älkää kolaroiki sitte ladojanne:DJokari kirjoitti:Tänään Lada päätti heittää 180 astetta ympäri vähän kävelyvauhtia kovemmasta vauhdista normaalissa ysikympin hitaassa mutkassa. Ei edes puskenut, pito oli alkuun hyvä, kaasua oli vähän mutta sitten pyörähti salamannopeasti kun sattui jäätä alle, mulla ei ollut siis pienintäkään aikomusta vetää sladissa sitä mutkaa. Lada on melkosen arvaamaton tietyissä tilanteissa. Ja renkaat on hyvät ja uudet nastat.
Pikkasen citymaasturikuski katto oudosti kun yhtäkkiä katselin häntä keulat vastakkain
kuka hallitsee sladit??
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
melko hurjaa touhua ajella ku toinen takarengas melko sileä kesäkumi.
Vähänkin kävelyvauhtia kovempaa mutkaan niin ympäri mentiin.
Mutta voi voi ku sitten hallitusti pisti menemään, perä lähti ku parhaassaki teinibemarissa, vaikkei kumpikaan takapyörä potkinu yhtään
Tämä siis vain vähä aikaa, ku mäsähti talvirengas...
Vähänkin kävelyvauhtia kovempaa mutkaan niin ympäri mentiin.
Mutta voi voi ku sitten hallitusti pisti menemään, perä lähti ku parhaassaki teinibemarissa, vaikkei kumpikaan takapyörä potkinu yhtään

Tämä siis vain vähä aikaa, ku mäsähti talvirengas...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
jaa no mitenköhän sen nyt sitten luokittelisi että kuka osaa ja kuka ei mutta kyllä minä sen latuskan kylkiedellä saan menemään mikäli niin haluan.. ja sama pätee myös sladin korjaamista...(yleensä) 

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Kait tuo sujui vielä kesällä
Vähän fiilailtu 1600, kori kevyt ja 100% lukko niin sehän luistelee sorallaki hemmetin hyvin
Mutta talvella ei ole tullu takatuuparilla ajeltua kuin ehkä toissa talvena! siis 2v sitten.
Etuvetosella ajoon kyllästyy.
Pitää nyt reenailla tota ladalla luisuttelua sillee pikkuhiljaa, ennenku alkaa joka kurviin kaasua polkemaan
Vähän fiilailtu 1600, kori kevyt ja 100% lukko niin sehän luistelee sorallaki hemmetin hyvin

Mutta talvella ei ole tullu takatuuparilla ajeltua kuin ehkä toissa talvena! siis 2v sitten.
Etuvetosella ajoon kyllästyy.
Pitää nyt reenailla tota ladalla luisuttelua sillee pikkuhiljaa, ennenku alkaa joka kurviin kaasua polkemaan

Aina kun näillä keleillä hyppää ladan rattiin ja koittaa sladitella, menee aluksia aina yli nuo vedot... tämä johtunee tuosta käyttiksestä, jolla ajelen päivittäin. Jatkuvalla nelivedolla kun saa oikeesti heittää reilusti poikittain ja sitten lämä tiskiin niin menee komiasti.
Ladalla pitää ottaa vähän erilainen kulma mutkaan nähden, kun pito on mitä on
Tosin jos laittais uudet nastarenkaat taakse ladaan niin asia varmaan korjaantuisi jonkin verran. Nykyiset ovat aika kovat ja vähänastaiset
Ladalla pitää ottaa vähän erilainen kulma mutkaan nähden, kun pito on mitä on

Tosin jos laittais uudet nastarenkaat taakse ladaan niin asia varmaan korjaantuisi jonkin verran. Nykyiset ovat aika kovat ja vähänastaiset

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
No se on ihan selvää. Viime talvi tuli ajeltua keskinkertaisilla rinkuloilla, ja täksi talveksi ostin uudenkarheat Bridgestonen nastat. Älytön ero varsinkin sladissa mentäessä, vanhoilla renkailla pito loppui kuin veitsellä leikaten ja niinpä sitä pyörähdeltiin jatkuvasti. Ja ajomukavuus on näissä kohdillaan, hiljaiset ja jämäkät ajella.IlkkaHe kirjoitti:On tosiaan paljon kivempi ku on eessä sekä takana kunnon nastarenkaat. Hieman turvallisempi luisutella ja pelivara kasvaa oleellisesti sekä normaalissa kuin "urheilullisessa" ajossa
Silti pitoa ei ole koskaan liikaa varsinkaan Ladassa...
Eilen taas oli hyvä että on nastat alla. Talvella kun ei aina riitä edes ennakointi ja varovaisuus. Lähestyin alamäessä olevia valoja, jarruttelin todella hyvissä ajoin ennen jonossa seisovia autoja. Vauhtia enää ehkä noin 10 km/h ja Lada rupeaa menemään kuin pulkka koska alle sattui kivikovaa polannetta/jäätä jota ei nähnyt yhtään koska varjo lankesi siihen päälle. Vauhti tuntuu kiihtyvän ja kiihtyvän ja edessä olevan auton perä alkaa lähestyä uhkaavasti. Käkkäriä repimällä ja jarrua hullunaan pumppaamalla sain kuin sainkin ladan pysähtymään noin puolentoista metrin päähän viimeisen auton perästä.
Mietin vaan mitä vastaavassa tilanteessa olisi käynyt kitkarenkailla

Nuo on sellaisia tilanteita jossa kaikki jää renkaiden ja säkän varaan. Reipas ennakointi oli siis ihan yhtä tyhjän kanssa....ei auta kuin ottaa opikseen, siinä nämä läheltä-piti-tilanteet ovat omiaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ladalla saa tosiaan kieli keskellä suuta kruisata talvikeleillä..
Pitoo ei välillä oo yhtään, etenkin liikkeellelähtö on usein ollut käsittämättömän hankalaa.
Nastat mulla on ok-kunnossa, tosin toi 13" on tietenkin turhan pieni koko..
Kitkalukkoohan toi Lada vaatis ehdottomasti, kun ei painokaan tuota tarpeeks grippiä. En tiedä sitten kuinka paljon toi madallus vaikuttaa talviajoon. Takapaksissa ei oo muuta painoo kun hifi-vehkeitä.
Sinänsä kyllä oon ollut mielissäni talvikeleistä, oppiihan sitä ajaanki kun tarpeeks paljon luistelee!

Nastat mulla on ok-kunnossa, tosin toi 13" on tietenkin turhan pieni koko..

Sinänsä kyllä oon ollut mielissäni talvikeleistä, oppiihan sitä ajaanki kun tarpeeks paljon luistelee!
Renkaat ovat niin hyvät että tahatonta sladia tulee melkein aina kun kääntyy. Tähän asti on pysynyt nappis hanskassa, tosin päivä jolloin nappis heittääkin sen 180 tulee aika varmasti vielä joskus... joten antaa nappiksen viettää talvilepoa jäältä ja suolalta, ja kesällä sitten sen laukkaavat 60 neuvostoponia eivät kyllä hyvillä renkailla perää saa irti.