1600 tuplavalo
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
tottakai jokainen voi kertoa projektistaan täysin vapaasti mutta jos homma alkaa"mul on 200e rahaa ja ladaan pitää saada yli 300hp ja vielä lehden kanteenkin" niin toki täytyy hieman valistaa, myönnän että en itsekkään ole aina tehnyt rakentelussa niitä fiksuimpia ratkaisuja mutta olen myöskin sitä kautta opinut kuuntelemaan muiden mielipiteitä asioista. ja jos tulee jokin idea mieleen niin hetken mietin onko järkee vai ei ennen kuin siitä alan kailottamaan. ja mitä tuohon budjetti puoleen tulee niin tääläkin foorumilla oikeasti näitä rankentavat tietävät että tonnilla ei kuuhun mennä eikä edes kuuseen.... eli järkeä käteen suunnitellessamickey-69 kirjoitti:Eikös osa näiden autofoorumien ideaa ole juuri tuo, että voi kertoa omasta projektistaan....., muualla on näin, muttei ilmeisesti Ladaboardilla....Mäntä kirjoitti:Jos voimanpesä olisi vähänkin tosissaan niin ei se tänne kirjoittelisi projektinsa etenemisestä. En ainakaan minä kirjoittaisi, jos kenelläkään ei ole mitään asiallista sanottavaa siihen...
Itsekin kertoilen omasta projektistani, mutta huomattavasti asiallisemmalla autofoorumilla... Siellä saa yleensä kannustusta jatkuvan viisastelun ja v**tuilun sijasta.. Myös hyviä vinkkejä annetaan puolin ja toisin.. Tekemisessä on hieman sitä monista yhteisöistä puuttuvaa "me henkeä"....
Ymmärrän toki ettei moni, varsinkaan nuoremmat harrastajat, haluakaan kertoilla mitään tekemisistään ettei tule väärinymmärretyksi tai jopa naurun alaiseksi... Sääli sikäli kun nykypäivänä on suotu mahdollisuus, ja tehty se vielä helpoksi tälläiseen oman autonsa tunnetuksi tekemiseen.. Aikanaan kun itse aloittelin rakennuspuuhia, ei ollut nettiä mistä kysyä, vaan homma tehtiin aina ns. vaikeimman kautta eli yrittämällä ja erehtymällä... (omat hyvätkin puolensa tuossa oli..., oppi meni varmemmin perille) Tunnettavuutta projektille haettiin sudittamalla kylän keskustassa, eli tavalla jolla saatiin myös mummujen ja virkavallan huomio osakseen....
![]()
Ei muuta kuin lisää uusia projekteja näkyviin ja tietty asiallista palutetta...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Paljon tuohon budjettiin vaikuttaa myös se mitä voi itse tehdä. Jos on käytössä kunnon vehkeet ja osaamista reilusti, niin tonnilla tekee jo huimasti. Sitten jos on peukalo keskellä kämmentä, kaksi vasenta kättä ja ainoa työkalu leathermanin kiinalainen kopio, niin sitten sillä tonnilla ei tee mitään. Suunnittelu ja seurailukin kannattaa aina. Kaikenlaista kivaakin osuu aina välillä edullisesti eteen, kunhan malttaa seurailla eikä ole kiire. Mutta noissa pitää sekin muistaa, että jos joku on joskus saanut halvalla jotain ja itse pitäisi saada kiireellä, niin silloin on vähän myyjän markkinat ja ehkäpä hintakin vähän korkeampi. Niinkuin tuolta toisesta tuplalamppu-topicista voi lukea. Voihan noita hintoja aina itkeä, mutta so not 
Mutta tosiaan jos ei itse osaa tehdä, niin sitten on oltava valmis maksamaan muille siitä tekemisestä. Tai sitten lukee vaan gti:tä.

Mutta tosiaan jos ei itse osaa tehdä, niin sitten on oltava valmis maksamaan muille siitä tekemisestä. Tai sitten lukee vaan gti:tä.
Vauhdin tae - alamäki
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
no jos hinnoista aletaan puhumaan niin tällä hetkelle halvin akryyli automaali taitaa olla jotain 24 e litra hinnassa, ja jos sisustasta meinaa siistin niin eipä tuo plyysi/keinonahka(tai mikä tahansa sistus materiaali kovin ilmasta ole, ja vaikka itsellä ruisku ja ompelu kone kädessä pysyisivät niin jotta lada on siisti sisältä ja ulkoa niin tuo tonni ei ole kaukana, ja vaikkka koneen osia tulee silloin tällöin halvalla eteen niin joka tapuksessa tekniilalle tulee hintaa(ainakin jos meinaa saada pitempi aikaisen ilon) tokihan hommalle tulee reilusti hintaa jos kaiken teetättää tosin tääläpäin on sanonta "kysy vaikka jokkis miehiltä, kaiken voi tehdä ite"Stefa kirjoitti:Paljon tuohon budjettiin vaikuttaa myös se mitä voi itse tehdä. Jos on käytössä kunnon vehkeet ja osaamista reilusti, niin tonnilla tekee jo huimasti. Sitten jos on peukalo keskellä kämmentä, kaksi vasenta kättä ja ainoa työkalu leathermanin kiinalainen kopio, niin sitten sillä tonnilla ei tee mitään. Suunnittelu ja seurailukin kannattaa aina. Kaikenlaista kivaakin osuu aina välillä edullisesti eteen, kunhan malttaa seurailla eikä ole kiire. Mutta noissa pitää sekin muistaa, että jos joku on joskus saanut halvalla jotain ja itse pitäisi saada kiireellä, niin silloin on vähän myyjän markkinat ja ehkäpä hintakin vähän korkeampi. Niinkuin tuolta toisesta tuplalamppu-topicista voi lukea. Voihan noita hintoja aina itkeä, mutta so not
Mutta tosiaan jos ei itse osaa tehdä, niin sitten on oltava valmis maksamaan muille siitä tekemisestä. Tai sitten lukee vaan gti:tä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eipä ole tästä mitään kuulunut aikoihin, ite aloittelin vähän samanlaista projektia, otin 1500SL -80:stä eli linnusta jo kaikki valot, listat yms pois, tiedä mitä kivaa tohon keksis vähän levikkeitä ja skuuppia. ottaiskohan Samaran raadosta ton kattoluukun tohon, valoiksi voisi tuplien sijaan laittaa kantti-mallin umpiot




Kun kerran tuunaamisen aloitat niin osta multa siihen samantien toyotan 2T (1.6) moottori automaattilaatikolla, niin pääset kokemaan vauhdin hurmaaLada-Jussi kirjoitti:eipä ole tästä mitään kuulunut aikoihin, ite aloittelin vähän samanlaista projektia, otin 1500SL -80:stä eli linnusta jo kaikki valot, listat yms pois, tiedä mitä kivaa tohon keksis vähän levikkeitä ja skuuppia. ottaiskohan Samaran raadosta ton kattoluukun tohon, valoiksi voisi tuplien sijaan laittaa kantti-mallin umpiot![]()

Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kiitos tarjouksesta, mut en mä noin pieniä koneita viitti ja eikö noi T-koneet ole ihan museokamaa, mä yritän ettiä jonkun D4D:n koneen puhaltimella yms, mut en kyllä kirjoita tästä projektista tänne enempääTurbiini kirjoitti:Kun kerran tuunaamisen aloitat niin osta multa siihen samantien toyotan 2T (1.6) moottori automaattilaatikolla, niin pääset kokemaan vauhdin hurmaaLada-Jussi kirjoitti:eipä ole tästä mitään kuulunut aikoihin, ite aloittelin vähän samanlaista projektia, otin 1500SL -80:stä eli linnusta jo kaikki valot, listat yms pois, tiedä mitä kivaa tohon keksis vähän levikkeitä ja skuuppia. ottaiskohan Samaran raadosta ton kattoluukun tohon, valoiksi voisi tuplien sijaan laittaa kantti-mallin umpiot![]()


