Uutuus Gaz Volga-3102 myös za ruljemin kannessa 81:
"Työläisten lahjojen joukossa neuvostokansalaiset antoivat synnyinmaansa Kommunistiselle puolueelle uuden Volgan , joka on luotu mainekkaassa Gorkin autotehtaassa". (tjsp.)
- liittyy ilmeisesti tohon "XXVI"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
huomasitte varmaan, että korteissa toivotettiin vain hyvää uutta vuotta, vaikka "joulukuustakin" oli kuvissa, jouluhan ei neukkulaan kuulunut ja taitaa nykyäänkin jäädä uudenvuoden varjoon.
mä muistasin jostain lukeneeni että tuo 3102 tuli jonkun kommunistisen merkkipäivän kunniaksi, mikä se nyt sitten olikaan. Toisaalta ekat Ladatkin tuli Leninin syntymäpäivän kunniaksi jne...
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Niin joo, vähän joskus ihmettelin kun Viron toreilla toi kuusikauppa pyörii täysillä joulupyhien jälkeenkin - venäläisväestö taitaa ostaa niitä kuusia vasta joulun jälkeen uutta vuotta varten edelleenkin
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada-Jussi kirjoitti:
mä muistasin jostain lukeneeni että tuo 3102 tuli jonkun kommunistisen merkkipäivän kunniaksi, mikä se nyt sitten olikaan. Toisaalta ekat Ladatkin tuli Leninin syntymäpäivän kunniaksi jne...
pitihän tämmöinen selvittää 3102 tuli tämän kunniaksi.
Eli Neuvostoliiton Kommunistisen Puolueen 26:nen Puoluekokouksen kunniaksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Viimeksi muokannut Red Zhiguli, 26.1.2015 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pahoittelut vuosina 2006-2008 kirjoittamistani lapsellisista ja asiasisällöttömistä viesteistä, jotka poistin yksitellen. Nykyisin aikuistunut, joten mitäpä noita lähes vuosikymmenen takaisia juttuja murehtia enempää.
-Red Zhiguli 26.1.2015
köhmä kirjoitti:Tuohon Volga 3102:een liittyen huomattavaa on mielestäni 16 venttiilinen TC moottori!! Taitaa olla ihan aito Neuvostoliittolainen twincam
tuohon malliiin tai volgaan yleensäkin tuli tuo 16v TC vasta 90-luvun puolen välin aikaan 31029 ja 3110 mallien myötä, suunnittelu on saatettu aloittaa jo Neuvostoliiton aikaan. Volga 3102:n alkuperäinen moottori ZMZ-4022.10 on itseasiassa 12 venttiilinen ihmesyöttökone. Sarjatuotanton TC konetta ja moniventtiilitekniikkaa ei neukkulassa ollutkaan, mutta paljon hyviä protoja
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kyllä tulee aika neukku fiilikset kun töissä pojat laittavat cnc-ohjatun työstöaseman kovalevyltä soimaan Neuvostoliiton kansallishymnin (puna-armeijan kuoron laulamana?). samalla kun kone vetää teräspalkkia niin että lastut sinkoilee .Myös työstökone on Venäläistä tekoa:
Red Zhiguli kirjoitti:Tänään koulussa liikunnantunnilla katottiin dokumenttia CCCP:n lätkämaajoukkueesta... oli aika mielenkiintoista mutta toisaalta kävi niitä pelaajia sääliksi
Oli varmaan aika kova kuri kun tyypit asui samassa talossa kaikki tehtiin porukalla,mutta kyllä punakone vei mennen tullen muita joukkueta Suomi - Neuvostoliitto ottelu ja juontaja selostaa syöttelyä, Mononen-Keinonen-Ketola-Mononen-Harlamov-maali!!
miltähän vuodelta toi IZh etuveto on, mun mielestä toi oli kyllä vasta VAZ-1101:n jälkeen, mutta toisaalta miten määritellään ensimmäinen. 60-luvun alkupuolella oli jo tuotannossa LuAZ-969V joka oli vain etuvetoinen vasta 60-luvun lopulla LuAZ-969 malli oli kytkettävällä takavedolla nelivetoinen. Tuotanto määrät lienee pieniä, mutta tuotannossa kuitenkin. IZh ei varsinaisesti etuvetoja ole valmistanutkaa kunnes nyt kun alkoi Kia:n valmistus.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Joo itse laitoin pelkästään ton kuvatekstin perusteella - vähän kyllä ajattelin itsekin, että voi olla hyvinkin jo ennenkin tehtyjä. Toi Izh 13 olisi tehtaan sivun
perusteella tehty vuonna -77 kuten toi Izh 19:kin - kumpikaan ei mennyt sarjatuotantoon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
joo ovelaa kyllä että venäläisessä kuvatekstissäkin noin väitetään, tosissaan VAZ-1101 joka ei tullut tuotantoon oli ensimmäiset protot jo 1971.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)