta olen vaihtanut palat niin jarrusatulan kiinnityspultti on mennyt poikki (ruosteessa). Korjauksen jälkeen tietenkin laitan aina kuparitahnaa niin seuraavalla kerralla ei ongelmia. Kysymys kuuluu, miten sais ne pirun pultit ehjänä. Hakkaminen ja crc ei tunnu vaikuttavan. Sit kun tarpeeksi isolla momentilla kääntää niin tulos on aina sama
Ruostuneet liitokset saa parhaiten paineilmatoimisella iskevällä mutterivääntimellä. Ite avaan kaikki mahdolliset (tila) ilmausruuvitkin tuolla (+ ladan ovensaranan ruuvit ym)... Ilmausruuveille kyllä pitää laskea painetta ettei kone väännä liian äkkiä ja kovaa jolloin ilmausruuvi katkeaa. Ite laitan ensin ihan vähän painetta 1-2 bar ja nostan sitten jos ei irtoa, 8mm 6 kulmainen 1/2" hylsy on ehdoton
M8 ylöspäin pitäis kestää vetää koneella auki normipaineilla mikäli ei ole porauksia sisällä kuten ilmausruuvissa... Meillä on toi Koivusen myymä WellMade 1/2" kone toiminut hyvin ja jo kauan (ostettu joskus 90 luvulla) Käytössä on kyllä vähän isommat paineet (~ 8 bar) kuin 6 bar mikä suositus ja melko hyvin kaikki aukee C asconan takapyörän napoja kun irrottelin akselista niin M10 pultit napsahteli poikki kun kierteen päässä oli ruostetta, en sitten tiedä oliko pehmeempiä pultteja
Öljyämistä noi vehkeet vaatii mutta niin vaatii kalliimmatkin... Töissä noi kalliimmatkin menee aika äkkiä kun ei niille mitään öljyämistä ole tehty ja kesken käyttöiän niitä ei kannata enää ruveta rasvailemaan kun lähtee paskat liikkeelle
totesin ettei lampun pesureita ole tarkoitettu toimimaan ja revin ne kokonaan helvet.. nyt auto on kai joku 21099-21-110 replika tai jotain.
nyt toimii sentään lasinpesuri, kun veti letkun suoraa pumpulta ja heitti sen magneettiventtiili systeemin menemään. lampunpesureiden vika, sanois aatukin.
saishan ton pesurin vielä toimimaan kun laittais sille oman paikan ja siitä suoran letkun (paikka pumpulle on nestesäiliössä), mutta mistään ei löydy ehjiä lampunpyyhkijän moottoreita, kaikki on jumittuneita pa**oja
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ohan ne kaikki moottorit jumissa, kun ei niitä ole kukaan käyttänyt. Takavetosen lampunpyyhkijöitä ei ainakaan ole suunniteltu toimimaan, sulat jäävät aina päin helvettiä ja muutenkin noin huonolla systeemillä pesutulos jää heikoksi...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tossa omassa -95 samarassa olisin yrittänyt kunnostaa lampunpesimet toimimaan mutta edellinen omistaja oli heittänyt releen pois ja uusi lampunpesurin rele olisi maksanut Deltassa 40 euroa niinpä luovuin hommasta.
Tuulilasin pesujärjestelmän magneettiventtiilit toimivat mutta itse pumppu ei tahdo pyöriä vaikka saakin virtaa. Olen vihdoin päättänyt uusia tuon pissapojan pumpun ja syytä onkin koska se on oikutellut usein 7 vuoden aikana. Tällä hetkellä ei pumppu eikä siten tuulilasin pesu toimi ollenkaan.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Luna kirjoitti:Tossa omassa -95 samarassa olisin yrittänyt kunnostaa lampunpesimet toimimaan mutta edellinen omistaja oli heittänyt releen pois ja uusi lampunpesurin rele olisi maksanut Deltassa 40 euroa niinpä luovuin hommasta.
oletko huomioinut että tuon ikäisissä usein ei rele sijaitse sulakeboxissa omalla paikaallaan vaan systeemissä on kaksi erillistä relettä konetilassa, toinen pesurille ja toinen pyyhkimelle (lampuille). Samaran lampunpesureihin löytyy vaikka kuinka monta eri järjestelmää. Samoin kuin lasinpyyhkimelle olen löytänyt jo 5 erillaista relettä, joita ei kaikkia voi korvata suoraa toisillaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)