Limo-otsake
Tahtoo kuvia, yhtä vihree kateudesta, ku toi hymiö tossa vieressä... 

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
No niin. Jotta iskarit voisi vaihtaa niin entiset on irroitettava-> kiinnityspultit poikki. No kun aloin alatukivarsia irroittamaan niin myös kallistuksenvakaajan pultit poikki.
Sitten irroitettiin alatukivarsia-> pultit pyörii ympäri poikkipalkin sisällä. Päätin siis irroittaa etupalkin -> kiinnitys pultit pyörii ympäri rungon sisällä.
Tää laitos on todella läpilaho.
Tänään purettiin alapalkki pois ja purettiin pyörän ripustukset totaalisesti. Samoin myös pyörän navat purettiin atomeiksi. Kaikki osat hiekkapuhallettiin ja pohjamaalattiin. ne tullaan maalaamaan kaikki eri väreillä (sininen, punainen, keltainen, vihreä). Ylä ja alatukivarret tulee uutta kaikkinen kiinnitys osineen ja kumeineen.
Konetila on lähes tyhjä, vain sulakerasia ja jarruputket on tiellä. Jo 200 tuntia työtä täynnä.
Eipähän ole vapaa-ajan ongelmia
.
Sitten irroitettiin alatukivarsia-> pultit pyörii ympäri poikkipalkin sisällä. Päätin siis irroittaa etupalkin -> kiinnitys pultit pyörii ympäri rungon sisällä.
Tää laitos on todella läpilaho.
Tänään purettiin alapalkki pois ja purettiin pyörän ripustukset totaalisesti. Samoin myös pyörän navat purettiin atomeiksi. Kaikki osat hiekkapuhallettiin ja pohjamaalattiin. ne tullaan maalaamaan kaikki eri väreillä (sininen, punainen, keltainen, vihreä). Ylä ja alatukivarret tulee uutta kaikkinen kiinnitys osineen ja kumeineen.
Konetila on lähes tyhjä, vain sulakerasia ja jarruputket on tiellä. Jo 200 tuntia työtä täynnä.
Eipähän ole vapaa-ajan ongelmia


Lada rules
Nyt on konehuone maalattu. Nyt on uudet pultit rungon sisään asennettu (hitsausta taas tarvittiin).
Sittemmin kaikki irto osat hiekkapuhallettiin ja maalattiin eri väreillä. Poikkipalkki on asennettu ja samoin uudet ylä ja alatukivarret sekä uudet jouset, jousen yläpään kumeineen ja metallitukineen. Kallistuksenvakaaja on vanha mutta maalattu, kakki uudet kumit ja kiinnitys osat. Pyöran navat on uudelleen laakeroitu ja suojapellit uusittu. Kaikki kiinnitysosat (mutterit ja rikat) on uutta.
Huomenna alkaa konehuoneen vaustelu. Maanantaina tulee tilatut etusikarit. Tässä oli pakko antaa projektille periksi, uudet alkuperäisiskarit olisi maksaneet 157 eur/kpl.
Sittemmin kaikki irto osat hiekkapuhallettiin ja maalattiin eri väreillä. Poikkipalkki on asennettu ja samoin uudet ylä ja alatukivarret sekä uudet jouset, jousen yläpään kumeineen ja metallitukineen. Kallistuksenvakaaja on vanha mutta maalattu, kakki uudet kumit ja kiinnitys osat. Pyöran navat on uudelleen laakeroitu ja suojapellit uusittu. Kaikki kiinnitysosat (mutterit ja rikat) on uutta.
Huomenna alkaa konehuoneen vaustelu. Maanantaina tulee tilatut etusikarit. Tässä oli pakko antaa projektille periksi, uudet alkuperäisiskarit olisi maksaneet 157 eur/kpl.
Lada rules
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Miks et tuonu iskareita venäjältä?
Tallinnassa kattelin että venäläiset pumput makso n. 15€, venäjällä ei varmaan sitäkään.
Tallinnassa kattelin että venäläiset pumput makso n. 15€, venäjällä ei varmaan sitäkään.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Limossa oli käytetty alkuperäis iskareina KONI:n punaisia erikoisvahvennettuja nesteiskareita. Sattu meneen ne etuset purettaessa roskiin (en kerenny dyykkaamaan) kun ne meinaan olis kuulemma voinu korjata. Onneksi taka vaimentimet on edelleen olemassa (korjaus onnistuu mutta uusia ei enään valmisteta).larssi21074 kirjoitti:Miks et tuonu iskareita venäjältä?
Tallinnassa kattelin että venäläiset pumput makso n. 15€, venäjällä ei varmaan sitäkään.
Joutuu rahanpuutteessa tyytymään tavallisiin erikoiskaasuihin (57 eur/kpl).
EDIT. KONI etuiskarit 157 eur/kpl, Takaiskarit 147 eur/kpl. Aika kallista



Viimeksi muokannut RTJN65, 5.2.2007 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada rules
Taka akseli on poistettu (paalissa) ja samoin kaikki läpilahot tukivarret. Kaikki pultit joko katkesi (huom 19mm avaimella
) tai piti vetää lopulta levävällä poikki (pyörivät tyhjää paikallaan kun on tuota voimaa näemmä likaa).
Kun sitten aloin irroittamaan jarrupaineen säädintä meni rungon kiinnityspultit poikki
. No on jo totuttu hitsaamaan uusia.
Nyt pitäs massata auton pohja jotta pääsee asentamaan elinten luovuttajasta perän, vaihteiston, moottorin, sähköt (konetilaan), kojelaudan.
Ei ole helppo projekti tämä.

Kun sitten aloin irroittamaan jarrupaineen säädintä meni rungon kiinnityspultit poikki


Nyt pitäs massata auton pohja jotta pääsee asentamaan elinten luovuttajasta perän, vaihteiston, moottorin, sähköt (konetilaan), kojelaudan.
Ei ole helppo projekti tämä.
Lada rules
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Massat kannattaa ostaa irrallaan ruoste-estofirmasta ja ruiskia paineilmaruiskulla. Esim finikorilla on hyvät massat. Etenkin alustamassa.
Tulee halvimmaksi ja saa parhaita massoja. Nuo ammattilaisten massat ovat täysin eri aineita kuin markettien tuotteet. Tietenkin hyvä ostaa kaveriksi myös aerosolipullossa olevaa kotelosuojaa ja alustamassaa. Ne ovat joissakin paikoissa parempia eli tarkempia ja siistimpiä käyttää.
Alle kotelosuoja ja siihen sitten ruiskittava alustamassa niin hyvä tulee!
Tulee halvimmaksi ja saa parhaita massoja. Nuo ammattilaisten massat ovat täysin eri aineita kuin markettien tuotteet. Tietenkin hyvä ostaa kaveriksi myös aerosolipullossa olevaa kotelosuojaa ja alustamassaa. Ne ovat joissakin paikoissa parempia eli tarkempia ja siistimpiä käyttää.
Alle kotelosuoja ja siihen sitten ruiskittava alustamassa niin hyvä tulee!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Täytyypi varmaan tulla joku päivä vähän vakoilemas tota sun proektia, jos tulis vaik työautolla ( http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=52243206 ) niin voit ottaa pientä mallia oikeasta limosta 

- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Vähän merkin ohi, mutta tuollainen on nyt kaverilla myynnissä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1056902
Joskus kasarin aikaan jatkettu vehje. Mukava oli ottaa keppanaa syksyn kruisingeissa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1056902
Joskus kasarin aikaan jatkettu vehje. Mukava oli ottaa keppanaa syksyn kruisingeissa.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Nyt on LIMOn elintenluovuttajasta (1700I) purettu kone ruiskuineen, vaihteisto, perä, sähköt yms osaa ja odottaa LIMOon asennusta.
Perä olikin niin mätä (jousikupit) jotta sen kuori pitää hakea naapurista ja asentaa ton perän muut osat uuteen kuoreen. Tuleepahan samalla uudet jarrukilvet, laakerit tiivisteineen, kaikki jarruosat uutta.
Bensaputket on jatkettava, std. putket ei yllä. Eli duunia riittää
.
Perä olikin niin mätä (jousikupit) jotta sen kuori pitää hakea naapurista ja asentaa ton perän muut osat uuteen kuoreen. Tuleepahan samalla uudet jarrukilvet, laakerit tiivisteineen, kaikki jarruosat uutta.
Bensaputket on jatkettava, std. putket ei yllä. Eli duunia riittää

Lada rules
Limolla on nyt uusi perä. Tuli kerralla kaikki uutta (vain perämurikka jäi vanhaa) mutta muuten täysin uusi
.
Samalla tuli uudet takatukivarren kiinitys raudat koriin. Ja uusi Syyläri (entinen näytti hieman tihkuttavan joten => paaliin).
On muuten aika kallista rakentaa auto käsityönä ja varaosista
.
Mutta on todella kiva rakentaa autoa uusista osista. Pitäs kai päivittää galleriaa.


Samalla tuli uudet takatukivarren kiinitys raudat koriin. Ja uusi Syyläri (entinen näytti hieman tihkuttavan joten => paaliin).
On muuten aika kallista rakentaa auto käsityönä ja varaosista



Mutta on todella kiva rakentaa autoa uusista osista. Pitäs kai päivittää galleriaa.
Lada rules