No ei se varmaan ihan noin yksinkertaista ole. Tuskin noiden uusien Kia/Fiat (ja mitä merkkejä sillä nyt onkaan) mallienkaan tulo on pelkästään niiden varaosamyynnistä kiinni. Ja kyllähän niitä varmaan itsekin ostaisin mutta esim. omaan olisko nyt 400 arvoinen (kun on leimassa) niin tollaiset 58 euroa pissapumpusta on mulle ainakin liikaa.Luna kirjoitti:. Ja jos noita Deltan Lada varaosapalveluja kukaan ei käyttäisi niin kohta ei olekaan mahdollisuutta enää edes ostaa uusia Lada henkilöautoja. Ei meinaan ole mitenkään varmaa että Lada 110 jälkeen tulisi uusi Lada malli myyntiin Suomessa. Siis toi on mun mielipide.
Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä muistan että vain 10 vuotta, eli kohta ei saa enää takavetoihin Deltasta yhtään mitään.
tosta Deltan hinnoittelusta. Ihan ymmärrettävän oloista puuhaa, kun on kuitenkin kyse liiketoiminnasta. Vaikka kuinka halvalla saisi, niin sitä parempi voitto, kun ei tingitä myyntihinnasta. Varmasti monia vanhuksia yms. netittömiä ei venäjän matkailijoita löytyy jotka vaan käyttää merkkiliikkeen palveluita, eivät halvemmasta tiedäkään.
lyhyesti, autoilu on hel*etin kallista puuhaa
tosta Deltan hinnoittelusta. Ihan ymmärrettävän oloista puuhaa, kun on kuitenkin kyse liiketoiminnasta. Vaikka kuinka halvalla saisi, niin sitä parempi voitto, kun ei tingitä myyntihinnasta. Varmasti monia vanhuksia yms. netittömiä ei venäjän matkailijoita löytyy jotka vaan käyttää merkkiliikkeen palveluita, eivät halvemmasta tiedäkään.
lyhyesti, autoilu on hel*etin kallista puuhaa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Näinhän se "monopolibisneksessä" juuri menee - miksi tinkiä hinnoista, jos ei ole mitään kilpailua? Perusidea liiketoiminnassa on juuri voiton maksimointi.Lada-Jussi kirjoitti:
tosta Deltan hinnoittelusta. Ihan ymmärrettävän oloista puuhaa, kun on kuitenkin kyse liiketoiminnasta. Vaikka kuinka halvalla saisi, niin sitä parempi voitto, kun ei tingitä myyntihinnasta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Tulihan testattua Samara Sedanin unitilat, käänsin takapenkin tavarankuljetus asentoon ja hyvin mahduin kun olen tällainen 160 cm kääpiö, tosin nukuin sillai poikittain kulmasta kulmaan. takaistuimen selkänoja jää vielä sillai vähän koholle, joten tyynyäkään ei välttämättä tarvitse. oli ihan mukava nukkua, Samara on ihan kelpo matkailuauto.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
hazii
Tänään tuli vaihdettua taakse jarrukenkä ja pyöräsylinteri. Kengästä oli lähtenyt hihna liimauksesta irti (rohisi ja jumitteli pyörää niin piti avata) ja samalla piti vaihtaa sylinteri, kun oli toinen mäntä jumissa. Ihme kun meni takajarrut katsastuksesta hiljan läpi. 
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
auto oli sentää parkkihallissa missä on hyvä peruslämpö ja samarahan on lämmin ja mukava paikka nukkua.hazii kirjoitti:Jussi, missä sun sammy oli kun sä nukuit siinä, ja oliko kylmä ?
hyvä jos se nykiminen on helpottanu, mut et varmaa 150tkm ole sen korjauksen jälkeen ajanut
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Samara on mittarin mukaa ladannut vähän heikosti. Ajattelin sitten tänään aikani kuluksi huoltaa akun navat. Eli harjasin navat ja kaapelikengät, niihin olikin jo kertynyt paljon valkoista jauhetta, yritin sitä vetää nokkaankin ja kyllä siitä vähän pöhnä olo tuli
ruiskin sitten vaseliinispraytä sekaan ja laitoin takaisin kasaan. Ainakin auto vielä käynnistyi, sen kummempia tutkimuksia en tehnyt.
Samaran etupäästä on kuulunut jo jonkin aikaa pientä kolahdusta aina liikkelle lähdettäessä tai äkkiä kiihdyttäessä, jotenkin tuntuisi että vetonivelessä olisi löysää, mutta voiko se pitää paikkaansa, kumit on ehjä ja ulompinivel on vain noin 50tkm ajettu. Äkkiä tutkimalla ei edestä myöskään löydy mitään irtonaista tai väljää. Etuiskarit on hivenen kulahtaneen oloiset, se on ainut vika mitä on löytynyt. ääni kuuluu myös käännettäessä vasemmalle (ja siis kuuluu oikealta puolelta). Onkohan tämä nyt vakavaa?
Samaran etupäästä on kuulunut jo jonkin aikaa pientä kolahdusta aina liikkelle lähdettäessä tai äkkiä kiihdyttäessä, jotenkin tuntuisi että vetonivelessä olisi löysää, mutta voiko se pitää paikkaansa, kumit on ehjä ja ulompinivel on vain noin 50tkm ajettu. Äkkiä tutkimalla ei edestä myöskään löydy mitään irtonaista tai väljää. Etuiskarit on hivenen kulahtaneen oloiset, se on ainut vika mitä on löytynyt. ääni kuuluu myös käännettäessä vasemmalle (ja siis kuuluu oikealta puolelta). Onkohan tämä nyt vakavaa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
hmm.. samaran lataus vähän huolettaa minuakin, ku latauksen merkkivalo palaa jatkuvasti, tai kun se välillä ei pala, sähkölaitteet toimivat paremmin. testasin tänään illallla ku valaistus on päällä moottorin käynti muuttuu vaisummaksi eli kiekat tippuu sen verran että sen kuulee
ymmärtääkseni ei ole normaalia. oisko kippaskonsteja vaiko katellaanko varmuuden vuoksi uutta laturia?
siten ku vilkku tms vaikka pyyhkijät päällä, latausMITTARI pomppii samaan tahtiin kuin vilkku, tai pyyhin.
akku lienee ihan hyvä, ku o lähteny ihan ok käyntiin, vaikka sähköä kuluttavia laitteita ollut päällä ilman että auto käy.
ymmärtääkseni ei ole normaalia. oisko kippaskonsteja vaiko katellaanko varmuuden vuoksi uutta laturia?
siten ku vilkku tms vaikka pyyhkijät päällä, latausMITTARI pomppii samaan tahtiin kuin vilkku, tai pyyhin.
akku lienee ihan hyvä, ku o lähteny ihan ok käyntiin, vaikka sähköä kuluttavia laitteita ollut päällä ilman että auto käy.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
näköjään lataukseen auttoi jo pelkkä kaapelien ja akun napojen puhdistus, nyt nousi latausmittari taas normaali näyttämään. kyllä auto toimii kun sen huoltaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
kokemuksia halvasta samarasta. high speed-ajoa +180km lähes putkeen.
Keskinopeus mittariin +110 kmh. huippunopeus matkan aikana 140kmh mittariin:
tuli tuossa perjantai päivänä minusta riippumattomista syistä tarvetta lähteä tuonne naapurimaakunnan (p-karjala) puolelle, ja koska tarve matkaan ilmeni yllättäen, ja n. 66km matkaan jäi aikaa loppujen lopuksi alle 35 min, sai samara näyttää kyntensä oikeassa ajossa.
kokemukset olivat positiivisia. tie oli mutkainen, mäkinen, ja hädin tuskin paikoin kaksikaistainen päällyste tie. päällyste vaurioita oli, ja eräissä kohtaa sai nauttia kun auto käytännössä lensi. Tien numero 508, seututie, joku ehkä tietääkin.
kaikista hienointa oli että samara vetää todella hyvin. Ei aina, mutta kun 5-vaihteella vauhtia n.125 mittariin, saa olla melkein mikä mäki hyvänsä, nopeuden lasku pysyy alle 10kmh.
asian kääntöpuoli on sitten, että jos moottori ei ole ns. vääntöalueella, tapahtuu nopeuden tippumista todella paljon.
ohjattavuus ja jousitus antoivat myös positiivisen kuvan. Valtava maavara on hyvä, ei tarvitse pelätä että kipinät lentää perästä ku täräyttää notkon pohjalla kumpumaiseen routavaurioon, ja itse kyllä pidän ladan jousituksesta, joka antaa myöten kun ajaa töyssyyn tai hidasteeseen, eikä töksähdä niinkuin traktori.
koska ajo tapahtui hämärässä, ja tie on melko mutkainen, oli ladan loistava ohjaus se mikä pitää kuskin hengissä. ja muutkin tielläliikkujat.
toisaalta on varmaan tullut väännettyä rattia ku viimeisellä tuomiolla, ku o yläselkä pirun kipeä nyt
ylempään kommenttia: ei tod. ollut mikään huviajo, ja yleensä noudatan kyllä melkein nopeusrajoituksia. tollasella ajotyylillä helposti päätyy hirven kylkeen tai tilastoihin...
edelleenkään ei ole vielä tarvinnut katua ostosta. mutta sitten miinuspuolet:
perjantai päivänä ennen ylempää, asioita toimittelemaan lähdössä meinas kengät kastua, prkl lattialla etujalkatiloissa 2cm vettä
kyllä se r##ssä auton osaa tehdä, ku prkl tekis vielä vedenpitävän....
Keskinopeus mittariin +110 kmh. huippunopeus matkan aikana 140kmh mittariin:
tuli tuossa perjantai päivänä minusta riippumattomista syistä tarvetta lähteä tuonne naapurimaakunnan (p-karjala) puolelle, ja koska tarve matkaan ilmeni yllättäen, ja n. 66km matkaan jäi aikaa loppujen lopuksi alle 35 min, sai samara näyttää kyntensä oikeassa ajossa.
kokemukset olivat positiivisia. tie oli mutkainen, mäkinen, ja hädin tuskin paikoin kaksikaistainen päällyste tie. päällyste vaurioita oli, ja eräissä kohtaa sai nauttia kun auto käytännössä lensi. Tien numero 508, seututie, joku ehkä tietääkin.
kaikista hienointa oli että samara vetää todella hyvin. Ei aina, mutta kun 5-vaihteella vauhtia n.125 mittariin, saa olla melkein mikä mäki hyvänsä, nopeuden lasku pysyy alle 10kmh.
asian kääntöpuoli on sitten, että jos moottori ei ole ns. vääntöalueella, tapahtuu nopeuden tippumista todella paljon.
ohjattavuus ja jousitus antoivat myös positiivisen kuvan. Valtava maavara on hyvä, ei tarvitse pelätä että kipinät lentää perästä ku täräyttää notkon pohjalla kumpumaiseen routavaurioon, ja itse kyllä pidän ladan jousituksesta, joka antaa myöten kun ajaa töyssyyn tai hidasteeseen, eikä töksähdä niinkuin traktori.
koska ajo tapahtui hämärässä, ja tie on melko mutkainen, oli ladan loistava ohjaus se mikä pitää kuskin hengissä. ja muutkin tielläliikkujat.
toisaalta on varmaan tullut väännettyä rattia ku viimeisellä tuomiolla, ku o yläselkä pirun kipeä nyt
ylempään kommenttia: ei tod. ollut mikään huviajo, ja yleensä noudatan kyllä melkein nopeusrajoituksia. tollasella ajotyylillä helposti päätyy hirven kylkeen tai tilastoihin...
edelleenkään ei ole vielä tarvinnut katua ostosta. mutta sitten miinuspuolet:
perjantai päivänä ennen ylempää, asioita toimittelemaan lähdössä meinas kengät kastua, prkl lattialla etujalkatiloissa 2cm vettä
kyllä se r##ssä auton osaa tehdä, ku prkl tekis vielä vedenpitävän....
Viimeksi muokannut Samara87/88, 11.12.2006 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.