Offtopic; täytyy kyllä korjata sen verran, että RWD vetotapana sinänsä elää ja voi hyvin.
Kuten todettu, monet suuret autovalmistajat ovat lopettaneet tyystin takavetoisten mallien valmistuksen. Perinteisistä merkeistä tosiaan vain BMW:llä ja Mersulla taitaa olla valtaosa malleista takatuuppareita. Mutta sellainen pilkunviilaus lisäksi, että bemulla on myös useampia nelivetomalleja, ainakin 3- ja 5-sarjalaisiin saa "x-drive":n sekä tietysti oksettavat citymaasturit (X3&X5) räpiköivät myöskin jokaisella pyörällä. Firma on ilmoittanut uhmakkaasti, ettei etuvetoista baijerilaista tule.
Takaa tönääviä premium-autoja valmistaa myös japanilainen Lexus ja Ameriikassa valmistetuista tuodaan Suomeenkin ainakin Cadillacin malleja ja Chrysler 300C:tä.
Mutta jos takaveto on harvinaista herkkua kauppakassiluokassa, niin
urheiluautoissa se on ylivoimaisesti suosituin ratkaisu. Tietenkin myös moottorin sijoitus vaihtelee etu-, keski- ja takamoottorin välillä..

Top Gear -tv-ohjelman kierrosajoista saa suuntaa-antavan kuvan siitä, mitä vakioautot ovat miehiään (tai naisiaan <3):
http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps.shtml
Tosta taitaa jo ensimmäiset 14 olla takavetosia.
Koko viestihän ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen vahingossakaan, innostuin tässä pikkutunneilla vaan vähän jutusteleen mielenkiintoisesta kysymyksestä..
