Nappis äänestys

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Nappiksen kohtalo

Hitsaa se ja aja jokapäiväisenä käyttöautona se loppuun
21
40%
Entisöi ja odota 10 vuotta museorekisteröintiä
7
13%
Laita siihen 1700i ja aja kesät harrasteautona
10
19%
Laita siihen 1700 kaasariversio ja aja kesät harrasteautona
10
19%
Myy se osina ja paalaa loppu
2
4%
Myy se kokonaisena
2
4%
 
Ääniä yhteensä: 52

katastrofv

Nappis äänestys

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Niin, olis tuossa nappis ja pikkasen epäselvää vielä mitä sen kanssa teen, niin leikkimielellä päätin järkätä tämmösen äänestyksen sen kohtalosta. Autossa mätävikaa pohjassa, muuten hyvä, tekniikka 10, jopa saastevehkeet pelaa, sisältä olis museokunnossa.
Pihassa makaa myös ajokuntoinen 1700i...
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Vastasin että laita 1700 kaasaripata ja aja kesät, osui lähimmäksi. Itse tekisin kyllä ympärivuotiseksi käyttöautoksi. talvellahan tollanen takapotku on parhaimmillaan. Ehkä uusi väri ja vannetta yms. pientä, mutta ei mitään lintulautoja tai muutakaan mautonta.

Entisöimään en rupeaisi, onhan tuo 1200L kuitenkin melko yleinen malli ja parempiakin löytyy museointitarkoituksiin.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ehdottomasti nappis hyvään käyttö(TM)kuntoon ja iso pata nokille. Ruiskulla tai kaasarilla miten tykkää, mut jos jotain hajoaa ruiskusta niin osat on kiven alla ja kalliita. Onhan ruisku ihan eri maata verrattuna perus-kaasariladaan, vetää tasaiseen, ei nyi eikä pätki eikä käyynistystä tarvi miettiä, senkun kääntää avaimesta. Mut voihan sen aina muuttaa kaasariksi.

Kaasariksi vaikka Weber DGV ja kärjetön sytkä. Samalla voi kohdistaa imukanavat ja väsäillä hieman hengittävämpää putkistoa. Näillä eväillä nappis liikahtaa pirteästi eikä padan kestävyys kärsi :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Ensin orkkistekniikka loppuun ja sitten 1700i:stä tilalle :)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Hitsaa se ja aja jokapäiväisenä käyttöautona se loppuun

tämä ehkä paras vaihtoehto, mikäli tuollainen vanha nappis riittää täyttämään käyttöauton edellytykset

Entisöi ja odota 10 vuotta museorekisteröintiä

noita älliä tulee kyllä säästymään ja parempiakin aihioita löytyy, ei taida kannattaa tossa tapauksessa

Laita siihen 1700i ja aja kesät harrasteautona

kannata mitään ruiskua pistää mihin ei saa osia ja on kaikki kierrosluvun rajoittimet sun muut.

Laita siihen 1700 kaasariversio ja aja kesät harrasteautona

tää jo ruiskua parempi, mutta miksi ajaa vain kesällä? talvella saa paljon näyttävämpää ajoa tehokkaalla takavedolla, kesällä ajellaan vaan museobiileillä ja kylmillä autoilla kuten avoautoilla

Myy se osina ja paalaa loppu

tämä voisi olla taloudellisesti järkevää, jos kromit yms piste osat on hyvässä kunnossa, niistä voi pyytää isoa rahaa ja metallin keräyksestä saa vielä jotain korista ja moottorista, kukaanhan ei halua mitään 1,2 tekniikkaa ostaa. Sille 1,7:lle kannattaa soveltaa tätä kohtaa.

Myy se kokonaisena

jos kaikki edellinen tuntuu turhalta ja liian raskaalta niin nopeiten pääset eroon, vielä jos laitat edulliseen hintaan ja hyvät kuvat nettiautoon niin pääset autosta eroon. toisaalta voi löytyä joku nappis-fanaatikko mikä on valmis maksamaan älyttömiä summiakin tuollaisesta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Sain jonkun ihme virtapiikin uudenvuoden pyhinä, ja 2107 on nyt purettu. Laitetaan nyt alkuun ruiskuna ja katsotaan sitä kaasariversioo jos jotain hajoaa... :roll:
Viimeksi muokannut katastrofv, 2.1.2007 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

1700i RUISKUA TAI KAASARIA HIEMAN VIRITETTYNA YMPÄRI VUOTISEE KOVAAN AJOON :!:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

1700 kaasarilla ja kesäajoon taikka miksei vaikka ympärivuotiseenkin.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Vaihtoehto: SUORAAN PAALIIN, puuttui. Kuka noita orkkisklassikkoja säilyttää??. Rahat voi käyttää mukavampaakin :lol: :lol: :lol: .

Itse laittaisin kuntoon ja varstoisin kuivaan paikkaan.
Lada rules
Red Zhiguli
Viestit: 211
Liittynyt: 5.7.2006 18:39

Viesti Kirjoittaja Red Zhiguli »

EDIT: Poistettu
Viimeksi muokannut Red Zhiguli, 26.1.2015 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pahoittelut vuosina 2006-2008 kirjoittamistani lapsellisista ja asiasisällöttömistä viesteistä, jotka poistin yksitellen. Nykyisin aikuistunut, joten mitäpä noita lähes vuosikymmenen takaisia juttuja murehtia enempää.
-Red Zhiguli 26.1.2015
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Red Zhiguli kirjoitti:Aja sen kanssa jonkun verran ja sitten ku se saavuttaa 25 vuoden iän laita se museoautoksi :)
Ei taida -87:lle riittää enää 25, täytynee olla 30v.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Jokari kirjoitti:Ehdottomasti nappis hyvään käyttö(TM)kuntoon ja iso pata nokille. Ruiskulla tai kaasarilla miten tykkää, mut jos jotain hajoaa ruiskusta niin osat on kiven alla ja kalliita. Onhan ruisku ihan eri maata verrattuna perus-kaasariladaan, vetää tasaiseen, ei nyi eikä pätki eikä käyynistystä tarvi miettiä, senkun kääntää avaimesta. Mut voihan sen aina muuttaa kaasariksi.

Kaasariksi vaikka Weber DGV ja kärjetön sytkä. Samalla voi kohdistaa imukanavat ja väsäillä hieman hengittävämpää putkistoa. Näillä eväillä nappis liikahtaa pirteästi eikä padan kestävyys kärsi :)
Näin omani tehty ja muuta pientä parantelua. Ja on hyvä ja luotettava käyttölaite joka saa immeiset hymyilemään ja tulemaan juttusille varmasti paljon enemmän kuin jos ajaisin -87 Nissan Sunny Sl:llä :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

harvat autot osaavat puhua, mutta turbolliset osaa ainakin viheltää.......
ei ollut turboa vaihtoehdoissa :shock:
mutta itse laittaisin 1700kaasari koneella.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

isompaa myllyä vaan kehiin että kerkiää
ja ympärivuotista ajoo
ja jos joku rupee selittään ettei nappis klassikkoa pidä pilata laittamalla isompaa pataa ja jotain muuta ei alkuperäistä
niin ostakoon pois :!:

kyllä näitä "uusia" nappiksia riittää että ei se haittaa jos joku yksilö "pilataan" ja tuo vaihtoehto on kuitenkin parempi kuin laittaa paaliin koko auton :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin