Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

hmm.. välillä antaa lämmintä, välillä viileää ja harvoin kuumaa...

nooh kai sen kanssa voi elää...
paskoin muuten ladan takavanteen... pakilla aika vauhdilla maahan upotetuun kulmarautaan, ajoeste.

se siitä vanteesta....
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Nykyinen GM-ruisku lähti vielä kohtalaisen kevyesti -17 asteen pakksessa (kylmempää tänä vuonna ei täällä viel ollut :D ). Vaihteet vähä jäykemmät, mutta silti toimii ihan hyvin. Lämpäristä tulee lämmintä, mutta tosiaan jossain vaiheessa tulee aika viileä vaikka hetki sitten puhalsi lämmintä. Mahtaako siihen olla syynä, että sylärikierto tulee mukaan... Ainoa mitä huomisin rupes nopeusmittarin vaijeri hakata ilkeästi kuoreen tai johonkin. Jossain vaiheessa ajoa rupee kauhea meteli rattiakselin alueelta kuulumaan. Enempää en ole tutkinut, mut luulen että se on se vaijeri.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla on yksi -20 asteen esilämmittämätön kylmäkäynnistys takana GM-ruiskulla, käynnistyy hyvin ja käynti on heti tasainen, ei ongelmia, myös vaihteisto pelasi hyvin

mutta vaikka mittarin mukaan koneen lämmöt nousee normaaliksi ja hana aukeaa täysin ja ilmanohjaimen vipu liikkuu vaijerin avulla oikein, silti sisällä on vähän viileetä, lämmityslaite antaa vain kevyen lämmön, joka ei tahdo yli 10 pakkasasteen jälkeen riittää. lämpöä ei tule mihinkään suuntaan ohjaamoa sen kummemin, eli ei puhalla mistään ohikaan lämmintä, joten lämmintä ei kai tule, olisko sitten lämppärin sisällä jotain ilman ohjaushäikkää tai kennotukossa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

kerran on startattu samara 1.3 kaasari -20 ilman lämpöjä, hyvin lähti, ja kohatlaisesti kulki.

Tänä aamuna jo näki eteensä, auto oli yön roikassa ja eilen +250km ajoin, lähti hyvin ja toimi kuin unelma alusta asti, eikä ikkunatkaan jäätyneet/olleet jäätyneet.

kyllä joskus se talviautoilu on ihan kivaa. Mutta voisi antaa sitä lämmintä, ku meinaa kaikki vehkeet jäätyä prkl...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Pahvia keulaan ja peräkärry jossa puolikuutiota soraa perään, niin jopa alkaa lämmintä puskeen. Eikös tuo kylmyys ole nykyään yleistä kaikissa autoissa? Moottorien hyötysuhteen nousu pienentää hukkalämpöä ja lämmityslaitteet alimitoitettuja suomen oloihin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukkan teoriat varmaan pitää paikkaansa, mutta samarat on yleensä kyllä lämpimiä autoja, eli jos lämmintä ei tule nimeksikään, täytyy jossain olla vika.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

hmmm itse mieltäisin sen nykyaikaisen auton josta ylempänä puhe ja samaran hiukan eri luokkaan :wink:

kyllä siellä varmasti jotain häikkää on, sitä en kyseenalaista....


tänään pääsi samara osaavien amispoikien käsiin, ja Jakohihna, laturinhihna ja öljyt&suodatin vaihtoon. Taas lisää varmoja kilometrejä.

outo tunne kun auto ei ole pihamaalla vaan jossain kaukana 60km päässä..
huomenna vasta saa... Puuttuu sekin maaginen AAAA avain taskusta... Ei varmaan unta yöllä saa...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Lada-Jussi kirjoitti:mulla on yksi -20 asteen esilämmittämätön kylmäkäynnistys takana GM-ruiskulla, käynnistyy hyvin ja käynti on heti tasainen, ei ongelmia, myös vaihteisto pelasi hyvin

mutta vaikka mittarin mukaan koneen lämmöt nousee normaaliksi ja hana aukeaa täysin ja ilmanohjaimen vipu liikkuu vaijerin avulla oikein, silti sisällä on vähän viileetä, lämmityslaite antaa vain kevyen lämmön, joka ei tahdo yli 10 pakkasasteen jälkeen riittää. lämpöä ei tule mihinkään suuntaan ohjaamoa sen kummemin, eli ei puhalla mistään ohikaan lämmintä, joten lämmintä ei kai tule, olisko sitten lämppärin sisällä jotain ilman ohjaushäikkää tai kennotukossa?
Mun GM-samarassa kannattaa pakkasilla avata vielä hansikaslokeron luukku auki. Sieltä saa vielä ripauksen kuumaa ilmaa matkustamoon. Hansikaslokero onkin auton kuumin paikka talvella.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

oli se itelläki auki viime reissulla, siellä voi sulatella suklaata tai tehdä muuta hyödyllistä ja kuskinpenkillä paleltaaaaa...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa aiemmin talvella mulle kävi näytillä yksi vanhempi kaasari-samara jossa oli kylmä vikaa, mutta se oli siis todella kylmä, sisälle ei tullut ollenkaan kylmää ja lasit pysyi jäässä koko ajan, käytännössä ei voinut ajaa. Moottori lämpeni normaalisti ja vesiletkut auton sisällä oli ainakin lämpöisiä jos ei ihan kuumiakin. vivustot ja vaijerit toimi. Onkohan tämä lämmitysongelma Samaran mystisin vika, mitä kukaan ei osaa korjata?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Teettäkää messinkiset kennot jos paleltaa.. :D
Ainiin mut ne maksaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

hmm.. kuulostaa pahalta. Toissareissu kuopioon oli todella infernaalinen, kuuttakymppiä kun ajoi niin pysyi pieni tirkistysreikä, kun kiihdytti 100kmh, lasi käytännössä parissa sekunnissa "jäätyi" sisältä, ei antanut tarpeeksi lämmintä...

mystinen kyllä, mutta ei oo vielä ehtiny kokeillakkaan korjata, tosin ei taida kenelläkään tietoa olla, mutuja kyllä...

Talvella on niin kylmä ettei oikein kärsi rassata ja purkaa, ja kesällä ei lämmitintä tarvii joten eiköhän se oo ikuisuuskysymys keksitty...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

En muuten edes tiedä mitä ainetta ovat. Veikkaisin alumniiniä, kuten satakympissä. Aina kuitenkin voi tehdä tehokkaamman uuden, vaikka olisivatkin messinkiä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Warressa joskus ei vesi(neste) kiertänyt lämmityslaitteessa, sisälle tuli kylmää ainoastaan. korjaantui kun otti lämmityslaitteen letkun irti ja lorotti maahan. Onkohan samaran lämmityskenno niin pieni reikäinen että neste ei vaan kierrä vauhdikkaasti :?: On siis kalkkeutunut
warre 353w sedan,
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olisko muuten vanhemmissa samaroissa vielä messinkiä ja uusissa alumiinia tai jotenkin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin