Turbon asennus
dyno mittaus
No nyt tuli käytyä tehomittauksessa tuloksena 88hp/137Nm kampiakselilta, ilman säätämistä katsastusta varten hyvät lukemat. Kone ei tosin käynyt kuin kolmella mittauksen ajan. Suurempi ongelma on kun hävisi öljynpaineet tyhjäkäynnillä kokonaan ja alkoi kuulumaan kolinaa koneen takaosasta, epäilisin että tuo kevennetty vauhtipyörä ei sittenkään ollut ihan tasapainossa ja on särkenyt takimmaisen runkolaakerin mikä hävittää paineet ja pitää ääntä. Pitää ottaa kone pois keulalta ja tarkastaa/korjata vauriot ja samalla voisi tehdä muitakin muutoksia alakertaan ja kanteen.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Mullekin tais käydä laakereille hiukan ohrasesti farkun 1200 koneessa ja vielä runkolaakereille kun alko jo tuntua kytkimessä
Tavoitteenahan oli kattoo miten kauan se kestää kun öljynpainevalo paloi kun öljyt lämpes ja kierrokset 1000....sitten tuli hiukan leikittyä kierroksilla 5000 - 8000 ja se vähän hyyty ja sitte alko kilkattaa yli 3000 ja seuraavaksi (noin 70 km ajon jälkeen) se alkokin jo naputtaa koko ajan.... noo kyä sillä silti sen reissun ajoin eli yhteensä 15 kilsaa vielä kun se pärisi oikein jatkuvasti....no öljynpaineetkin hukku jo 1200 - 1300 kierroksella kun öljyt lämpes ja sitte olikin jo vaikeuksia pitää öljyvaloa pimeänä kun ei kierrättääkään voinu eli siinä 1500 - 2000 alueella vähän reilu traktorivauhtia...
Kone tarttee purkaa että selviää mitä damagee sain aikaan....kone oli kyllä laakerivikainen jo kun ostin auton (2102) eli valo villkui....tänään tuli jo toinen käytetty 1200 kone nokalle ja ehjempi 4v loota katotaan miten kestää huomisen reissun eli ensin Tampereelle sieltä Kankaanpäähän ja si takaisin laitumelle....Öljynpaineet vois vissiin mitata mutta ölppävalo ei palanu vaikka kierrokset alle 1000 eli ei varmaan ihan susi. Ropelli vaan tarttis vaihtaa sähkötoimiseen kun ei jaksa kiertää sen kanssa silleen kun toi väljä edellinen kone ilman ropellia...... se kyllä keittelikin välillä. Venavuotoa ehkä hiukan mutta katotaan viittiikö siihen mitään tehdä....
Öljyt oli lopuksi 15W40 mineraalit ja kyllä se vielä talvellakin käymään lähti. Niin ja nää oli si juttuja vaparikoneen laakerivauriosta
Eli jatketaan ensviikolla kun saan alakerran auki että miten silpuksi on mennyt.....No mitään osia ei ehtinyt tulla pihalle lohkosta mikä tietysti harmittaa eli vieläkään ei konetta tullut hajotettua totaalisesti
No saahan siitä kannen vielä käyttöön.

Kone tarttee purkaa että selviää mitä damagee sain aikaan....kone oli kyllä laakerivikainen jo kun ostin auton (2102) eli valo villkui....tänään tuli jo toinen käytetty 1200 kone nokalle ja ehjempi 4v loota katotaan miten kestää huomisen reissun eli ensin Tampereelle sieltä Kankaanpäähän ja si takaisin laitumelle....Öljynpaineet vois vissiin mitata mutta ölppävalo ei palanu vaikka kierrokset alle 1000 eli ei varmaan ihan susi. Ropelli vaan tarttis vaihtaa sähkötoimiseen kun ei jaksa kiertää sen kanssa silleen kun toi väljä edellinen kone ilman ropellia...... se kyllä keittelikin välillä. Venavuotoa ehkä hiukan mutta katotaan viittiikö siihen mitään tehdä....
Öljyt oli lopuksi 15W40 mineraalit ja kyllä se vielä talvellakin käymään lähti. Niin ja nää oli si juttuja vaparikoneen laakerivauriosta


124/2101 practical beauty
Taidan pistää turbo projektin jäihin vähäksi aikaa, tahtoo tuo armeijaan lähtö pukata päälle ja pitäis saada varma käyttö peli alle. Ajattelin ottaa turbotekniikan pois keulalta ja heittää ton vaparikoneen tilalle jos sais vähän tuota toimintavarmuutta, saas nähä miten käy kun tuohonkin koneeseen on jyrsin kone osunut lohkoon ja kanteen. Lisäksi olis 40 weberin vaakatuplat, a-ryhmäläisen nokka ja peltisarja hyllyssä,ei sentään tarvii vakiolla ajella vakkei turboa olekaan toistaiseksi(se siitä varma toimisesta käyttö pelistä
). Voisin samalla yrittää penkittää tuon koneen jossain jos ehdin niin sais vähän tietoa mitä tuosta irtoaa realistinen arvio liikkuu 120 hp tienoilla
.


Rahalla saa ja Nivalla pääsee
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala