Ritilättömiin kaiuttimiin saattaa kelvata kalvon puhkominen (ei silti liikaa kannata).Jaska HKI kirjoitti:Jos musiikissa,jota autossa soitetaan ei ole tarpeeksi säröä (liian tehokas vahvistin)niin sitä saa halvalla kun laittaa muutaman herneen tai muovikuula-aseen kuulan bassokartion päälle.Tietenkin ritilä takaisin
köyhiä patentteja?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Uudenvuoden rakettien lähtöteline...alkää käyttäkö jos läheisenne,omaisuutenne,naapurinne ja mielenterveytenne moisesta hökötyksestä vaarantuu
Otetaan keittiöjakkara,johon lähetinputki kiinnitetään kallellaan olevan putken kylkeen teipillä,nippusiteillä tms.Ylimmän tason suojaksi vanerinpala,etteivät ruutikaasut polta pintaa likaiseksi.
Jos minusta ei tämän jälkeen kuulu,niin viimeinen köyhä patentti



Otetaan keittiöjakkara,johon lähetinputki kiinnitetään kallellaan olevan putken kylkeen teipillä,nippusiteillä tms.Ylimmän tason suojaksi vanerinpala,etteivät ruutikaasut polta pintaa likaiseksi.
Jos minusta ei tämän jälkeen kuulu,niin viimeinen köyhä patentti


-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Eilen korjasin 33 vuotta vanhan Jopon,josta keskiön hammasratas pyöri tyhjää suhteessa polkimiin.Hitsauskoneen maakaapeli polkimen varteen kiinni.Hitsataan sauma suoraan keskiön juureen niin että kampi tarttuu hammasrattaisiin kiinni.Kromauksen päälle...ja suurella virralla.Korjaus ei estä fauber-keskiön avaamista koska fauber-keskiössä kammet on yhtä puuta ja purkaminen tapahtuu hammasrattaan laakeripesän irroittamisen jälkeen.
Mig/Mag hitsauksen seoskaasun virtauksen mittaus pyöreällä ilmapallolla.
Puhalletaan ilmapalloon ilmaa sen verran että se on pyöreä.Otetaan mitta ylös.Laitetaan ilmapallo kaasusuuttimen päälle ja lasketaan seoskaasua palloon.Otetaan ulkomitta ylös kun pallo on vielä pyöreä.Vähennetaan lopputilavuudesta alkutilavuuus ja jaetaan ajalla.Jos yli 15/litran minuuttikulutuksella tekee huokosia niin tutkitaan huokosten syy.
Puhalletaan ilmapalloon ilmaa sen verran että se on pyöreä.Otetaan mitta ylös.Laitetaan ilmapallo kaasusuuttimen päälle ja lasketaan seoskaasua palloon.Otetaan ulkomitta ylös kun pallo on vielä pyöreä.Vähennetaan lopputilavuudesta alkutilavuuus ja jaetaan ajalla.Jos yli 15/litran minuuttikulutuksella tekee huokosia niin tutkitaan huokosten syy.
Pakko kysyä, että minkä alan "teknikko" se Jaska oikein on? Näyttäs olevan hyvin hallussa ainakin sähkötekniikka, hitsaustekniika ja moni muukin tekniikka. Vai perustuuko kaikki sittenkin siihen elämän kokemukseen ja alanvaihtoon??
Ai niin. Yks köyhäpatentti: Polkupyörän jarruvaijeri katkeaa yleensä jarrupalojen puoleisesta kiinnityspisteestä siitä kiinnityspultin vierestä. Tämän voi korjata vielä toimivaksi siten, että ottaa kaikki vaijerin kiristysruuvit pois, niin sitten vaijeri taas yltää kiinnityspisteeseen. Kokeiltu on ja monta kertaa.
Ai niin. Yks köyhäpatentti: Polkupyörän jarruvaijeri katkeaa yleensä jarrupalojen puoleisesta kiinnityspisteestä siitä kiinnityspultin vierestä. Tämän voi korjata vielä toimivaksi siten, että ottaa kaikki vaijerin kiristysruuvit pois, niin sitten vaijeri taas yltää kiinnityspisteeseen. Kokeiltu on ja monta kertaa.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
1-vaihteisen polkupyörän ketju jatkettiin yleisesti 40 vuotta sitten 3 tuuman rautanaulalla.Naula katkaistiin hieman ylipitkäksi ja pää niitattiin kupukantaiseksi alaisinta vasten.Samon samanlaista naulaa käytettiin perämoottorin potkurin sokkatappina.Naula oli niin melto että se suojasi potkuria katkeamalla kun potkuri osui kiveen.
70-luvulla mig-hitsarit olivat huomanneet että erääseen poltimalliin kävi vesijohtokupariputki kaasusuuttimeksi.Rautasahalla sahaamalla täydestä kangesta sai noin 60 kaasusuutinta.Kun ESAB:ille oli tullut tietoon moinen köyhäily niin virtasuuttimen pitimen halkaisijaa muutettiin mihinkään standardikupariputkeen sopimattomaksi.