kokemuksia halvasta samarasta. high speed-ajoa +180km lähes putkeen.
Keskinopeus mittariin +110 kmh. huippunopeus matkan aikana 140kmh mittariin:
tuli tuossa perjantai päivänä minusta riippumattomista syistä tarvetta lähteä tuonne naapurimaakunnan (p-karjala) puolelle, ja koska tarve matkaan ilmeni yllättäen, ja n. 66km matkaan jäi aikaa loppujen lopuksi alle 35 min, sai samara näyttää kyntensä oikeassa ajossa.
kokemukset olivat positiivisia. tie oli mutkainen, mäkinen, ja hädin tuskin paikoin kaksikaistainen päällyste tie. päällyste vaurioita oli, ja eräissä kohtaa sai nauttia kun auto käytännössä lensi. Tien numero 508, seututie, joku ehkä tietääkin.
kaikista hienointa oli että samara vetää todella hyvin. Ei aina, mutta kun 5-vaihteella vauhtia n.125 mittariin, saa olla melkein mikä mäki hyvänsä, nopeuden lasku pysyy alle 10kmh.
asian kääntöpuoli on sitten, että jos moottori ei ole ns. vääntöalueella, tapahtuu nopeuden tippumista todella paljon.
ohjattavuus ja jousitus antoivat myös positiivisen kuvan. Valtava maavara on hyvä, ei tarvitse pelätä että kipinät lentää perästä ku täräyttää notkon pohjalla kumpumaiseen routavaurioon, ja itse kyllä pidän ladan jousituksesta, joka antaa myöten kun ajaa töyssyyn tai hidasteeseen, eikä töksähdä niinkuin traktori.
koska ajo tapahtui hämärässä, ja tie on melko mutkainen, oli ladan loistava ohjaus se mikä pitää kuskin hengissä. ja muutkin tielläliikkujat.
toisaalta on varmaan tullut väännettyä rattia ku viimeisellä tuomiolla, ku o yläselkä pirun kipeä nyt
ylempään kommenttia: ei tod. ollut mikään huviajo, ja yleensä noudatan kyllä melkein nopeusrajoituksia. tollasella ajotyylillä helposti päätyy hirven kylkeen tai tilastoihin...
edelleenkään ei ole vielä tarvinnut katua ostosta. mutta sitten miinuspuolet:
perjantai päivänä ennen ylempää, asioita toimittelemaan lähdössä meinas kengät kastua, prkl lattialla etujalkatiloissa 2cm vettä
kyllä se r##ssä auton osaa tehdä, ku prkl tekis vielä vedenpitävän....