Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
04 vuosimallin bensa mondeo automaatti käyttöautona emännällä, millä ollaan liikenteesä silloin kun koko perhe menossa. Kilometrejä tällä hetkellä joku 270 tkm...
Kerran on mennyt automaattilaatikko, 95 tkm oli kuulemma silloin ajettu. Reilun vuoden nyt ollut meillä, eikä mitään varsinaista vikaa, kulutusosia oon uusinu, enkä niitäkään muuta kuin jarrulevyt ja palat. Bensaahan toi haukkaa vaikka (vai juuri siksi?) on vaan 2 litranen. 10-11 litraa sadalle, matkassa menee joku vähän reilu 8.
Jaa niin, kun katsoin tuota allekirjoitustasi, niin isälläni oli 1,3 litrainen bensa-jetta vm.86 Millä oli myydessä ´99 vuonna ajettu 399 tkm, missäköhän sekin nyt menee? Seuraavalla Diesel Jetalla minkä se myi viime vuonna oli ajettu 520 tkm, kerran vaihdettiin kansipahvi ja säädettiin pumpun ajoitus
Kerran on mennyt automaattilaatikko, 95 tkm oli kuulemma silloin ajettu. Reilun vuoden nyt ollut meillä, eikä mitään varsinaista vikaa, kulutusosia oon uusinu, enkä niitäkään muuta kuin jarrulevyt ja palat. Bensaahan toi haukkaa vaikka (vai juuri siksi?) on vaan 2 litranen. 10-11 litraa sadalle, matkassa menee joku vähän reilu 8.
Jaa niin, kun katsoin tuota allekirjoitustasi, niin isälläni oli 1,3 litrainen bensa-jetta vm.86 Millä oli myydessä ´99 vuonna ajettu 399 tkm, missäköhän sekin nyt menee? Seuraavalla Diesel Jetalla minkä se myi viime vuonna oli ajettu 520 tkm, kerran vaihdettiin kansipahvi ja säädettiin pumpun ajoitus
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Lada Samara 1,5i Sedan -95 ajettu 168 tai 268 tkm, ite ajanut nyt puoli vuotta ja 20 tkm, kokemuksia aiheessa "kokemuksia halvasta Samarasta" autolla ajettaan työmatkoja ja kaikki muita pidempiä matkoja missä autolta odotetaan taloudellisuutta ja luotettavuutta.
Lada 2107 -90, ajettu noin 118 tkm, ite ajanut nyt 1,5 vuotta ja reilu 10 tkm. osa kilometreistä kertynyt siskon ja veljen lainassa (ehkä noin kolmannes). autossa on kokoajan ollut moottorivaurio, ei ole käynyt koskaan kunnolla kuin kolmella sylinterillä. autossa on merkkihuollon leimaama huoltokirja 90 tkm asti. Autoa käytetään lähiliikenteessä lyhyisiin matkoihin vapaa-aikana sekä autojen hinaus tehtävissä yhdessä hinausdollyn kanssa. Takavetoisena suhteellisen tehokkaana ja vahvana auto sopii hinaustehtävään paremmin kuin Samara. Nyt tosin leimaa jäljellä viikko ja siihen loppuu ajelut.
Lada 2107 -90, ajettu noin 118 tkm, ite ajanut nyt 1,5 vuotta ja reilu 10 tkm. osa kilometreistä kertynyt siskon ja veljen lainassa (ehkä noin kolmannes). autossa on kokoajan ollut moottorivaurio, ei ole käynyt koskaan kunnolla kuin kolmella sylinterillä. autossa on merkkihuollon leimaama huoltokirja 90 tkm asti. Autoa käytetään lähiliikenteessä lyhyisiin matkoihin vapaa-aikana sekä autojen hinaus tehtävissä yhdessä hinausdollyn kanssa. Takavetoisena suhteellisen tehokkaana ja vahvana auto sopii hinaustehtävään paremmin kuin Samara. Nyt tosin leimaa jäljellä viikko ja siihen loppuu ajelut.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lopun viimen ei paljon siihenkään autoon tarvinnut remonttia tehdä, 3 kertaa kytkin, 2 vaihdelaatikkoo... +normaalit kulutusosat ja huollot. Ja se oli meillä melkein uudesta, samana vuonna ostettiin kun se tehtaaltakin ulos rullasi. Kaverilla on 89 passat, 1.8 bensa, 540 tkm ajettu masokistin vikaa varmaan vähän pakko olla, kyllä noi volkkarit jotenkin meikäläisen mielstä on karmivia vehkeitä ajaa.Idän Ihme 1 kirjoitti:Aika paljon bensa volkkariksi ajettu, vaikka eihän se mahdotonta ole kunhan tarpeeksi on rempaa tehty.
Sigun alemmalla teinituning-kehonsiirtimellä saa (joutuu) ajelemaan. Muita autoja ei pihamaalla majaile
Siinä on 170 tkm lasissa ja siinäkin jo puolet liikaa. Tuskin näkee enää ensi katsastusta, joko viedään kylmästi paaliin tai myydään varaosiksi tjtn. Ihan finaalissa koko vehje, valitettavasti.
Ruiskupeli alias BII alias marjapuuroauto saa toimia tästä lähin vain kesäautona. Moni on jo ihmetellyt että miksi...no siksi että täytyyhän joka ladistilla olla harrasteauto joka on viimisen päälle
Siinä on 170 tkm lasissa ja siinäkin jo puolet liikaa. Tuskin näkee enää ensi katsastusta, joko viedään kylmästi paaliin tai myydään varaosiksi tjtn. Ihan finaalissa koko vehje, valitettavasti.
Ruiskupeli alias BII alias marjapuuroauto saa toimia tästä lähin vain kesäautona. Moni on jo ihmetellyt että miksi...no siksi että täytyyhän joka ladistilla olla harrasteauto joka on viimisen päälle
Viimeksi muokannut Jokari, 25.12.2006 23:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Käyttörieskana tuo mikä mainittu sigussa, itte ajanu sillä n. 3500 km ja yllättävän hyvin on pelannu. Oikeastaan ainoa mitä sille on tarvinnut tehdä niin lisätä jäähd.nestettä silloin tällöin, mitään vuotoja ei näy joten kansipahvi ei taida olla ihan tiivis..
Lämpenee kyllä hyvin ja lähtee käyntiin ilman roikkaakin joten talviautona ihan ok, mitä nyt vetävät pyörät väärässä päässä.. Ajo-ominaisuuksiltaan varmaan parhaita fiudeja mitä ikinä tehty, tosi mukava pitkilläkin matkoilla. Ritari Ässä-mittaristo pelaa myös niinkuin pitääkin ja lasit nousee sähköllä.. Ihan tyytyväinen olen siis ollut, kun ei ole tarvinnut kuin tankata ja ajaa, koska mitään pitoautoa tästä ei tule vaan keväällä kiertoon..
Jaa niin, takapönttö tippui pariviikkoa sitten ja hävisi, samoin kuin maskissa ollut Fiatin merkki joka irtosi maantiellä ja kopsahti tuulilasiin..
Lämpenee kyllä hyvin ja lähtee käyntiin ilman roikkaakin joten talviautona ihan ok, mitä nyt vetävät pyörät väärässä päässä.. Ajo-ominaisuuksiltaan varmaan parhaita fiudeja mitä ikinä tehty, tosi mukava pitkilläkin matkoilla. Ritari Ässä-mittaristo pelaa myös niinkuin pitääkin ja lasit nousee sähköllä.. Ihan tyytyväinen olen siis ollut, kun ei ole tarvinnut kuin tankata ja ajaa, koska mitään pitoautoa tästä ei tule vaan keväällä kiertoon..
Jaa niin, takapönttö tippui pariviikkoa sitten ja hävisi, samoin kuin maskissa ollut Fiatin merkki joka irtosi maantiellä ja kopsahti tuulilasiin..
Allekirjoituksen vehje, mittarissa (ilmeisesti 1)52tkm ja risat ja nyt jo on jouduttu orkkisosia vaihtamaan uusiin. Tämäkin vie kauheasti (~8l/100km) bensaa ja on niin kamala ajettava, että olen suunnitellut että jos joskus joutuu päivittäin ajamaan yli 300km matkoja tauotta niin vaihdan autoa.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
No jos sä Ladaa olet hakemassa, niin juuri tollasesta on paras aloittaa. Paras Ladahan se ruiskuSamara on mitä on ikinä tehty, huudelkoot muut mitä haluaa .Idän Ihme 1 kirjoitti:
Millanen tuollanen on kun en itse tiedä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
No ei niin...koska samarahan on täysin persoonaton auto, toisin kuin takavetoisetIdän Ihme 1 kirjoitti:samarai kirjoitti:No jos sä Ladaa olet hakemassa, niin juuri tollasesta on paras aloittaa. Paras Ladahan se ruiskuSamara on mitä on ikinä tehty, huudelkoot muut mitä haluaa .Idän Ihme 1 kirjoitti:
Millanen tuollanen on kun en itse tiedä.
Nii, kokonaistaloudellisuutta ajattelin... eikä tuo herätä niin suuria tunteita kanssa-autoilijoissa kuin nappikset tai kanttilamppuiset...
Makuasioita sano...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kyllä alkuaikojen neukkumaskisamarassa on personallisuutta jopa enemmänkin kuin jossain Italian perua olevissa lisenssituotteissa. Sittemmin on sekin menty pilaamaanJokari kirjoitti:No ei niin...koska samarahan on täysin persoonaton auto, toisin kuin takavetoiset
Makuasioita sano...
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Mitä ihmettä; järki-ihmisiä En tunnusta...enkä tunnusta että tuntisin sellaisia.Idän Ihme 1 kirjoitti:No mun mielestä järki-ihminen erottaa käyttöautot ja harrasteautot toisistaan.
Ja takapotkut on selvästi harrasteautoja.
Ainahan takavedot ovat toimineet käyttöautoina ja toimivat monella vielä tänäkin päivänä. Tosin nykyisin niissä tuppaa jo väkisinkin olemaan enemmän tai vähemmän harrastetta
Mut jokainen ajaa sellaisella autolla kuin haluaa/viitsii/tykkää, ei siinä mtn.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
autoja
Mulla on "harrasteautona" Land Rover 110 vuosimallia -87, tai vuosimalli ilmeisesti on -86, mutta kayttoonotto tammikuussa -87. Koneena 3.5 V8, nelivaihteinen manuaalivaihteisto ja Fairey overdrive. Kokonaisajomaara talla hetkella n. 270tkm. Harrasteautona hyva, mutta bensankulutus sen verran suurta, ettei silla ihan jokapaivaisia arkiajoja viitsi ajella. Kunto alkuperainen, ruosteeton ja hyva, mutta tuppaa hieman vuotamaan oljya kaikista mahdollisista paikoista..
Jokapaivaisena kayttoautona Mitsubishi V3000 -93. Ajettu talla hetkella n. 185tkm. 3.0 V6 ja automaatti. Kaikinpuolin ihan mukava auto ajella. Ohjaustehostin vuotaa hiukan oljya ja sita pitaa toisinaan lisailla.
MB 200D -83. Ajomaara n. 400tkm. Kaksi aikaisempaa omistajaa ja kunto kaikinpuolin aivan uskomattoman hyva. Talla hetkella pois rekisterista odottamassa 30 vuoden ikaa ja museokilpia.
VW 1300 -73. Ajomaara n. 180tkm. Taysin alkuperainen, hitsaamaton ja ruosteeton. Ei ajettu koskaan talvella. Talla hetkella pois rekisterista lampimassa tallissa.
Jokapaivaisena kayttoautona Mitsubishi V3000 -93. Ajettu talla hetkella n. 185tkm. 3.0 V6 ja automaatti. Kaikinpuolin ihan mukava auto ajella. Ohjaustehostin vuotaa hiukan oljya ja sita pitaa toisinaan lisailla.
MB 200D -83. Ajomaara n. 400tkm. Kaksi aikaisempaa omistajaa ja kunto kaikinpuolin aivan uskomattoman hyva. Talla hetkella pois rekisterista odottamassa 30 vuoden ikaa ja museokilpia.
VW 1300 -73. Ajomaara n. 180tkm. Taysin alkuperainen, hitsaamaton ja ruosteeton. Ei ajettu koskaan talvella. Talla hetkella pois rekisterista lampimassa tallissa.
Viimeksi muokannut IL02, 26.12.2006 2:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Noi allekirjotuksen vehkeethän sitä on hallussa, tosin ajossa vuoronperään:
-89 Nappis ~140tkm, toinen kone, kaikki apulaitteet, loota ja vähän peltiä ja väri vaihettu. Satunnainen käyttö- ja harrasteauto yhessä.
-Suzuki SJ410 -83, ~(1)54tkm, korotettu ja mittavat hitsaukset tehty, kilvissä oleva offivehje, tosikiva metässä, moottoritiellä ei..
(myytävänä jos kiinnostusta löytyy!)
-Toyota Hilux 2.4D 4WD -89, 430tkm, vaihettu loota, kytkin, iskarit, hehkut, yms. kuluvaa, kone avaamaton ja ehjä.
Kärrin vetäjä ja taloudellinen pitkän matkan auto.
-Combi ja parilamppu on ikuisuusprojekteja, 1600SL varaosina ja Axteekki leimalle ja myyntiin.
-89 Nappis ~140tkm, toinen kone, kaikki apulaitteet, loota ja vähän peltiä ja väri vaihettu. Satunnainen käyttö- ja harrasteauto yhessä.
-Suzuki SJ410 -83, ~(1)54tkm, korotettu ja mittavat hitsaukset tehty, kilvissä oleva offivehje, tosikiva metässä, moottoritiellä ei..
(myytävänä jos kiinnostusta löytyy!)
-Toyota Hilux 2.4D 4WD -89, 430tkm, vaihettu loota, kytkin, iskarit, hehkut, yms. kuluvaa, kone avaamaton ja ehjä.
Kärrin vetäjä ja taloudellinen pitkän matkan auto.
-Combi ja parilamppu on ikuisuusprojekteja, 1600SL varaosina ja Axteekki leimalle ja myyntiin.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Ajelen nykyään oikeastaan pelkästään työvälineillä, mutta pihassa nököttää Niva -79 (vielä leimassa eli tällä ajan jos tarvii omalla ajaa), Niva 1700i -96 (pikkuhiljaa valmistuva? projekti), 2105 1500S -91 (talviseisonnassa katoksessa), 2104 1600(vaihtokone) -91 (nykyään kilvetön varaosa-auto) ja ukon Volvo 240 STW -89. Lisäksi pihasta löytyy Ladakardaanin nappis ja Kamazin UAZ Cabriolet.
Reippaina käymme rekkain alle