Mikä tappoi Englannin autoteollisuuden?
Mikä tappoi Englannin autoteollisuuden?
Jos ajan Korialta Helsinkiin, tulee vastaan jokunen Focus,Mondeo ja Fiesta. Muut Brittiautot voikin sitten laskea yhden käden sormilla. Vaikka 60-luvulla Mosse, Kupla ja Pikkufiiu olivatkin myyntitilastojen kärjessä. oli silti suurin osa teillämme liikkuvista henkiläöautoista englantilaisia. Mistä moinen kehitys mahtoi johtua? Onhan Englannissa toki kymmeniä autotehtaita, mutta ei niitä Scimitareja, Morganeita ja muita kummajaisia täällä kiusaksi asti näe.
Minkä siis arvelet kehityksen syyksi ja mitä olivatkaan ne 50-70-luvun britit, joita näkyi kaupungeissa, katsoipa mihin suuntaan hyvänsä?
Minkä siis arvelet kehityksen syyksi ja mitä olivatkaan ne 50-70-luvun britit, joita näkyi kaupungeissa, katsoipa mihin suuntaan hyvänsä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
huonolaatu (ammattitaidottomia työmiehiä) ja eikös punnan kurssi ollut vähän huono, joka sitten vaikutti autojen hintaan täällä, että ei kannattanut enää myydä. Nythän Englantilaista autoteollisuutta enää olekaan, eikös Jaguaari, Mini ja Rolls-Royce ole jo myyty muualle ainakin BMW:lle meni joku, enpä ny muista tarkemmin.
Englantilaiset teki kyllä aina varsin omalaatuisia automalleja, kuten myös Neukkulassa tehtiin. Tietäähän sen että sillä ei pitkään menesty. Normaali auton ostaja haluaa tuttua ja turvallista ratkaisua.
Englantilaiset teki kyllä aina varsin omalaatuisia automalleja, kuten myös Neukkulassa tehtiin. Tietäähän sen että sillä ei pitkään menesty. Normaali auton ostaja haluaa tuttua ja turvallista ratkaisua.

70-luvulla Englannissa lakkoiltiin paljon joten tuotanto oli mitä sattui.Eräs tuttu kertoi Suomeen tuodun Vauxhall Vivoja,joista puuttui ovet
..ne asennettiin Suomessa.Tuotekehittely pysähtyi Miniin joka oli nerokas innovaatio.Yläluokalle tehtiin käsitönä laatumerkkejä,jotka ajanoloon tipahtivat keinottelijoiden syliin kuin kypsä hedelmä.Britit eivät tajunneet että pysyäkseen edes paikallaan on jo juostava.Kun muut oli jo menneet niin mitään ei ollut enää tehtävissä.Vahva Punta helpotti autojen tuontia ja haittasi autojen vientiä.Japanilaisilla oli kiitos vasemmanpuoleisen liikenteen ratti "oikealla puolella".

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Mikä tappoi Englannin autoteollisuuden?
Eikös Mondeo tehdä Belgiassa, Focus Saksassa ja Fiesta Espanjassa ? Ainakin enimmäkseen. Englannin Ford kai tekee lähinnä Transiteja ja Fordeja omille markkinoille.Pavlovits kirjoitti: Focus,Mondeo ja Fiesta. Muut Brittiautot
Jostain luin että britit oli innokkaita lakkoilijoita saadakseen parempia etuja. Siinä vain kävi niin että tuottavuus laski liikaa ja tuotanto siirtyi muualle. (vrt. paperitehtaiden lakot Suomessa viimevuonna...)
Englannin suurimmat autonvalmistajat nykyään kai ovat Nissan ja Toyota. Korjatkoon ken tietää tarkemmin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Re: Mikä tappoi Englannin autoteollisuuden?
Joo näin varmaan on, lisäksi tota Focusta tehdään nykyisin Venäjällä ja vieläköhän tota Transuakaan tehdään enää ollenkaan EnglannissaToveri kirjoitti:Eikös Mondeo tehdä Belgiassa, Focus Saksassa ja Fiesta Espanjassa ? Ainakin enimmäkseen. Englannin Ford kai tekee lähinnä Transiteja ja Fordeja omille markkinoille.Pavlovits kirjoitti: Focus,Mondeo ja Fiesta. Muut Brittiautot

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
TVR:n omistaa muuten "kaksikymppinen" venäläinen liikemies Nikolai SmolenskiLadaRacingTeam kirjoitti:Mini kuuluu BMW:lle, Jaguar Fordin konserniin jne jne.
TVR ja Lotus ovat ainakin vielä (tietääkseni) aitoja Englantilaisia automerkkejä.

Kummasti noi venäläiset miljardöörit on ihastunut sijoittamaan noihin englantilaisiin autoihin, kilpatalleihin ja fudisjengeihin..

Aston Martin näköjään kuuluu myös Fordille kuten myös Land-Rover - siitä tuli mieleenkin, että joku sijoittajaryhmähän (kiinalainen?) osti kai hiljattain BMW:ltä "pelkän Roverin", joka taas omisti MG:n.

GM on ostanut Lotuksen jo vuonna 86 ja myyty Bugatille 93.
http://www.gm.com/company/corp_info/his ... s1980.html
- taitaa kuulua nykyisin sitten tälle Protonille (Malesia)
http://paultan.org/archives/2006/04/26/ ... end-lotus/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä