Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada110
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Suzuki Swift 1.3i 16V -01......
Hyvin sähäkkäästi kulkee ja vähällä bensalla...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

,_,/ukka kirjoitti:
LENNY kirjoitti: Ranskalaisen hyvä ajaa, jos ei häiriömerkkivalot mittaristossa häiritse.
Yhtä tuttua ei kans vikavalo häirinnyt. Ajeli lampun sytyttyä auton kotiin ja sieltä huoltoon seuraavana päivänä. Vika: yksi puola viallinen, aiheutti bensan virtaamisen raakana läpi katalysaattoriin, joka puolestaan paloi. Hintaa yhteensä 800Euroa. Ranskalainen vm.04

,_,/ukka
Eräälle toverille sattui samanlainen homma mutta 110 Ladalla, eikä ollut merkkivaloa kertomassa sattuneesta, ainoastaan pätki melkoisesti.
.
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

2107 1700i -96

+ Lada
+ Tunnelma
+ Seksikäs ;)
+ Valot
+ Tarpeeksi tehoa
+ Helppo huoltaa

- Huono käynnistymään kylmässä
- Bensankulutus
- Onnettomat talvirenkaat (uudet tulossa)
- Ohjauksen hitaus (laakeroitu apusimpukka tulossa)
- Ahdas (ralliratti tulossa)
- Ruostevauriot (korjataan kesällä)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Etkö ole mikko huomannut että ei se teho tyhjästä synny? :wink: Allekirjoitan ton yksilön ohjauksen töykeän tahmaisuuden :lol:

Mulla on ton 1500S:n keskikulutus neljältä viimeiseltä tankilta 10,4 litraa. Voishan se olla paljon vähemminkin, mut näillä mun talven muutaman tuhannen kilsan ajoilla litra sinne tai tänne on aikalailla yhtä tyhjän kanssa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
LENNY kirjoitti: Ranskalaisen hyvä ajaa, jos ei häiriömerkkivalot mittaristossa häiritse.
Yhtä tuttua ei kans vikavalo häirinnyt. Ajeli lampun sytyttyä auton kotiin ja sieltä huoltoon seuraavana päivänä. Vika: yksi puola viallinen, aiheutti bensan virtaamisen raakana läpi katalysaattoriin, joka puolestaan paloi. Hintaa yhteensä 800Euroa. Ranskalainen vm.04

,_,/ukka

Maksoitko omasta kukkarosta?
Ei ollut mun auto. Maksoi itse, takuu(2v) ummessa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-HVM

Viesti Kirjoittaja Lada-HVM »

,_,/ukka kirjoitti:

,_,/ukka
Saman tempun teki meikäläiselle joskus Haitatsuni (Daihatsu) Charade 1.3i. Katti hiiteen ja tarvikemalli tilalle. Kustannus satasen luokkaa. Joissain autoissa tämä on tietysti hankalampaa toteuttaa, mutta Haitatsuniin katti oli helppo leipoa alle.
Lyyli-Lartsa

Nappis Lartsa

Viesti Kirjoittaja Lyyli-Lartsa »

Hei kaikille ,

ihan uutena tulijana täällä foorumeilla ja ensimmäistä ihku omaa Lartsaa juuri kotiin odottaessani päätin kirjoitella.
Mieheni (ja minä perhejäsenenä) on kuulunut kerhoon jo muutamia vuosia, mutta nyt vasta minua puraisi Lartsa kärpänen kunnolla.
Ja mitäs muuta sille voi tehdä, kun hankkia se ikku ensimmäinen oma kulkupeli? 8)
Kyseessä siis on 1980 vm Lada 2101, keltainen väriltään ja rallihenkisesti hieman tuunattu.

Söötti se on, katsotaan mihinkä muuhun siitä on. :wink:

Joka tapauksessa mukava olla mukana täällä.
corona

Viesti Kirjoittaja corona »

Kuten muualla aiemmin kerroin vaihtui Lada Citroeniin. Halvalla sain lähes ajamattoman Xsara farmarin. Ja todellakin olen ollut tyytyväinen! Kyllä Citroen on hyvä auto ajaa. Km on vielä on vähän, 2000, ettei mitään ongelmia ole tullut. Miltä se nyt tuntuu, 110 Ladan jäljiltä Citikka? Kyllä Citikka on paljon mukavampi ajettava, automaattikin osui ensi kertaa kohdalle. MUTTA sanon suoraan; ero ei ole kovin suuri. 110 on oikeasti hyvä auto! Aiemmin ajoin 10 vuotta Samaralla ja sitä ennen 1200 L ja farmarilla. Vuosia niilläkin.
Nostalgisesti tekisi toki mieleni jonain päivänä taas ajaa "nappisilmällä". En tullut aikoinaan ajatelleeksi, että näillä vekottimilla olisi arvoa. Olisi pitänyt säilöä vaikkapa mökin pihaan ja pitää harrastusmielessä.
No menivät nyt, luultavasti vanhimmat venäjälle takaisin ja viimeisin jonnekin ajoon.
Citroenilla ajelen nyt, mutta tiettyä haikeutta tunnen...
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katti hiiteen ja tarvikemalli tilalle.
Ei onnistu laillisesti -98 uudempiin autoihin.
jimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jimi »

Käyttöautona meikäläisellä on -79 Mercury colony parkilla, jossa on 123-Mersun 300D-pannu nokalla, ja kilometrejä tulee noin 70km/päivä.

Harrastepeleinä on kaksi museokilpistä -71 Mazdaa ja autosuunnistus-Subaru Justy.

Työn alla on -72 Fiat 128 Rally ja -80 Zastava 1100, molemmista tulee museoautoja, ja "uusi" autosuunnistus-Justy.

Ja entisöintiä odottaa -86 Lada Samara 1300 ja -73 Mazda RX3 (siis vankel-koneella)

Ja sitten toimin huolto miehenä -00 Lada 111, -97 Fiat puntolla ja -97 Subaru Legacylle.

-Jimi-
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hienoa että Jimi on innostunut panostamaan tuollaisiin yleisesti vähemmän harrastettuihin peleihin. Zastavan ja vanhan Samaran entisöiminen on hieno idea.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

mister j ajaa lähes kaikilla autoilla millä minäkin
jimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jimi »

Niin sen Samaran pappa osti uutena ja se tuli mulle perintönä ja Zastava on tehty isälle 60-vuotis lahjaksi, koska sillä oli vastaavanlainen auto joskus 80-luvun alussa.

Mielestäni kaikilla autoilla pitää olla joku tarina, koska tarinoita ei voi ostaa kaupasta. Joskus tarinan muodostavat edelliset omistajat ja joskus autot itse.

-Jimi-

P.S. Meikäläisen kunniaksi on tänään avattu jo TV-kanavakin. :lol: :lol:
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

jimi kirjoitti:-73 Mazda RX3 (siis vankel-koneella)
-Jimi-
Mistä oot vanhan "räksän'" löytäny?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Katti hiiteen ja tarvikemalli tilalle.
Ei onnistu laillisesti -98 uudempiin autoihin.

Olisi kiva kuulla, mitä rajoituksia tässä muka on? :roll:
Mietin vähän samaa...mikä ihme tossa nyt muka on? :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin