kuka hallitsee sladit??

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Jokari kirjoitti:Tänään Lada päätti heittää 180 astetta ympäri vähän kävelyvauhtia kovemmasta vauhdista normaalissa ysikympin hitaassa mutkassa. Ei edes puskenut, pito oli alkuun hyvä, kaasua oli vähän mutta sitten pyörähti salamannopeasti kun sattui jäätä alle, mulla ei ollut siis pienintäkään aikomusta vetää sladissa sitä mutkaa. Lada on melkosen arvaamaton tietyissä tilanteissa. Ja renkaat on hyvät ja uudet nastat.

Pikkasen citymaasturikuski katto oudosti kun yhtäkkiä katselin häntä keulat vastakkain Kuva
älkää kolaroiki sitte ladojanne:D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

melko hurjaa touhua ajella ku toinen takarengas melko sileä kesäkumi.

Vähänkin kävelyvauhtia kovempaa mutkaan niin ympäri mentiin.

Mutta voi voi ku sitten hallitusti pisti menemään, perä lähti ku parhaassaki teinibemarissa, vaikkei kumpikaan takapyörä potkinu yhtään :shock:

Tämä siis vain vähä aikaa, ku mäsähti talvirengas...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Hauskaahan se on sivuluisuja kokeilla, mutta jalankulkijana ulkokurvissa ei oo ollenkaan hauskaa kun joku päättää just siinä samassa kurvissa heitää Ladansa luisuun. Kokemuksia molemmista.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

jaa no mitenköhän sen nyt sitten luokittelisi että kuka osaa ja kuka ei mutta kyllä minä sen latuskan kylkiedellä saan menemään mikäli niin haluan.. ja sama pätee myös sladin korjaamista...(yleensä) 8)
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kait tuo sujui vielä kesällä

Vähän fiilailtu 1600, kori kevyt ja 100% lukko niin sehän luistelee sorallaki hemmetin hyvin :shock:

Mutta talvella ei ole tullu takatuuparilla ajeltua kuin ehkä toissa talvena! siis 2v sitten.

Etuvetosella ajoon kyllästyy.

Pitää nyt reenailla tota ladalla luisuttelua sillee pikkuhiljaa, ennenku alkaa joka kurviin kaasua polkemaan :lol:
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Aina kun näillä keleillä hyppää ladan rattiin ja koittaa sladitella, menee aluksia aina yli nuo vedot... tämä johtunee tuosta käyttiksestä, jolla ajelen päivittäin. Jatkuvalla nelivedolla kun saa oikeesti heittää reilusti poikittain ja sitten lämä tiskiin niin menee komiasti.
Ladalla pitää ottaa vähän erilainen kulma mutkaan nähden, kun pito on mitä on :)
Tosin jos laittais uudet nastarenkaat taakse ladaan niin asia varmaan korjaantuisi jonkin verran. Nykyiset ovat aika kovat ja vähänastaiset :?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

On tosiaan paljon kivempi ku on eessä sekä takana kunnon nastarenkaat. Hieman turvallisempi luisutella ja pelivara kasvaa oleellisesti sekä normaalissa kuin "urheilullisessa" ajossa :roll:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

IlkkaHe kirjoitti:On tosiaan paljon kivempi ku on eessä sekä takana kunnon nastarenkaat. Hieman turvallisempi luisutella ja pelivara kasvaa oleellisesti sekä normaalissa kuin "urheilullisessa" ajossa :roll:
No se on ihan selvää. Viime talvi tuli ajeltua keskinkertaisilla rinkuloilla, ja täksi talveksi ostin uudenkarheat Bridgestonen nastat. Älytön ero varsinkin sladissa mentäessä, vanhoilla renkailla pito loppui kuin veitsellä leikaten ja niinpä sitä pyörähdeltiin jatkuvasti. Ja ajomukavuus on näissä kohdillaan, hiljaiset ja jämäkät ajella.
Silti pitoa ei ole koskaan liikaa varsinkaan Ladassa...

Eilen taas oli hyvä että on nastat alla. Talvella kun ei aina riitä edes ennakointi ja varovaisuus. Lähestyin alamäessä olevia valoja, jarruttelin todella hyvissä ajoin ennen jonossa seisovia autoja. Vauhtia enää ehkä noin 10 km/h ja Lada rupeaa menemään kuin pulkka koska alle sattui kivikovaa polannetta/jäätä jota ei nähnyt yhtään koska varjo lankesi siihen päälle. Vauhti tuntuu kiihtyvän ja kiihtyvän ja edessä olevan auton perä alkaa lähestyä uhkaavasti. Käkkäriä repimällä ja jarrua hullunaan pumppaamalla sain kuin sainkin ladan pysähtymään noin puolentoista metrin päähän viimeisen auton perästä.
Mietin vaan mitä vastaavassa tilanteessa olisi käynyt kitkarenkailla :?

Nuo on sellaisia tilanteita jossa kaikki jää renkaiden ja säkän varaan. Reipas ennakointi oli siis ihan yhtä tyhjän kanssa....ei auta kuin ottaa opikseen, siinä nämä läheltä-piti-tilanteet ovat omiaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No jos oli esim. reilusti pakkasta niin peilillä jäällä hyväkuntoinen kitka pärjää kevyesti vastaavalle nastalle... jos taas oltiin nollan tuntumassa, niin sitten olis paukkunut ja lujaa :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Odessa
Viestit: 238
Liittynyt: 27.7.2004 12:10
Paikkakunta: Loortilantia

Viesti Kirjoittaja Odessa »

2105 on kuin volvo vaikka olis kesäkumit. Nappisilmä kyllä pyörii kuin puolukka pillussa :wink:
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Ladalla saa tosiaan kieli keskellä suuta kruisata talvikeleillä.. :lol: Pitoo ei välillä oo yhtään, etenkin liikkeellelähtö on usein ollut käsittämättömän hankalaa.

Nastat mulla on ok-kunnossa, tosin toi 13" on tietenkin turhan pieni koko.. :D Kitkalukkoohan toi Lada vaatis ehdottomasti, kun ei painokaan tuota tarpeeks grippiä. En tiedä sitten kuinka paljon toi madallus vaikuttaa talviajoon. Takapaksissa ei oo muuta painoo kun hifi-vehkeitä.

Sinänsä kyllä oon ollut mielissäni talvikeleistä, oppiihan sitä ajaanki kun tarpeeks paljon luistelee!
Jukka Haapamäki

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Nämähän ovat niin johdonmukaisia ajettavia, ja rauhallisia liikkeissään, että ei pitkät siistit luisut teetä lainkaan tuskaa... :lol:
Lape

Viesti Kirjoittaja Lape »

siis tottakai luisusa mennään mutta monesti se taittuu penkan puolelle ja yleensä vielä kurvin sisimpään penkaan :wink:
Mutantti

Viesti Kirjoittaja Mutantti »

Renkaat ovat niin hyvät että tahatonta sladia tulee melkein aina kun kääntyy. Tähän asti on pysynyt nappis hanskassa, tosin päivä jolloin nappis heittääkin sen 180 tulee aika varmasti vielä joskus... joten antaa nappiksen viettää talvilepoa jäältä ja suolalta, ja kesällä sitten sen laukkaavat 60 neuvostoponia eivät kyllä hyvillä renkailla perää saa irti.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ktl LAsda ja sladi on saama asia asia!

Hieno vies lLAdaa pitkässä sladissa jäällä, muteen jtään luisuttelun minimmäiin :!:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin