Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Täytyykin kysellä Isältä noista kilvistä, kun on sen tekemä mainos, niin kuin monet muutkin 70-luvun Lada-mainokset/80-luvun mainoskuvat.
80-luvulla olin usein itsekin seuraamassa kuvauksia ja niistä jäi mieleen monia juttuja.
Muistaakseni ulkokuvauksissa käytetyt autot haettiin suoraan rivistä pihalta, KOE-kilvet kiinni ja sitten menoksi.
Uusi Nivakin meinasi kaatua hiekkamontulla, kun vähän kokeiltiin, että mitenkä se oikein menee.
Kerran syttyi Samarasta penkit palamaan, kun kuvausvalot räjähtivät auton sisällä.
No, tyhjennettiin sammutin autoon, vaihdettiin uudet lamput valoihin ja kuvaukset jatkuivat. Ei tainnut olla muutenkaan ensimmäinen kerta, kun lamput sytytti tulipalon.
Niitä itseasiassa paukkui todella usein, ei vaan aina tehneet muuta vahinkoa.
Noita ABA-22 kilpiä en muista nähneeni (Mainososastolla oli joissain hyllyissä kuvauksissa käytettyä tavaraa) ja tuskin niille olisi 80-luvulla enään käyttöä ollutkaan, mutta mm. taksi-kyltin muistan ja se sama kyltti on muistaakseni näkynyt joissain kuvissa, oisko 1500S:än katolla.
Toi taksi-kyltti jäi ehkä siksi mieleen, etten pikkupoikanakaan ymmärtänyt, että mitä se teki Ladan katolla...
80-luvulla olin usein itsekin seuraamassa kuvauksia ja niistä jäi mieleen monia juttuja.
Muistaakseni ulkokuvauksissa käytetyt autot haettiin suoraan rivistä pihalta, KOE-kilvet kiinni ja sitten menoksi.
Uusi Nivakin meinasi kaatua hiekkamontulla, kun vähän kokeiltiin, että mitenkä se oikein menee.
Kerran syttyi Samarasta penkit palamaan, kun kuvausvalot räjähtivät auton sisällä.
No, tyhjennettiin sammutin autoon, vaihdettiin uudet lamput valoihin ja kuvaukset jatkuivat. Ei tainnut olla muutenkaan ensimmäinen kerta, kun lamput sytytti tulipalon.
Niitä itseasiassa paukkui todella usein, ei vaan aina tehneet muuta vahinkoa.
Noita ABA-22 kilpiä en muista nähneeni (Mainososastolla oli joissain hyllyissä kuvauksissa käytettyä tavaraa) ja tuskin niille olisi 80-luvulla enään käyttöä ollutkaan, mutta mm. taksi-kyltin muistan ja se sama kyltti on muistaakseni näkynyt joissain kuvissa, oisko 1500S:än katolla.
Toi taksi-kyltti jäi ehkä siksi mieleen, etten pikkupoikanakaan ymmärtänyt, että mitä se teki Ladan katolla...

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Tällä kertaa vähän vanhempia skannauksia kaivettuna arkistoista:
Tekniikan Maailma 1972 - Lämmityslaitevertailu
Tuulilasi 1974 - Tatjana siirtyy miljoonakerhoon Tämän mukaan Ladatehdas aloitti toimintansa 1971...
Tekniikan Maailma 1979 - Lippulaivoja nämäkin
Tekniikan Maailma 1980 - Lada huoltokoe
Tekniikan Maailma 1981 - Uusi Lada Amsterdamin autonäyttelyssä
Tekniikan Maailma 1981 - Maasturit vertailussa
Etelä-Suomen Sanomat 2002 - Nyt paljastuu kuka jätti huoltamatta
Etelä-Suomen Sanomat 2004 - Punaista Suomea etsimässä
Keskipohjanmaa ja Kalajokilaakso 2005 - Rouva porskuttaa Ladalla Wanha p*sk*juttu, ei ole minun skannaama, en minä näin vinoon osaisikaan skannata.
Tekniikan Maailma 1972 - Lämmityslaitevertailu
Tuulilasi 1974 - Tatjana siirtyy miljoonakerhoon Tämän mukaan Ladatehdas aloitti toimintansa 1971...
Tekniikan Maailma 1979 - Lippulaivoja nämäkin
Tekniikan Maailma 1980 - Lada huoltokoe
Tekniikan Maailma 1981 - Uusi Lada Amsterdamin autonäyttelyssä
Tekniikan Maailma 1981 - Maasturit vertailussa
Etelä-Suomen Sanomat 2002 - Nyt paljastuu kuka jätti huoltamatta
Etelä-Suomen Sanomat 2004 - Punaista Suomea etsimässä
Keskipohjanmaa ja Kalajokilaakso 2005 - Rouva porskuttaa Ladalla Wanha p*sk*juttu, ei ole minun skannaama, en minä näin vinoon osaisikaan skannata.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
No voi helvettiläinenBA3 kirjoitti:Jokarin BII-seksualilla on vahva Kommari tausta. HienoaKimmo86 kirjoitti:
Tuon jutun Lada, BII-789, lienee tuttu peli ainakin Kotkan hurjille..

Ton jutun kirjoittaja on sama mies keneltä sen ostin. Ei olis kyllä heti kommariksi uskonu

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Niin, eihän sitä sovi nyt työväen historiaa esille nostaa. Paskaa sakkia koko porukka. Aina rahantulon tiellä.
Hitto kun sairaslomallakin ovat vähän väliä. Sairaudet ovat itseaiheutettuja. Julkisessa liikenteessä ovat matkustaneet ja virusinfektion saaneet tai työpaikalla työkavereiden kanssa juttusilla olleet itseään tartuttamassa silloin, kun olisi pitänyt töitä tehdä. Tai kakaransa pistäneet päiväkotiin, kun kunnon ihmiset hankkivat lastenhoitajan omilla rahoillaan. Ei tulisi sitä kauttakaan tuottavuutta hidastavia sairastumisia.
Ja voitotkin olisivat voineet vähän enemmän kasvaa. Onko se mistään kotoisin, että vaikka viime vuonna saatiin ennätysvoitot, palkatkin pysyivät ennallaan, ehkä jopa aavistuksen nousivat.
Koulutuksestakin voisivat luuserit jotain maksaa. Ei tässä maailmassa mitään ilmaiseksi saa.
Ehdotankin, että Lada-kerhon jäseniltä edellytetään tästedes Wapaan Wenäjän aikana tehdyn auton omistamista. Neukkupelit eivät ole mistään kotoisin! Tahraatte itsenne vain Stalinin vereen.
Hitto kun sairaslomallakin ovat vähän väliä. Sairaudet ovat itseaiheutettuja. Julkisessa liikenteessä ovat matkustaneet ja virusinfektion saaneet tai työpaikalla työkavereiden kanssa juttusilla olleet itseään tartuttamassa silloin, kun olisi pitänyt töitä tehdä. Tai kakaransa pistäneet päiväkotiin, kun kunnon ihmiset hankkivat lastenhoitajan omilla rahoillaan. Ei tulisi sitä kauttakaan tuottavuutta hidastavia sairastumisia.
Ja voitotkin olisivat voineet vähän enemmän kasvaa. Onko se mistään kotoisin, että vaikka viime vuonna saatiin ennätysvoitot, palkatkin pysyivät ennallaan, ehkä jopa aavistuksen nousivat.
Koulutuksestakin voisivat luuserit jotain maksaa. Ei tässä maailmassa mitään ilmaiseksi saa.
Ehdotankin, että Lada-kerhon jäseniltä edellytetään tästedes Wapaan Wenäjän aikana tehdyn auton omistamista. Neukkupelit eivät ole mistään kotoisin! Tahraatte itsenne vain Stalinin vereen.
- Lada-Jussi
jutussa olikin näköjään vierailtu myös Janakkalassa tutustumassa torpparimuseoon. On täällä Janakkalassa kaikkea hienoa.Kimmo86 kirjoitti:
Tuon jutun Lada, BII-789, lienee tuttu peli ainakin Kotkan hurjille..

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta tällainen vihkonen löytyi korjausoppaan välistä:
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuva%20008.jpg
EDIT: Aloimpa sitten lukemaan ketjua, ja samanlainen löytyi jo toiselta sivulta
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuva%20008.jpg
EDIT: Aloimpa sitten lukemaan ketjua, ja samanlainen löytyi jo toiselta sivulta

Njet problem, normal katastroof 

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Tällainen Hollantilainen sivu löytyi eilen. Toivottavasti ei ole wanha, en ainakaan itse ole nähnyt.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
"Kaviaaripizza"
Noin oli otsikoitu Vauhdin maailman juttu lehdessä 2/89, pääosassa Oy Carparts Ab:n Malmin Konela-autotalolle tuunama Lada Samara 1500 Rosso.. jutun mukaan pitänyt tulla myyntiin kevät talvella -89 noin 70000. mk:n hintaan josta erikoisvarusteet kustansivat noin 23000.-
Korisarja:6700.-
Sisustus:5175.-
Muita hiluja:2037.-
Alustasarja.1890.-
Kaunovanne setti:1880.-
Stereot.3250.-
Tulikohan tosta koskaan mitään todellista sarjaa vai jäikö vain esittelyautoksi? Hieno peli silti ja varmasti keräilyharvinaisuus.
(ps. AI jos lehti puuttuu arkistoistasi, niin osoite yv:llä mulle ja lehti on vielä tällä viikolla käsissäsi.)
Korisarja:6700.-
Sisustus:5175.-
Muita hiluja:2037.-
Alustasarja.1890.-
Kaunovanne setti:1880.-
Stereot.3250.-
Tulikohan tosta koskaan mitään todellista sarjaa vai jäikö vain esittelyautoksi? Hieno peli silti ja varmasti keräilyharvinaisuus.
(ps. AI jos lehti puuttuu arkistoistasi, niin osoite yv:llä mulle ja lehti on vielä tällä viikolla käsissäsi.)
- Lada-Jussi
mahdettiinko varsinaisia Rossoja tai sen vaaleaa sisarta Biancoa paljon valmistaa, ei liene suurta kysyntää, mutta vastaavai koripalikoitahan käytettiin jonkun verran eri jälleenmyyjien toimesta ja näitäkin joskus "virheellisesti" Rossoiksi nimitetään.

Samarasta
Petroskoin mies lähetti mulle oman Samara BA3 2108:n syntymäpäivälahjaksi, sellainen paperinukke tyyppinen viritys.. sivuilta
http://www.umbum.ru näette mistä on kysymys. Hienoja röpöttimiä?
http://www.umbum.ru näette mistä on kysymys. Hienoja röpöttimiä?
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Tuulilasi 1978 - Lada 1300: Käyttö- ja huolto-ohjeet Osa suuremmasta jutusta.
Tuulilasi 1978 - Ladan huolto-opas
Tuulilasi 1978 - Uusi Lada-malli
Tuulilasi 1978 - Niva tuli Suomeen
Tekniikan Maailma 1990 - Iltatuulen viesti, Lada 1200 S koeajo Juttu oli linkitettynä jo aikaisemmin mutta nyt on minun skannaamana.
Tekniikan Maailma 1990 - Toggliattin Salaisuus
Tekniikan Maailma 1990 - Uutta osaa vanhaan vaunuun
Tekniikan Maailma 1990 - VM-Kone OY, Idän ja lännen kohtauspaikka
Tekniikan Maailma 1990 - Katsastusinssin painajaisunesta
TM Automaailma 1991 - Lada
Aamuposti 2006 - Tiikeripenkit terävöittävät työkalu-Ladan ilmettä. Poistomyydyt Riihimäen kaupungin Ladat. Ei ole minun skannaama.
200 Lehtijuttua + Samara & 110 -lehtijutut päälle!
Tuulilasi 1978 - Ladan huolto-opas
Tuulilasi 1978 - Uusi Lada-malli
Tuulilasi 1978 - Niva tuli Suomeen
Tekniikan Maailma 1990 - Iltatuulen viesti, Lada 1200 S koeajo Juttu oli linkitettynä jo aikaisemmin mutta nyt on minun skannaamana.
Tekniikan Maailma 1990 - Toggliattin Salaisuus
Tekniikan Maailma 1990 - Uutta osaa vanhaan vaunuun
Tekniikan Maailma 1990 - VM-Kone OY, Idän ja lännen kohtauspaikka
Tekniikan Maailma 1990 - Katsastusinssin painajaisunesta
TM Automaailma 1991 - Lada
Aamuposti 2006 - Tiikeripenkit terävöittävät työkalu-Ladan ilmettä. Poistomyydyt Riihimäen kaupungin Ladat. Ei ole minun skannaama.
200 Lehtijuttua + Samara & 110 -lehtijutut päälle!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974