Mirafiorin tekniikka Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Mirafiorin tekniikka Ladaan

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Nyt taitaa käydä niin että käsiin jää tälläinen fiat mirafiori tavallisella 1.6 litraisella koneella ja 5-vaihteisella laatikolla. Mielenkiinto heräsi sijoittaa tämä paketti nappiksen keulalle. Kysymys siis kuuluukin vaatiiko tämä muutos miten rajua rakentelua vai asettuuko ja mahtuuko se sinne ilman suurempia ongelmia. Kardaani menee tietenkin uusiksi mutta miten paljon muuta esim. kytkimen käyttö jne on muutettavien osien listalla.

Ja asettuuko vaihdekeppi ladan alkuperäiseen reikään vai joutuuko lattiaan nakertelemaan toisen reiän tämän fiatin vaihteiston kepille. Tälläinen reikien kairailu ei oikein innosta sillä olen juuri saanut autoni ehjättyä edellisistä reijistä.
Valko

Viesti Kirjoittaja Valko »

Eiköhän näistä Largon raiskauksista löydy kirjoituksia paljonkin foorumista kun kelailee taaksepäin?
Eiköös toi viatin keppi oo eri kohdassa; jätä se orggislaatikko paikalleen.
Ja jarrutehostinhan siinä jo on :?:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Takaiskunvaimentimille joutuu asentamaan uudet kiinnituskorvat koriin,eikö Fiiussa ollut iskarit takajousen sisässä.
meggeri

Viesti Kirjoittaja meggeri »

jää käsiin?

Missäs kunnossa se fiuden kori on ja muu tekniikka ilman konetta :?: Myytkö? Mulla on pukilla 2L ruiskukone TC, joka olis mirafioriin loistava . mulla on nappikseen tulossa kans TC, mutta ihan larpan lootalla ja kytkimellä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuohon raiskausasiaan en kommentoi...

Kone putoaa ihan siististi, 5-v laatikko vaatii jo kardaanitunnelin avarruksen eli silppuamiseksi menee. Perästä ei tietoa muttta nuo iskarit on jousen sisässä. Onko muuten sama?

Eli helpoin vaihtoehto on laittaa pelkkä kone. Ei ongelmia kytkimen kanssa kun tuossa 1,6:ssa pitäisi olla 200mm niin mahtuu ladan kytkinkoppaan eikä kytkimen käytölle tarvitse tehdä muutoksia. Koneen kiinnityskorvakkeita saa hieman muklata että kone osuu keskelle. Käviköhän siten helposti että fiiun pannun molemmille puolille ladasta kaksi samanpuolen kiinnikettä. Ladan 4-v laatikkokin kestää vakiokonetta ihan hyvin.

Ihan toteutettava projekti.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

raiskauksesta puheen ollen... mä jättäisin sekä Mirafiorin että Ladan alkuperäiseksi
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tämä nyt raiskausasia on näitä etuveto-takaveto, pää- vai jalat edellä tyyppisiä keskusteluja. Mielestäni tuo on hyväksyttävä jo sikäli ajatellen että oikeastaanhan tuo tc on laitettu jo tehtaalla sinne. Eikä kyseisessä swapissa tuhota mitään harvinaisuutta tai edes tehdä mitään peruuttamatonta. En kyllä tuota mihinkään harvinaisempaan ladaan laittaisi enkä myöskään teurastaisi asiallista miraa tekniikan takia kun noita löytyy muutenkin.

Tulipahan taas innostuttua :oops:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

aiheesta vähän lipsuu, mut pakko vielä kommentoida... :oops:

täytyy myöntää että toisinaan on kutkuttanut ajatus Fiat 132:sta :oops: , mutta kun on seuraillut niin niitä ei ole juuri yhtään missään, ei ole ollut ajossa eikä paljoa pörssissäkään ja ne vähäiset jotka on ollut on yleensä ollut ilman tekniikkaa (oletettavasti mennyt johonkin pienempään koppaan :cry: )

niin moni syytön on joutunut kärsimään, aivan kuin ihmiseltä varastettais joku sisäelin :wink: :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

No niin Jussi si olis "elämäs tilaisuus" eli mulla on paperillinen -78 132 2000 ja sen on joku jo hitsannu, ite pelastin sen ulkosäilytykseen joutumiselta.... kone siittä puuttuu mutta kori on jo hitsattu ja paikalle on laitettu uudet etuloksut ja takakaaret ihan siististi jopa :D Jos kiinnostaa niin voisin sulle tehdä siitä kopan kuntoon eli maalata, massata ym ja haalia jopa puuttuvat osat kun on hieman fiudepuolellekin yhteyksiä....eli jos haluat toimia rahoittajana niin tehdään sulle auto 8) Ulkosäilytykseen en myy, ennemmin puran loputkin osat ja vien kierrätykseen...
124/2101 practical beauty
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

juh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

arpati kirjoitti:No niin Jussi si olis "elämäs tilaisuus" eli mulla on paperillinen -78 132 2000 ja sen on joku jo hitsannu, ite pelastin sen ulkosäilytykseen joutumiselta.... kone siittä puuttuu mutta kori on jo hitsattu ja paikalle on laitettu uudet etuloksut ja takakaaret ihan siististi jopa :D Jos kiinnostaa niin voisin sulle tehdä siitä kopan kuntoon eli maalata, massata ym ja haalia jopa puuttuvat osat kun on hieman fiudepuolellekin yhteyksiä....eli jos haluat toimia rahoittajana niin tehdään sulle auto 8) Ulkosäilytykseen en myy, ennemmin puran loputkin osat ja vien kierrätykseen...
no siinä olis kyllä komee peli, mutta ei tohonkaan mistään enää tekniikkaa saa kun ei noita twinkamei tahdo Ladailijoiden tarpeisiinkaan riittää!! Mut pidetään mielessä... oletko lähiaikoina sitä laittamassa paloiksi vai meinaatko vielä säästellä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Noo kyä niitä koneita saa kun ostaa tollasen mädän 132 fiuden +200 eur eli noita 2000 saa vielä kai helpomminkin kuin noita 1600 mulla vaan ei rahat riitä noitten harrastamiseen eli jos laitan kopan niin saattaa jopa ladan kone eksyä keulille jotta saa liikkeelle......si en kyä myy enää jos teen ittelle siitä auton 8) Ny olis viä myynnis silleen että jos rahoitat tekemisen eli maalit, tarvikkeet, puuttuvat osat (moottori, etumaski ja ajovalot) ja sitte hiukan maalaus- ym työstä niin auton saa kaupan päälle :wink: Eli jos pistän omaa rahaa kiinni niin en sitä sitten enää myy kun ei siitä niitä myymällä pois saa kuitenkaan......komia perheautohan siitä tulis.....

Keräilyyn en enää anna tosiaan kun osille löytyy itteltä käyttöä mikäli auto ei tule enää ajoon....
124/2101 practical beauty
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Onhan noita koneita vaikka kuinka, etenkin uudempia vinokoneita. Ikävä kyllä nuo 1600:t ja etenkin ne vanhat pitkäiskut rupeaa olemaan jokkiksessa aika loppuun ajettu. Huomaa mm. siitä että rupeaa aika monen jokkis-tc-fiiun (ja muidenkin merkkien) peltien alla olemaan lancian koneita ja alfaakin rupeaa jo näkymään. Ikävää...
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No vinokoneita kai juu löytyy mutta ne nyt on mitä on. Ja tosiaan jokkis piirit on tehnyt lopun vanhoista hyvistä. Ja sitten niitä lojuu kasoin jossain tallien nurkissa piilossa. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tosiaan. Ainoa oikeastaan mitä siitä korista irroitan on siis tuo kone, kaiken muun voin siis myydä. JOs kiinnostuneita joko osille tai koko korille löytyy laittakaa privaattiviestiä niin otan alkuviikosta yhteyttä. Pari kyselyä siitä on jo tullutkin.
max40w

Viesti Kirjoittaja max40w »

Nyt taitaa käydä niin että käsiin jää tälläinen fiat mirafiori tavallisella 1.6 litraisella koneella ja 5-vaihteisella laatikolla.
Mitä tarkoittaa "tavallinen"? Siis ei twincam? OHV vai OHC? Mirafiorissa oli 1585cc koneita kolmea erilaista? Vanhin ja tehottomin oli toi OHV.

Onko tuollaisen yksi keppisen laittaminen ladaan järkevää? Onhan siinä tietenkin isompi iskutilavuus, mutta ainakin vanhempi versio aika nuhainen. Valistakaa tyhmää...
Vastaa Viestiin