Nivan etuperän kiinnitys???
Nivan etuperän kiinnitys???
Korkkas jo toisen kerran etuperän kiinnitys, elikkäs heikko kohta tuntuu olevan kuskinpuolen kiinnitys (vain yksi pultti). Minkäslaisia parannuksia ootte kiinnitykseen kehitelleet? Parannukset kuvien kera selventäisivät asiaa. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Se on suoraan sanoen suolesta ja syvältä se kiinnitys.
Kuskinpuolella ne kaksi pinnapulttia on just se heikoin kohta, jos ei mutterit pyöri tärinästä auki niin sitten korkkaa kuoresta kierteet tai koko kuori halkee.
Tosin itellä ei oo ongelmia ollu vakiokiinnityksen kanssa kun tein heti kerralla sinne helicoileilla kierteet kuntoon, vahvistin korvakkeet, laitoin pinnapultit kiinni ruuvilukitteella joka oikeesti pitää ja sit vielä tuplamutterit!
Tossa kun on noi Nivamiehet soitellu ja kysyny neuvoja niin oon heittäny mietintään tälläsen idean:
Repsikan puolen kiinnitys alkuperänen.
Kuskin puolen kiinnityksestä unohtaa ne kuoreen kierretyt pinnapultit ja tekee sinne samanlaisen kolmioraudan kun mitä repsikan puolella on, eli kiinnikerauta sinne vetarin kolmen kiinnitysmutterin alle. Siitä sitten kiinnitys joko etupalkkiin kumipuslan kanssa tai sitten sinne koneen korvakkeisiin.
Tollain jos tekee sen kiinnityksen niin pitäs kestää mutta sit jos jättää ne kummatkin orkkis pinnapultit pois niin sit tarvis sinne pinjonin päähän tehdä jonkinlainen "traction bar" kiinnike/tukipanta joka estää sen perän nytkähtelyn!
Kuskinpuolella ne kaksi pinnapulttia on just se heikoin kohta, jos ei mutterit pyöri tärinästä auki niin sitten korkkaa kuoresta kierteet tai koko kuori halkee.
Tosin itellä ei oo ongelmia ollu vakiokiinnityksen kanssa kun tein heti kerralla sinne helicoileilla kierteet kuntoon, vahvistin korvakkeet, laitoin pinnapultit kiinni ruuvilukitteella joka oikeesti pitää ja sit vielä tuplamutterit!
Tossa kun on noi Nivamiehet soitellu ja kysyny neuvoja niin oon heittäny mietintään tälläsen idean:
Repsikan puolen kiinnitys alkuperänen.
Kuskin puolen kiinnityksestä unohtaa ne kuoreen kierretyt pinnapultit ja tekee sinne samanlaisen kolmioraudan kun mitä repsikan puolella on, eli kiinnikerauta sinne vetarin kolmen kiinnitysmutterin alle. Siitä sitten kiinnitys joko etupalkkiin kumipuslan kanssa tai sitten sinne koneen korvakkeisiin.
Tollain jos tekee sen kiinnityksen niin pitäs kestää mutta sit jos jättää ne kummatkin orkkis pinnapultit pois niin sit tarvis sinne pinjonin päähän tehdä jonkinlainen "traction bar" kiinnike/tukipanta joka estää sen perän nytkähtelyn!