Mikä puolue rulettaa?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Puoluekannatus Ladaboardilla

Suomen Kristillisdemokraatit
0
Ei ääniä
Ruotsalainen kansanpuolue
1
2%
Kokoomus
7
11%
Suomen Keskusta
8
13%
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
11
18%
Vihreä liitto
3
5%
Vasemmistoliitto
12
20%
Perussuomalaiset
7
11%
Liberaalit
1
2%
Suomen Kommunistinen Puolue
11
18%

Ääniä yhteensä: 61

noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Lada-poliisi kirjoitti:Pressan ihmettelyihin sanoisin, että ainakin joillain täällä on myös työpaikka ja sen kunniallinen hoitaminen verottaa kummasti aikaa nettikirjoittelulta.

Itse ihmettelen miten joillain tiettävästi töissä olevilla kansalaisilla riittää aikaa jopa virastoaikaan kirjoitella tänne joutavia päivästä toiseen? Pitäisi kaiketi äänestää Nuorsuomalaisia, että saataisiin "löysät" pois kuntien ja valtion työpaikoilta...
En ole valtion enkä kunnan työpaikalla ja silti ehtii virka-aikaan kirjoitella joutavia :D Se on jännä mitä kaikkea ehtii tehdä kun ei polta tupakkaa. Tauot ovat vapaat, eli taukoa vietetään silloin kun siltä tuntuu, muuten tehdäänkin sitten töitä täysillä. Hommat hoituu ja työntekijöiden motivaatio pysyy parempana kun ei tarvitse kytätä kelloa milloin uskaltaa käydä vessassa. :lol:
.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noose01 kirjoitti:
Lada-poliisi kirjoitti:Pressan ihmettelyihin sanoisin, että ainakin joillain täällä on myös työpaikka ja sen kunniallinen hoitaminen verottaa kummasti aikaa nettikirjoittelulta.

Itse ihmettelen miten joillain tiettävästi töissä olevilla kansalaisilla riittää aikaa jopa virastoaikaan kirjoitella tänne joutavia päivästä toiseen? Pitäisi kaiketi äänestää Nuorsuomalaisia, että saataisiin "löysät" pois kuntien ja valtion työpaikoilta...
En ole valtion enkä kunnan työpaikalla ja silti ehtii virka-aikaan kirjoitella joutavia :D Se on jännä mitä kaikkea ehtii tehdä kun ei polta tupakkaa. Tauot ovat vapaat, eli taukoa vietetään silloin kun siltä tuntuu, muuten tehdäänkin sitten töitä täysillä. Hommat hoituu ja työntekijöiden motivaatio pysyy parempana kun ei tarvitse kytätä kelloa milloin uskaltaa käydä vessassa. :lol:
pitäisikö tämä ottaa henkilökohtaisesti, itse käytän taukoja töissä kirjoitteluun ja tänään olen sairasloman takia kirjoitellut "joutavia" myös virka-aikaan.

tuollaiset nuoret innokkaat "löysien siivoojat" on työntekijäpuolen pahin ongelma. suomessa olisi enemmän työttömiä jos jokainen pusertaisi täysillä tauotta. Nuoret innokkaat kun tulee vanhemmaksi ja yleensäki siirtyyvät koulunpenkiltä työelämään ja alkavat kasvattaa perhettä, huomaavat varmaan joskus, että tulikin sahattua oksaa perseensä alta. Turha luulla kustannustehokkuuden aikakaudella, että näitten "pois siivottujen" palkkakulut siirrettäisiin suoraa näille tehokkaille, kyllä se menee firman tulokseen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:
KALERVO 1963 kirjoitti:Listalla ei ole kaikki puolueet em.Suomen paras puolue puuttuu listasta eli KTP
KateTuottoProsentti :D
Kotkan Työttömät Puliukot...ja tämä on tosi :wink:
Lada-poliisi kirjoitti:Jotain kai asiain tilasta kertoo myös kerhotunnus: "Lada Kerho" - eli minne jäi yhdysviiva?
Samaa mieltä...todella typerän näköistä ilman viivaa.
Viimeksi muokannut Jokari, 23.11.2006 20:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kumman kirjoitusta olet ottamassa henkilökohtaisesti? :lol:
.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada-poliisi kirjoitti:Pressan ihmettelyihin sanoisin, että ainakin joillain täällä on myös työpaikka

"Lada Kerho" - eli minne jäi yhdysviiva?
minullakin on työpaikka jossa olen jokaisena arkipäivänä eli en tiedä mitä tarkoitit

ja kerhon nimi on Lada Kerho ry. ja siinä ei todellakaan ole mitään viivaa,
se taas johtuu siitä että Lada on valmis tuote johon ei tarvitse lisätä mitään,
nimihän päätetiin äänestämällä kerhon perustavassa kokouksessa 2.2.-97
silloin on kaikilla ollut mahdollisuus siihen vaikuttaa,
enää sitä ei ruveta miksikään muuttamaan
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tässä olisi Pressallekin oma hymiö :)

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

kiitos
mutta en käytä
samarai
Lada kerhon jäsen

Ymmärrän Pressa - miehekkyyden ja katu-uskottavuuden menettäminen Pohjanmaalla pahempaa ei voi olla.. :)

Itse en taas oikein ymmärrä mitä Ladapoliisi ajaa takaa noilla kommenteilla "väärään kellonaikaan" tehdyistä postituksista -joita hän sitten tarkastaa OMAN virka-aikansa ulkopuolella ja sisältävätkö ne HÄNEN mielestään oleellista päivänpolitiikkaa ja asiapitoista tekstiä. :roll:

Täytyy oikein hämmästellä eikö poliisilla ole parempaa tekemistä kuin alkaa leikkiä "Kapoa" virka-aikansa ulkopuolella ladafoorumilla - kapojen ei kyllä tosin tarvinnut ennen itse "työskennellä" virka-aikanakaan. Itse näin aina ennen ollessani vielä työelämässä punaista, joutuessani näiden "löysien siivoja-kapojen" kanssa tekemisiin - joiden tarkoitus oli pelkästään luoda duunareiden kesken eripuraa.
Lada-poliisi

Viesti Kirjoittaja Lada-poliisi »

HÄRREGYYD ja hernestä nessuun!

Täällä ei taideta ymmärtää kirjoittajia, sen paremmin kuin kirjoittajien ironisia huomautuksia. Johtuneeko käyttämistäni välimerkeistä? Vai pitääkö jokainen vähänkään vitsikkääksi tarkoitettu sana kruunata vihaamillani hymiöillä?

Jotta se tulisi selväksi: en vastusta Lada-kerhon sivuille kirjoittelua minään kellonaikoina, enkä aio äänestää NuSu:ja. (Nuorsuomalaiset muuten puuttuvat äänestyslistasta)

Tästä voimallisesta reagoinnista tulee kuitenkin mieleen se vanha kunnon sanonta niistä älähtävistä koirista ja kalikoista... Ei kai joku vaan pode huonoa omaatuntoa? (Tässä kohtaa olisi hymiö, jos sellaisia käyttäisin)

Jutun pointti oli esittää vastaihmettelyä Pressan ihmettelyihin siitä miksi kaikki tälle foorumille kirjoittavat eivät yllä tuhansiin kirjoittetuihin viesteihin tai muuten vaan ole keksineet jotain Pressaa miellyttävää aihetta kirjoituksilleen. Muistakaa jatkossa kysyä suurvisiiriltä lupa muihin kuin tiukan asiallisiin Lada-kirjoituksiin!

Sitten Samarain kirjoitukseen: Mikä kumma on Kapo? Jotain menneen ajan duunarikieltä kenties? Valaise minua ole niin ystävällinen. On vaikea leikkiä jotain, mitä ei tiedä edes olevan.

Lopuksi vielä "löysien siivoamisesta":

Olen ollut kunnan virkamiehenä ja tunnen suurin piirtein mistä siinä on kysymys. Kokemusta löytyy myös yksityiseltä puolelta ja täytyy sanoa, että kunnallinen "tyhjäkäynti" on kouriintuntuvaa - sen verran paljon löytyy heppuja, joilla ruokatunnit venyvät kahdeksi ja suurinta ärtymystä herättävät pasianssisession ikävästi keskeyttävät asiakaspalveluhetket. Loppunpalamisherkkyys on toisilla myös tavattoman matala. On toki todellisia työmyyriäkin, mutta heille kasaantuukin sitten vetelysten työt.

Eli varmaan jotain pientä siivoamistarvetta voisi olla, mutta en kuitenkaan loppujen lopuksi kannata sitä - on tavallaan kunnallisen työnantajan velvollisuus olla se inhimillisyyden viimeinen tukijalka ja olla edes hieman löysemmän työtahdin saarekkeita tässä kylmässä ja kovassa markkinatalousyhteiskunnassa. Totuus lienee, etteivät kaikki kestäisi yksityisen puolen työtahtia, eikä kaikista tule ikinä tuottavuuden malliyksilöitä.

Enkä TODELLAKAAN tarkoita tällä kunnallisen puolen työntekijöitä yleensä, vaan vain muutamia yksittäistapauksia. Mutta hyvässä yhteiskunnassa myös heille voidaan osoittaa mielekästä tekemistä. Enkä kannata joukkoirtisanomisia tms. taloudellisen tehokkuuden nimissä.

Pikemminkin toivoisin, että yhteisellä päätöksellä alennettaisiin elintasoa riittävään ja kohtuulliseen tasoon - ikuisen kasvun politiikka lienee tiensä päässä. Haaveissani kajastelee yhteiskunta, jossa olisi myös aikaa harrastuksille ja perheelle ja kaikille halukkaille olisi töitä, kullekin oman kykynsä mukaan. Miten siihen päästäisiin - sitä en tiedä.

Sitä odotellessa jatkan puurtamista niska limassa... Tämä kirjoitus on muuten kirjoitettu työaikana, joskin ruokatauolla!
Miliisi-henkinen Ladisti
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo kyllä noi hymiöt vähän ohjaa lukiaa tietämään onko kyseessä vitsi vai ei. jos ei hyvin tunne kirjoittajaa voi tiukasta tekstistä saada kuvan että kyseinen henkilö on tosissaan. Itse painan tunnollisesti töitä, mutta pidän kyllä huolen siitä että lakisääteiset tauot tulee pidettyä. Työntekijöiden hyökkäily toisia vastaan ei yleensä luo mitään hyvää. Tietysti jossain menee itelläkin raja, kaikkea on tullut itsekin nähtyä. Tässä jo toinen sairaslomapäivä takana ja pahalta tuntuu, virastossa olisi niin paljon kaikkea kivaa tehtävää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

samarai: :lol:

PS Mä oon vaan kade niille jotka voi lueskella ladafoorumia työaikana - koskahan mä saan nettiyhteyden autoon? :P
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
samarai
Lada kerhon jäsen

Lada-poliisi kirjoitti:
Sitten Samarain kirjoitukseen: Mikä kumma on Kapo? Jotain menneen ajan duunarikieltä kenties? Valaise minua ole niin ystävällinen. On vaikea leikkiä jotain, mitä ei tiedä edes olevan.
Jaa, ajattelin että tämä olisi laajemminkin tiedossa.. :roll: :wink:

Kapo on lyhennys sanasta Kameradenpolizei - eli "kaveripoliisi". Kapo sai alkunsa natsien keskitysleirien vankihierarkiassa, jolloin kuhunkin vankiryhmään jostain vangista nimettiin oma "Kaponsa". Kapon ei itse tarvinnut työskennellä vaan hänen tehtävänsä oli toimia "löysien siivoojana" ja vahtia muita ryhmänsä vankeja. Kapo painosti "laiskoja kavereitaan" ahkerampaan työntekoon ja oli vastuussa tuloksesta. Mitä paremmin hän onnistui tässä tehtävässään - sitä enemmän hän sai etuoikeuksia ja vaikutusvaltaa. Kapoja natsit kutsuivat virallisesti nimellä "Funktionshäftlinge" (toimintavangit).
Lada-poliisi

Viesti Kirjoittaja Lada-poliisi »

Kiitos Samarai selventävästä vastauksesta. En olisi osannut yhdistää termiä keskitysleireille, mutta nyt olen hieman viisaampi.

En tiedä onko sellaisia edelleen tänäpäivänä työmailla? Kaiketi on, mutta en ole varmaan omalta niuhotukseltani heitä huomannut.
Miliisi-henkinen Ladisti
Vastaa Viestiin