Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10451
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tämänhän on jo jokainen oppinut pystylyhtymersujen ajalta
jos valot päällä ja ajatteletkin siivota lamppujen lasia ovat ne jo halki
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

tainnu olla tutullakin ihan lähi/kaukovalot päällä, eihä se parkkilamppu ny mitään pitäs vaikuttaa...

Vaan 55e on aika vähän, Primeraan oli maksanu 250e, oliko peräti kappale, alkuperäiset uutena, Isukin Chrysleriin ku kyseli uusia, tummuuden takia, Hp, olisi 250e-500e kappale uusi alkup, Käytettynä eräs romis kauppaa "vaan" 150e kappale...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös huoltoasemien pesuvesi ole yleensä lämmintä, joten lämmin vesi vastaan lämmina ajovalo, ei pitäisi kai haljeta, ei ainakaan Samarassa ole hajonnut, usein putsailen valojakin huoltoasemalla. Auton pihapesussakin käytetty vesi oli jo pelkästään siksi ettei kädet jäädy lämmintä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ja Ladoihinhan (05,08,110) ei tarvitse koko umpiota vaihtaa, vaan pelkkä lasi. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

En jaksaisi käydä satakymppiinkään etsimään oikeanalista lasia kun niitäkin on liian monta versiota.. Uudet valotkaan eivät paljon maksa mihinkään ladaan. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

No ei tässä nyt etsimisen jaksamisesta pitäisi olla kysymys. :wink: Omaan 110:iin apumiehen puolelle uusi oikea lasi löytyi heti Tallinnasta aikoinaan hintaan 130kr (Bosch) - venäläisen umpion lasi olisi ollut jonkun kroonin verran kalliimpi. Uusi kokopaketti (sisälten myös vilkun) olisi kuitenkin maksanut noin 1000kr.

Ei niitä "tavallisia" käsittääkseni pitäisi olla kuin kahta mallia - "Bosch" ja "venäläinen - ja eiköhän noista Suomen 110:stä suurin osa ole tolla Boschin umpiolla. :roll:

Nämä "kaksi vaihtoehtoa" löysin myös venäläisestä katalogista (kuskin puolelle)

http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=2956
Bosch lasi

http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=7155
venäläinen lasi

http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=5240
Bosch- komplekti

http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=10589
venäläinen komplekti

Näitä tuskin on Suomessa kiinni: 8) :wink:
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=30532
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=29847
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=29846
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=34457
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kunnioitusta hänelle joka löytää jostain Samara-2 uusien 1,6 versioiden mallikoodit. perhanan venäläiset enää käytä noita koodeja missään nettijulkaisuissaan ja ilman koodeja en voi elää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

samara-2 kuulostaa todella kohtalokkaalta.

Sammyssa taas jokin vähän vinkuu, olisko se hihna. Saakelin amikset joko jättivät sen vieläki liian kireälle, tai sitten se vinkuu enemmän kylmässä koneessa.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

eee.. tai eihä sitä tiedä. Vähän samanlainen ääni ku sillo ku oli kireällä, mutta vaimeampi. Eli niinku olis vähemmän kireällä :cry:

Hemmetti vaan kannattaa ite tehä nuo huoltojutut, harmaita hiuksia vaan saa jos amiskalle (tai jonnekkin muuallekkin) vie...

kysymys kuuluu: kulkeeko samara nyt pidemmälle kuin jos en olisi teetättänyt em. huoltoja amiskalla ja odotellut kesää&parempia huoltokelejä?

Aika näyttää.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:kunnioitusta hänelle joka löytää jostain Samara-2 uusien 1,6 versioiden mallikoodit. perhanan venäläiset enää käytä noita koodeja missään nettijulkaisuissaan ja ilman koodeja en voi elää.
tässä on ainakin jotain epävirallisesti:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?p= ... 378fc1853c
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:kunnioitusta hänelle joka löytää jostain Samara-2 uusien 1,6 versioiden mallikoodit. perhanan venäläiset enää käytä noita koodeja missään nettijulkaisuissaan ja ilman koodeja en voi elää.
tässä on ainakin jotain epävirallisesti:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?p= ... 378fc1853c
joo tuokin voi tietysti olla kirjoittajan olettama, 2107:sta lähtien on 1,6 versiot ilmoitettu viidennellä numerolla 4, mutta eihän noi mitään virallisia sääntöjä ole, kun kakkos samarassa perusmallikin on 1,5 ja muunnos 3 on 1,3 (ainakin 21153), etsiskellään vielä jos löytyisi virallinen tieto jostain.


mitä tulee Samara-2 mallin ulkonäköön, niin onhan vanhempi jotenkin nätimpi, mutta on toi Samara-2 hienompi kuin 110
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Omasta mielestä Samara2 on vielä nätimpi kuin vanha, 110:stä puhumattakaan.

Tässä on oudosti numeroitu noi 1,6 mallit "tuplanumerolla":
http://lada.eleks.ru/price/lada-2114/11726/

onkohan sitä 3-ovista Samara2:sta myös 1,6 koneella :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo variaatio numeroita on tullut kahteen kertaan varmaan vahingossa, kyllä siltä näyttäisi että numerolla 4 on merkitty 1,6 mallit, kuten epäilen itsekin. Ja tosiaan toi 1,6 on myös 3-ovisessa malllissa, se siis lienee malli 21134.

alunperinhän tehtaalla oli huimat suunnitelmat 90-luvun puolessa välissä, että kaikkia kolmea koria tulisi 1,1 ja 1,3 sekä 1,5 koneilla jokaista kaasarilla ja ruiskulla, sedanissa taisi olla vaihtoehdot 1,3 ja 1,5 sekä 1,5i ja nyt vielä 1,6i mutta muita koreja ei edes 1,5 pienemällä, 3-ovista ei lie ollenkaan edes kaasutin koneella, kun vasta ehti tulla varsinaiseen tuotantoon.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Jaksanu enää kuunnella Ladamiesten ttuilua että miks kerhoon kuulut ku ei Ladaakaa oo ni läksin sitten tostnoi tänää pystymettästä hakeen HPK:sta ittelleni tommosen ysikutosen ruiskusamaran. No eihän toi ketään kiinnosta mutta itteeni kiinnosti heti kun oli korimalliltaan sedan (on ruotsia ja tarkoittaa suomeksi "sitten"). Väri on semmonen auringon polttama vaalea beige ja ajettu on 59 tkm eli mikäs siinä on kärvistellessä.

Täytyy sanoa, että kyllä tuommoinen Samara aika hirveältä Chevy Vanin jälkeen tuntuu, että sikäli tuonhintaisen auton ostaminen oli ihan viisastakin niin arvostaa sitä toista koslaa taas enempi. Vielä kun matkassa oli mukana autokuumeeton jenkkiautojen ystävä, niin paikan päällä jo hetken mietin että mitä hittoa mä täällä teen. Noh, päätetty mikä päätetty ja auto tuli hankittua.

Tyyppikilpeä en ole vielä kattonu, mutta kojelauta on korkeampi ja ratti taas vanhempaa mallia. Ovipahvit muovia ja verhoilu ei oo ainakaan suomalainen.

Pari kuvaa vois lisätä huomenissa nimim. "ehkä jo seuraava omistaja vie autoni 60tkm huoltoon"
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Oikea Ladamies tekee 60tkm. huollon itse. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin