Ladan myynti jatkuu edelleen?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

XXX kirjoitti: Vai on uusia vielä tulossa? Jatkuuko Ladan myynti sittenkin?
Niin ymmärsin. Ainakin Tampereen Delta-Autossa on vielä Ladan kokoinen kolo jäljellä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

KSE 1995 kirjoitti:
XXX kirjoitti: Vai on uusia vielä tulossa? Jatkuuko Ladan myynti sittenkin?
Niin ymmärsin. Ainakin Tampereen Delta-Autossa on vielä Ladan kokoinen kolo jäljellä.
ja väitti se tampereen deltan myyjä joku aika sitten, että keväämmällä tulisi Kalina
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Lada-Jussi kirjoitti: ja väitti se tampereen deltan myyjä joku aika sitten, että keväämmällä tulisi Kalina
Vielä on kevättä jäljellä... 8)
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tänään tuli forum24 lehti niin siinä oli jotain oulun deltan päällikköä tai jotakin haastateltu kun muuttaa uusiin tiloihin tuo delta niin siinä ainakin vielä lada mainittiin autoina joita tullaan myymään. Alfa romeo, fiat, kia ja lada. Ja tuohon vielä lisäksi kaavailivat että vois ottaa myyntiin joitain muitakin merkkejä. Eli tuosta lehti jutusta päätellen niin ei ainakaan vielä ole kuopattu ladaa.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Mites se Ladalle nuin ohrasesti on käynyt (Suomessa)?

Verratkaapa missä tilassa Skoda nyt on! 8)
Eipä niissä mitään muuta Skodaa ole, kun se pesisräpylä.. :roll:
Taitaa olla VW:n suuret taustajoukot syynä menestykseen, ei sillä sodanaikasella puikkokoneella kauaakaan olis räpistelty.
2102 16V ex.
2103 -75
Vitakka

Viesti Kirjoittaja Vitakka »

Uskallanpa väittää että Lada saisi autoja kaupaksi - ja pientä imagonkohennusta samalla - kun tekisivät nappiksesta uuden, päivitetyn version kuten Ministä, kuplavokkarista ja viimeisimpänä Fiat 500:sta on tehty. Vaan kun en osaa venäjää niin milläs myyn idean tehtaan insinööreille ja päälliköille, en millään. Uusi tekniikka sisuksiin, hyttiin ajanmukainen ilme ja ulkopuolelle ei edes tarvisi paljoa tehdä kun muotoilu on valmiiksi symppis ja ajaton. Euroopasta löytyy ihan tarpeeksi ostovoimaisia kolmikymppisiä, jotka ovat lapsena istuneet vanhempinen nappiksen takapenkillä, ja nyt nostalgiapäissään ostaisivat riemuiten "retroversion".

=V=
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Retroversio voisi myydä kohtuuhyvin euroopassa mutta ei varmasti venäjällä. Eli eivät varmasti tehtaalla innostuis ideasta. Venäjän markkinoille ladat pääasiassa suunnitellaan, sinnekin edullisiksi käyttöautoiksi, venäläisillä on fiilistelyautot ihan erikseen.

Minun mielestä 110 edustaa retroa omalla tavallaan.
110 on "kokonaan" venäläistä suunnittelua edustava auto jossa on omaa retroa. Itse pidän 110:ä aidompana ladana kuin esim ensimmäistä 2101 mallia joka oli lähes täysin fiat.

..kyllä mullekin retronappis kelpais. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tuskin niillä on mitään vaikeutta saada tehtaan tuotantoa kaupaksi, vaikka länsimarkkinat ei vetäskään :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vitakka

Viesti Kirjoittaja Vitakka »

Venäjän markkinoille ladat pääasiassa suunnitellaan
Niinnojoo, oleellinen pointti joka oli jäänyt multa tyystin hiffaamatta. Eli riippuisi siitä herättäiskö se siellä vielä mitään nostalgia-aaltoa... tai oisko se sitten muuten ostajien "hyväksymä" käyttöauto.

=V=
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Näinhän siinä sitten kävi.

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Lueskelin äsken lehdestä uuden hallituksen ohjelmaa: bensan hinta ylös, autoveroon korotus päästöjen mukaan. Uskoisin, että monet auton ostoa suunnittelevat tähyilevät nyt mahdollisimman uusien autojen suuntaan. Ongelmana on vain se, että harvalla matalapalkkaisella taviksella on repäistä hihasta 20 tonttua auton ostoon. Tässä vaiheessa satakymppi-Ladat voivat tehdä uuden tulemisen, saahan muutaman vuoden ikäisen Ladan parilla hassulla tontulla. Ellei hallitus sitten määrää Ladoille kovemman autoveron jokatapauksessa....
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eipä ole halpaa ajella halvalla vähän käytetyllä patongillakaan, nyt ne porvarit sitten sen tekeevät, me köyhät ladistit maksetaan rikkaiden katumaastureiden autoverot.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

en ole vielä itse lukenut tuota hallituksen ohjelmaa, että ihan mutuna menee, josko ne vielä luopuisi aikeistaan.

kustannuksiltaan varmasti FX prokin on halvempi käyttää ja omistaa kuin uudehkot käytetyt
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Nonnis kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:pakko vielä tosta politiikasta, olen saanut jostain sellaista käsitystä, että noi tyhjät hyllyt kaupoissa olisi ollut tätä 80-luvun perestroikkaamista, kun alettiin ajamaan alas demokratiaa Neukkulassa, onko näin?
Minkähän takia 70-luvun suomalaiset vodkaturistit sitten ottivat matkatavaroiksi myytävää?
No eikös se myytävä ollut jotain vähemmän tarpeellista tilpehööriä kuten muotifarkkuja yms kapitalistista hapatusta ;).
Olihan sitä toki tarpeellistakin tavaraa, kuten muovikasseja ja Raamattuja. (Olenpas minä nykyään nopea vastaamaan.)
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

samarai kirjoitti:. En tiedä miten toi Ladan edustus toimii sitten noissa muissa maissa pienempien edustajien toimesta, niissä on vielä yleensä enemmän muutenkin kilpailua halpa-autotarjonnassa.:
Tuulilasin verkkolehdessä joskus talvella oli mm EU:n alueella myytyjen uusien autojen tilasto. Dacia siellä oli jo näkyvissä, vaikka sitä myytäneenkin vain entisellä "itä" alueella.

Samassa lehdessä oli myös Ruotsin kattava tilasto. Siellä Ladat oli ryhmitelty Niva ja muut mallit. Nivaa oli myyty enemmän kuin muita. Mitään lukuja en muista, mutta sanoisin, että kokonaismäärä oli alle sata. Voin tietysti muistaa väärinkin.

Tuolla Saksassa kyllä on myytävänä kaikkea jännää. Ja onhan seillä väkeäkin. Pienelläkin markkinaosuudella voi päästä kohtuulliseen kappalemääräiseen myyntiin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Eikös jo Neuvostoliitossa ollut pitkä osaaminen maakaasun käytöstä auton polttoaineena. Nyt, kun kaasuautot on vapautettu tuosta ns. dieselverosta, luulisi tällä tietotaidolla olevan jonkun aikaa ensilyöntiasema. Tietenkin jakeluasemia tarvitaan lisää, mutta toisaalta ei niitäkään tule, jos ei myydä kaasuautoja tai kaasu-hypridejä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin