Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

kokemuksia ei niin halvasta (ainakaan jos ladamiehen kantilta katsotaan) Honda Accordista, vs Lada samara

toissa päivänä testattu accord 2.2 litran koneella vm. 94/95

plussat/miinukset versus samara

+helvetin hyvät valot. Valoteho vastaa omia valoja lisäpitkät päällä.
+moottorin/tie melu. 8) ääni on hyvin pehmeää mitä sisälle tulee...
+ohjaus. Noh se on tehostettu joten epäreilua verrata. unohtakaa.
+Teho :D
+hytti. Tilava ku mikä, mutta onhan autokin eri kokoluokkaa. Jakkarat ihan kivat istua.
+näkyvyys yms, mutta onhan samarassakin ihan ok.

-vaihteisto. Ylöspäin vaihtaminen kyllä sujuu, mutta ku ruvetaan taajamaan tullessa ettimään kolmosta menee arpomiseksi. Tehty pienille tarkoille japanilaisille. Samaran mallia Igor oleva kolínalaatikko on enemmän mieleeni.
-koko. Vaikka tilaa sisällä on, kääntöpuoli on sitten isompi ulkokuori. Hyvän näkyvyyden ansiosta ei auto ole silti kaikista infernaalisin ajaa siinä suhteessa.
-kulutus. tälläinen vehje vie helposti 8-9l matkassa, ja yli 10 yhdistetty, kaupungista nyt puhumattakaan. aijai.
-matalaluus. Aina kun ajoi katukiveyksen, hidasteen tms. yli, pelotti, ku auto oli puolta matalampi kuin samara. Ja samara jos kolahtaa niin ei sillä niin väliä...
-hinta :D


ehkä jonkun mielestä täysin turhaa vertailua, mutta tämä oli ns. ensikosketus Accordiin, ja loppujen lopuksi päätyy siihen että samaralla pääsee jokaiseen paikkaan minne accordillaki, jopa joihinki millä sillä ei pääse :lol:

ihan mukava auto kyl ajaa, ei siinä mitään. Maistuis varmaan mullekki. jos satasella sais.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitä noihin Samaran vaihteistoihin tulee, niin täytyy myöntää että takavedon loota on vielä pari pykälää parempi vaihdettava. Ei noi vaijereilla, tangoilla tai vivustoilla hämmennettävät oikein koskaan ole niin hyviä kuin tollainen versio missä tikku porautuu suoraa lootaan.

Mun Samara Sedanilla on nyt ajettu noin 20tkm meikäläisen käytössä, lähes tulkoon puolivuotta kalenterilla mitaten. Kaikkea pientä on ollut, lähinnä edellisen omistajan jäljiltä jääneitä remontteja ja normaalia huoltoa, mitä tietysti ruisku-samarassa on varsin vähän. Auton kokonaistaival taitaapi olla nyt noin 167tkm.... vai oliskohan 267tkm, ei tiedä historiaa tarkemmin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jos aloittasit uuden topickin, vaikka "kokemuksia halvasta corollasta" :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mitä noihin samaran vaihteistoihin tulee, niin täytyy myöntää että takavedon loota on vielä pari pykälää parempi vaihdettava. Ei noi vaijereilla, tangoilla tai vivustoilla hämmennettävät oikein koskaan ole niin hyviä kuin tollainen versio missä tikku porautuu suoraa lootaan.
Mulla toiminee vaihteenvaihto vaijerilla/tangolla(?) :?: ainakin siitä päätellen mitä suojan alle olen kattellu.. ja on todella täsmällinen! :)
mutta oletko kokeillut tuollaista takavetoladan tyylistä ratkaisua? ohan noita "kauko-ohjattavia" vaihteistoja varmasti hyviäkin, uusissa autoissa varmaan jo huippu hiottuja ja toimivia paketteja. Enpä ole Corollaa kokeillut, mutta saman ikäluokan Carina II, muistaakseni siinäkään ei ihan jämpti ollu se vaihtaminen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänään pyörähti 70tkm mittariin eli kai 170tkm ajoa. sen kunniaksi tarkistin etujarrun rutinan. Levyssä ilmeisesti vähän heittoa kun tietyssä kohtaa tarttuu lievästi kiinni paloihin, ei kyllä pitäisi aiheuttaa meteliä. Toisaalta kasauksen jälkeen ei ääntä kuulunutkaa (ainakaan paljoa).

Samaran tyyppivika on tuulilasista irtoava peili. Tuostakin irtosi muutama viikko sitten (kahdesta aikaisemmasta Samarastakin on irronut kertaalleen) yritin hyväksi todetulla ihme aineella tökätä peilin kiinni, mutta ei riittäny kunto pitää peiliä paikallaan edes minuuttia
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
LADACAT
Viestit: 637
Liittynyt: 16.11.2005 10:32
Paikkakunta: Lahti,Uusikylä

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Samaran tyyppivika on tuulilasista irtoava peili.

Tähän ongelmaan löysin ratkaisun laittamalla vanhemman mallin Fiat Uno:n
taustapeilin.Sopii paikalleen todella hyvin.Kaksi pientä reikää,ja
peltiruuveilla kiinni.Vaihdoin samalla aurinkolipat,kun Samaran omat
on tuohon peiliin liian pitkät.
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

LADACAT kirjoitti:Kaksi pientä reikää,ja peltiruuveilla kiinni.
Ei varmaankaan tullut tuulilasiin kiinni...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
LADACAT
Viestit: 637
Liittynyt: 16.11.2005 10:32
Paikkakunta: Lahti,Uusikylä

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Ei tietenkään,takaikkunaanhan se kiinnitetään... :wink:
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Lada-Jussi kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mitä noihin samaran vaihteistoihin tulee, niin täytyy myöntää että takavedon loota on vielä pari pykälää parempi vaihdettava. Ei noi vaijereilla, tangoilla tai vivustoilla hämmennettävät oikein koskaan ole niin hyviä kuin tollainen versio missä tikku porautuu suoraa lootaan.
Mulla toiminee vaihteenvaihto vaijerilla/tangolla(?) :?: ainakin siitä päätellen mitä suojan alle olen kattellu.. ja on todella täsmällinen! :)
mutta oletko kokeillut tuollaista takavetoladan tyylistä ratkaisua? ohan noita "kauko-ohjattavia" vaihteistoja varmasti hyviäkin, uusissa autoissa varmaan jo huippu hiottuja ja toimivia paketteja. Enpä ole Corollaa kokeillut, mutta saman ikäluokan Carina II, muistaakseni siinäkään ei ihan jämpti ollu se vaihtaminen.

Jaa, vai ei carinasta vaihteita löydy :shock: Jotenkin en osaa verrata takapotkun ja carinan vaihteita keskenään. Tykkään kummastakin.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joo ei noita vaihteita voi verrata toisiinsa. Kyllä taitaa kaikissa vanhemmissakin japseissa olla todella herkät vaihteet jos vaikka ladaan vertaa.

Kyllä hyvin toimiva takavedon loota on herkkä ja vaihteiden kytkeytymisen tuntee ainakin hyvin :wink: Mut pääosin noitten laatikoitten kanssa on kyllä kaikkea epämääräistä mut sehän on vaan ominaisuus...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
Samaran tyyppivika on tuulilasista irtoava peili. Tuostakin irtosi muutama viikko sitten (kahdesta aikaisemmasta Samarastakin on irronut kertaalleen) yritin hyväksi todetulla ihme aineella tökätä peilin kiinni, mutta ei riittäny kunto pitää peiliä paikallaan edes minuuttia
En tiedä huomasitko, mutta siinä peilissä on sellainen hienous, että se "teräksinen kynnenkokoinen pikkupala" mikä tulee lasiin kiinni - lähtee kahdella (todella) pienellä ruuvilla irti ja sen jälkeen irrottaa sen peilin "palan hahlosta".

Eli liimaa sen palan ensin lasiin - eikä tarvitse kannatella koko peiliä - se pala ottaa ainakin muistaakseni heti hyvin kiinni kun ei ole "painoa pudottamassa"- antaa kuivua kunnolla ja sitten vasta työntää peilin siihen "palan hahloon" ja ruuvaa ne 2 ruuvia kiinni.

Itseltä ei vielä koskaan toi peili Samarasta irronnut :roll: - olen kiinnittänyt sen vain tuulilasin vaihdon yhteydessä. Mutta tosta Transitista irtosi monta kertaa aikoinaan. Nyt on pysynyt pitkään hyvin kun laittoivat tuulilasin vaihdon yhteydessä lasiliikkeessä kiinni.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
Samaran tyyppivika on tuulilasista irtoava peili. Tuostakin irtosi muutama viikko sitten (kahdesta aikaisemmasta Samarastakin on irronut kertaalleen) yritin hyväksi todetulla ihme aineella tökätä peilin kiinni, mutta ei riittäny kunto pitää peiliä paikallaan edes minuuttia
En tiedä huomasitko, mutta siinä peilissä on sellainen hienous, että se "teräksinen kynnenkokoinen pikkupala" mikä tulee lasiin kiinni - lähtee kahdella (todella) pienellä ruuvilla irti ja sen jälkeen irrottaa sen peilin "palan hahlosta".
Joo onhan toi rakenne tullut jo tutuksi, mutta yritin nyt oikaista. :roll: mutta mutta, sanoit että kaksi ruuvia? mulla oli yksi ruuvi ja muistelisin että edellisessä mitä laitoin ei ollut yhtään ruuvia, että onko noissakin eroja? Ruuvin irroituksesta huolimatta se pala on aika tiukassa siellä, tänään kaveria hyväksi käyttäen, toinen piti kiinni ja toinen takoi, lähti pala irti. Täytyy hankkia sitä töhnää lisää ja yrittää ilman peiliä uudestaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Niin joo -on niin pitkä aika kun viimeksi tota peiliä kiinnittelin, että muisti petti - yksi ruuvihan siellä vaan on.

Kyllä se itsellä lähti aika helposti irti niillä parilla kerralla kun olen sen palan irrottanut - olisko sinne väliin on päässyt pursuumaan liimaa :roll:

Kyllä toi irtopala helpottaa sitä peilin asennusta huomattavasti - muistan kun tossa Transitissa taistelin sen peilin liimauksen kanssa ja virittelin kaikenlaisia tukikeppejä - ne kun irrotti ja lähti ajelemaan, niin peili oli heti taas lattialla :) - sitten laitoin sen "pariksi vuodeksi" hanskalokeroon, josta kaivoin esiin lasiliikkeessä lasinvaihdon yhteydessä asentajalle. Vasta näköjään ammattimieheltä sen kiinnitys onnistui.. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Joo! Vuonna -89 eräs kaveri Myrskylässä taisteli peilin kiinnityksen kanssa, auto samara 1300, lopputulos oli että lasiliikkeessä täytyi kiinnittää. Erikoisliimaa :?:
warre 353w sedan,
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen käyttänyt onnistuneesti Bison Car Mirror liimaa, on ostettu motonetista tai biltemasta.

toi peili oli jo edellisen omistajan toimesta liimattuja, ja sitä liimaa oli tosiaan pursunnu sinne väleihinkin, että vähän aikaa sai raaputella liimoja pois. Hyvä sinänsä että tippui peili. edellinen omistaja oli liimannut peilin väärinpäin, ei olisi välttämättä mahtunut paikallaan pyörittää peiliä oikein päin. Hankala käyttää sitä yö asentoa kun sen vipu on peilin yläpuolella. Edellinen omistaja on käyttänyt jotain muuta liimaa, sillä tuossa ei ollut sellaista kangaspalaa välissä kuten tässä Bison tuotteessa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin