corona kirjoitti:Autoon vaihdettiin kesällä, noin 10tkm sitten Teboilin (tietenkin) Diamond -öljyä, siis sitä TM testivoittajaa. Oletteko oikeasti koskaan katsoneet öljyjä kuumana? Voiko olla. että sen kuuluukin vaahdota kuumana?
No jos on pahvi mennyt, niin taitaa olla aika vaihtaa autoa, tätä olen muutenkin viimeiset ajat miettinyt. 120 tkm huolto lähestyy, pientä vikaa siellä täällä. Pitäisi joko viedä huoltoon tai vaihtaa nyt ja jättää viat seuraavan omistajan huoleksi. On tuo Deltan viimeisin tarjous ja nuo tuotannosta poistuneet/poistuvat Citroen Xsara, Nissan Primera, Almera jne vuodenvaihde täynnään esittelyautoja melkoisen edullisesti. Näitä mietin ajellessani kunnes havahdun; Lada allani kulkee kuin juna... Nöyrästi kaasupolkimen liikkeisiin vastaten, jazz raikaa huippuluokan kaiuttimista, kasetilta toki, mutta lämpimällä soinnilla...
Mitä hittoa; huoltoon vaan, jakohihna vaihtoon ja pesun kautta (en ole edes pessyt, kun olen ajatellut vaihtaa) seuraavat kuusi vuotta eteenpäin kuin junalla!
Niitä pikkuvikkoja on palamattomat takavalot, polttimot tod.näk. ehjät, kosketusongelmia, lämmityslaite puhaltaa joko kuumaa tai ei ollenkaan. Tästäkin selvittäneen muutaman osan vaihdolla.
Näitä mietiskelin tuossa ajellessani, en toki liikkeellä ollessa läppäriä avannut, en tosiaankaan osaa päättää; meneekö Lada vaihtoon ja millä seuraavaksi ajan! Nuoruudenaikojen Coronaa lukuunottamatta ain on ollut Lada. Toverit: tukea!
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vaihtoon vain, Deltalla on ollut hyviä vaihtohyvityksiä ja uudessa 110:ssä on viiden vuoden takuu!
^^ No tämän perusteella ei kyllä paljoa kannata törmäillä nollaseiskalla
Tosin auton ikäkin pitää muistaa, eikä yrittää verrata nykyautoihin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Vaihtamisesta Coronalle: Älä vaihda Ladaa, jos on vain joitain pikkuvikoja. Nyt ovat edessä auton halvimmat kilometrit, jos vain muuten on kunnossa vaihteiston ja moottorin kannalta.
Turvallisuudesta: ladat ovat turvattomampia autoja törmäyksissä kuin nykyautot. Kuitenkin miettikää asiaa koknaisuuden kannalta kuinka usein on on tarpeen ulosmitata turvallisuus eli kuinka uein joutuu kolariin. Kuinka moni kirjoittajista polttaa tupakkaa tai myrkyttää itsensä säännöllisesti alkoholilla? Siinä oikeat turvallisuus kysymykset.
Turvallisuudesta: ladat ovat turvattomampia autoja törmäyksissä kuin nykyautot. Kuitenkin miettikää asiaa koknaisuuden kannalta kuinka usein on on tarpeen ulosmitata turvallisuus eli kuinka uein joutuu kolariin. Kuinka moni kirjoittajista polttaa tupakkaa tai myrkyttää itsensä säännöllisesti alkoholilla? Siinä oikeat turvallisuus kysymykset.
Aika hurja toi takavedon törmäys testi.
No 110:ssä nyt sentään on jo vähän yritetty,vaikka ei samaa tasoa olekkaan kuin uudet länsi autot. Kuitenkin 110:ssä on ovissa sivutörmäys "palkit",auton alle painuva moottori keula kolarissa (eli siis ei tule kone kuskin syliin),ja ladoista kehittynein "turva"kori rakenne(no en tiedä onko kalina parempi).Empä silti kolaria halua ajaa. 
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
oha jo 90-luvulla ollu takavedoissakin (ja Samaroissa) ovissa vahvikepalkit, jotkut putket siellä menee, joku EU pakko kai, kun vientimalleihin on sellaset laitettu. Lisäksi takavedossakin moottori ja voimansiirto on suunniteltu työntymään auton alle ja niin se toimiikin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Puhuessanne törmäysturvallisuudesta, muistakaa aina seuraava pointti: Varsin moni suomalainenkin käyttää kulkuvälineenään moottoripyörää tai mopedia. Näissä ei ole kuljettajan suojana yhtään mitään eli jo pelkkä vastaantulevan kuorma-auton renkaasta irtoava pinta saattaa olla tappava. Lada tarjoaa sentään jonkinlaista suojaa tällaisia "hyökkäyksiä" vastaan. Siitä huolimatta Ladan vaarallisuudesta suu vahdossa höyryävät eivät olekaan samanaikaisesti julistamassa kaksipyöräisiä pannaan. Olen aistivinani kaksinaismoralismia.
Nyt kävi kuitenkin näin, vaimonkin mielihaluista johtuen, Lada meni ja Citroen tuli. Pakko sanoa; citikka on kuin toisesta maailmasta, tosi kiva ajaa.ladamaster kirjoitti:Vaihtamisesta Coronalle: Älä vaihda Ladaa, jos on vain joitain pikkuvikoja. Nyt ovat edessä auton halvimmat kilometrit, jos vain muuten on kunnossa vaihteiston ja moottorin kannalta.
Kun kuitenkin olen koko tähänastisen ikäni Ladalla kulkenut, parilla 1200:lla, Samaralla ja sitten tällä 111:lla, pyristelen vielä tällä palstalla jonkin aikaa. Jos vaikka kokemuksesta jotain tietäisin kertoa, ja siksikin, että palstalla on hienoa porukkaa, joiden kirjoituksia on ilo lukea!
Onnea vaan sitikan ostamisen johdosta,onko uusikin citikka?Itsellä on ollut jokunen BX,ZX ja AX,eikä tule citikkaa enää ikinä,ellei ilmaiseksi saa.Hyviä on ajaa,mutta kyllä lada on sentään simppeli ja toimiva citikan vikoihin verrattuna.
No toivotaan että teillä citroen tulee toimimaan ja vastaamaan odotuksia. 
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.