WEBER 32 DGR
- lada 1200s
WEBER 32 DGR
Onko jollain tietoa tollasesta kaasuttimesta? Moposportista ainakin on saanu.
Sopiiko ladan omaan imusarjaan? Ja meniskö siihen vakio ilmanputsarikotelo...
Sopiiko ladan omaan imusarjaan? Ja meniskö siihen vakio ilmanputsarikotelo...
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
Se on Ladan vakiokaasarin korvaava Weberin korvauskaasutin, se menee heittämällä Ladaan kiinni, mukana tulee sovitelaipat jotta vakioputsari sopii, mitä oon itse laitellut on kaikissa joutunut ostamaan pidemmän ryyppyvaijerin vakion tilalle. 

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
- lada 1200s
Joo tosiaan toi 32 DGR taitaa olla yleisimpiä Ladan korvauskaasareita 32/36 DGV:n kanssa, tosin jälkimmäistä ei ole tehty valmiina bolt-on paketteina Ladaa varten. On tota DGR:ää tehty muihinkin autoihin kuin Ladaan. Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan. Pitempi bensaletku kannattaa ostaa kun tahtoo jäädä noi orkkiskaasarin mukaan mitoitetut letkut aika tiukalle mutkalle.
Mut jos jotain irtokaasaria ostaa niin eihän siinä varmaan mitään hiluja ole. Valmiit sarjat sitten erikseen. Ja ainahan voi askarrella...
Mekaanisesti aukeava kakkoskurkku on, kakkonen aukeaa melko jyrkästi suurinpiirtein silloin kun ykkönen on auennut noin 2/3. Normaaliajossa menee vaivattomasti ykköskurkulla, mut jos pitää poistua ripeästi, niin repii vähän eri tavalla kuin Ozonilla
Tästä voi lukee (4. viesti ylhäältä) mun kokemuksia tosta DGV:stä, eipä tuo DGR siitä hirveästi eroa.
"Weberillä vehkeet vireeseen"
Mut jos jotain irtokaasaria ostaa niin eihän siinä varmaan mitään hiluja ole. Valmiit sarjat sitten erikseen. Ja ainahan voi askarrella...
Älä edes kysy. Toimii niinkuin Weber. Ei noita kaasareita pidä verrata toisiinsalada1200S kirjoitti:toimiiko paremmin kun toi ozooni? Siinä on varmaan mekaanisesti aukeeva kakkonen...

"Weberillä vehkeet vireeseen"
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
2kpl Weber DGR olen asentanut toinen oli käytetty ja toinen uusi joka oli haettu suoraan naapurilta Kaasutin-Expertti OY, kummassakin joutui ostaa pidemmän ryyppyvaijerin, koska Weberissä vaijeri joutuu tekemään mutkan aivan kaasarin luona koska ryyppyvaijerin paikka ei ole samalla puolella kuin Ozonissa.Jokari kirjoitti:Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan.

Jaahas tämä selväTatu Waloranta kirjoitti:2kpl Weber DGR olen asentanut toinen oli käytetty ja toinen uusi joka oli haettu suoraan naapurilta Kaasutin-Expertti OY, kummassakin joutui ostaa pidemmän vaijerin, koska Weberissä vaijeri joutuu tekemään mutkan aivan kaasarin luona koska ryyppyvaijerin paikka ei ole samalla puolella kuin Ozonissa.Jokari kirjoitti:Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan.

Saitko sovitettua sen uuden vaijerin orkkispaikalle hyttiin vai miten? En tajunnut miten sen saa irti, siis siitä nupin takaa. Mulla on toistaiseksi toi tarvikevaijeri rattiakselin vasemmalla puolella siinä pellissä nippareilla kiinni. Vähän heiluu mut toimii

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
Molemmissa tapauksissa on tullut varaosa ryyppyvaijeri+nuppi orkkispaikalla.Jokari kirjoitti:Jaahas tämä selväTatu Waloranta kirjoitti:2kpl Weber DGR olen asentanut toinen oli käytetty ja toinen uusi joka oli haettu suoraan naapurilta Kaasutin-Expertti OY, kummassakin joutui ostaa pidemmän vaijerin, koska Weberissä vaijeri joutuu tekemään mutkan aivan kaasarin luona koska ryyppyvaijerin paikka ei ole samalla puolella kuin Ozonissa.Jokari kirjoitti:Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan.![]()
Saitko sovitettua sen uuden vaijerin orkkispaikalle hyttiin vai miten? En tajunnut miten sen saa irti, siis siitä nupin takaa. Mulla on toistaiseksi toi tarvikevaijeri rattiakselin vasemmalla puolella siinä pellissä nippareilla kiinni. Vähän heiluu mut toimiiOn vaan ihan rrkeleen jäykkä, lieneekö rasvat unohtuneet vaijerista...

- lada combi
Jokari kirjoitti:Joo tosiaan toi 32 DGR taitaa olla yleisimpiä Ladan korvauskaasareita 32/36 DGV:n kanssa, tosin jälkimmäistä ei ole tehty valmiina bolt-on paketteina Ladaa varten.
Kyllä muuten on Moposportista DGV-sarjoja nimenomaan Ladaankin saanut, löytyi vielä ison ja pikkukoneen suuttimilla valmiiksi.
Mukana tuli myös sovite orkkis ilmanputsarille ja ryyppyvaijeri.
Plug´n play.
Kaverin neonvihreään kustomNappikseen nimittäin tilattin moinen muutamia vuosia sitten..
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Jaahas, luulo ei oo näemmä tiedon väärtiMara kirjoitti:Jokari kirjoitti:Joo tosiaan toi 32 DGR taitaa olla yleisimpiä Ladan korvauskaasareita 32/36 DGV:n kanssa, tosin jälkimmäistä ei ole tehty valmiina bolt-on paketteina Ladaa varten.
Kyllä muuten on Moposportista DGV-sarjoja nimenomaan Ladaankin saanut, löytyi vielä ison ja pikkukoneen suuttimilla valmiiksi.
Mukana tuli myös sovite orkkis ilmanputsarille ja ryyppyvaijeri.
Plug´n play.
Kaverin neonvihreään kustomNappikseen nimittäin tilattin moinen muutamia vuosia sitten..

Muistatko Mara missä kokoluokissa suuttimet pyörivät? Ainakin sen valmiin DGR-setin ohjeessa mainittiin suht pienet suuttimet. Mut hyvinpä kulkee noilla 2.0 ooppelin suutinasetuksillakin

- lada 1200s
Re: WEBER 32 DGR
Mulla olis nytten toi DGR hommattuna, pelkkä kaasutin, ei sovitteita. Käykö vakiopultit sen kiinnittämiseksi imusarjaan?
-
Miksi vakiopultit ei kävisi? Helppohan siihen on vaihtaa pidemmät tai lyhyemmät jos eivät käy.
Vai meinaatko että weberillä saa niin paljon voimaa lisää että se repeytyy imusarjasta irti vakio pulteilla
Vai meinaatko että weberillä saa niin paljon voimaa lisää että se repeytyy imusarjasta irti vakio pulteilla

21013 2300tic
Laita joko pulteilla suoraan tai lyhennä niitä omia pinnapultteja. Orkkispituisilla pinnapulteilla repsikan takareunan mutterin kiinnipunominen on ärsyttävää ja ottaa se pultti kiinni kaasariinkin jossei imusarjan ja weberin välissä ole mitään bakeliittia korottamassa...
Ilmanputsarin saat sitten patentoida jossei ole sitä sovitekappaletta kaasarin ja orkkis putsarikotelon välille, mutta tämänhän jo varmaan tiesitkin. Ryypyn vaijerikin kaivannee hieman jatkoa/uuden vaijerin. Ei siinä muuta ole...
Ilmanputsarin saat sitten patentoida jossei ole sitä sovitekappaletta kaasarin ja orkkis putsarikotelon välille, mutta tämänhän jo varmaan tiesitkin. Ryypyn vaijerikin kaivannee hieman jatkoa/uuden vaijerin. Ei siinä muuta ole...
- lada 1200s
Kiitos, hyvä että selvisi jo näin etukäteen.