2.0 TC konetta nappikseen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Niin ja huomioikaa jos vanhassa ladassa ei ole jarrutehostinta ... se pitää laittaa myös .. meinaan vaan vanhoissa ei kaikissa ole jarrutehostinta !!
slappala

Viesti Kirjoittaja slappala »

cromassa on 2.0L 90hp versio 16.tappisesta..vinokone mutta jollain kikkailuilla menee kuulemma. esim öljynpaluuta kannesa hieman modata jne. että koneen saa pystyyn. välilaipalla tms. lootaan tai sitten en muista mikä laatikko siihen kävi. ei tietoa mahtuuko vinossa keulalle.

tollasta ahettuna suunnittelin joskus ite tuohon omaan..mutta taitaa sittenkin tulla kone bemarista
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

slappala kirjoitti:cromassa on 2.0L 90hp versio 16.tappisesta..vinokone mutta jollain kikkailuilla menee kuulemma. esim öljynpaluuta kannesa hieman modata jne. että koneen saa pystyyn. välilaipalla tms. lootaan tai sitten en muista mikä laatikko siihen kävi. ei tietoa mahtuuko vinossa keulalle.

tollasta ahettuna suunnittelin joskus ite tuohon omaan..mutta taitaa sittenkin tulla kone bemarista
Höpö, höpö. Mistä tää urbaani legenda aina sikiää? Tuplanokkainen se on, mutta ihan normi 8V. 16V:t on yleensä themoista. Muuten noista modeista löytyy mm. minun kirjoittamana kaikki tarvittava info haulla.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Stefa kirjoitti:
slappala kirjoitti:cromassa on 2.0L 90hp versio 16.tappisesta..vinokone mutta jollain kikkailuilla menee kuulemma. esim öljynpaluuta kannesa hieman modata jne. että koneen saa pystyyn. välilaipalla tms. lootaan tai sitten en muista mikä laatikko siihen kävi. ei tietoa mahtuuko vinossa keulalle.

tollasta ahettuna suunnittelin joskus ite tuohon omaan..mutta taitaa sittenkin tulla kone bemarista
Höpö, höpö. Mistä tää urbaani legenda aina sikiää? Tuplanokkainen se on, mutta ihan normi 8V. 16V:t on yleensä themoista. Muuten noista modeista löytyy mm. minun kirjoittamana kaikki tarvittava info haulla.
16v:tä on myös tipossa mm. tässä http://kuppinurin.1g.fi/2006/ruovesi/ku ... esi_30.jpg :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Stefa kirjoitti:16V:t on yleensä themoista.
pappa-igor kirjoitti:16v:tä on myös tipossa
Montas noita sedicivalvole tipoja olikaan suomessa? No mites integralet? Viimeisen korimallin cromat? Jossain on kompa...
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Mootorin pitänee olla omavalmiste(?), jolloin teholappuja kysellään ja ne hyväksytään?

En jaksanu lukea kaikkia pykäliä, mutta jos valmiiksi ylitehokkaaseen mootoriin lisää ahtimen, ei siitä voi tulla ainakaan heikkotehoisempi?
eikös se kuitenkin ole omavalmiste jos sen turbon lyö kylkeen :?:
meinaan pakkohan niitten on uskoo kun dyno lapun työntää eteen että turbo ahetussa on vähemmän tehoa kuin vaparissa

kyllä niitä porsaan reikiä suomenkin laissa on :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
slappala

Viesti Kirjoittaja slappala »

ei voi ahtimen kanssa "laskea" tehoja. kuristimetkaan ei sallittuja eli et voi tuolla perustella jso ahtamattoman koneen tehot on jo vakiona ilman ahdinta yli rajan. jossain tymällä paikalla voi mennä läpi tai tutulla, mutta aken mukaan asia on noin. olen joskus tuota tiedustellut.
Vastaa Viestiin