Niva,kannattaako, vaiko eikö
Niva,kannattaako, vaiko eikö
No nyt sitä on tullut liityttyä foorumille, kun toi ladakuume iski, mutta ei siitä sen enempää, vaan itse asiaan.
Mulla olis kiikarissa yks -88 niva, ja nyt kiinnostais, että onko tällaisen ostaminen järkevää. Olen vähän kuullut että niva menee mihin vaan, jos niikseen tulee, onko näin? Sitten tässä kyseisessä ladassa on pellit ainakin ulkopuolelta ihan priimakunnossa, mutta kuinka herkästi nivasta menee pohja lunastuskuntoon, vai meneekö?
Mulla olis kiikarissa yks -88 niva, ja nyt kiinnostais, että onko tällaisen ostaminen järkevää. Olen vähän kuullut että niva menee mihin vaan, jos niikseen tulee, onko näin? Sitten tässä kyseisessä ladassa on pellit ainakin ulkopuolelta ihan priimakunnossa, mutta kuinka herkästi nivasta menee pohja lunastuskuntoon, vai meneekö?
- NesteHukka
Tuonti
Lainaan vähän tätä aihetta...
Onko kukaan suunnitellut Nivan tuontia virosta? Siellä kuitenkin taitaa olla suurempi Niva kanta kuin suomessa? Tuontikulutkin olisi huomattavasti pienemmät kuin saksasta/ranskasta, jossa Nivat ovat edelleen hinnoissaan.
Voitaisiin vaikka kerätä yhteen porukka, jota Nivan tuonti kiinnostaa ja selvittää tuontia??
Onko kukaan suunnitellut Nivan tuontia virosta? Siellä kuitenkin taitaa olla suurempi Niva kanta kuin suomessa? Tuontikulutkin olisi huomattavasti pienemmät kuin saksasta/ranskasta, jossa Nivat ovat edelleen hinnoissaan.
Voitaisiin vaikka kerätä yhteen porukka, jota Nivan tuonti kiinnostaa ja selvittää tuontia??
- Mosse-Aksu
Minusta Viron yleisimmät Ladat ovat pyöreälamppuiset takavedot. 2105 korisiakin näkee jonkin verran. 2107:t taitavat olla enimmäkseen Suomesta käytettynä ostettuja. Nivoja enkä muitakaan neukkunelivetoja muista nähneeni paljoakaan. Neuvostoaikana Lada 2107 taisi olla pääasiassa vientimalli ja Nivoja ei kansalaisilla ollut varaa ostaa. Niitä lienee ollut lähinnä virka-autoina eri laitoksissa.
Voi toki olla, etten vain ole kiinnittänyt niihin huomiota.
Voi toki olla, etten vain ole kiinnittänyt niihin huomiota.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
öh
no ainakin niitä on viime vuosina myyty virossa, suomessa kun Nivaa myytiin 1992 jälkeen vain 1996 vuonna ja silloinkin 26 kpl, joten kyllä niitä varmaan muutama enempi on virossa?

Osta se -88! Mulla oli -89 ja ajoin sillä 14 vuotta. Viime kesänä vaihdoin sen sitten 110:iin. Hyvä auto ja maastossa aivan verraton. Pensaa se vie
13 - 15 litraa satasella.
Nyt vähän kaduttaa kun annoin Nivan vaihdossa, mutta toisaalta monen auton omistaminen kerrostaloasukkaana ei ole niin yksinkertaista kuin omakotitalossa.
Kaiken kaikkiaan hyvä auto.
T: Osku
13 - 15 litraa satasella.
Nyt vähän kaduttaa kun annoin Nivan vaihdossa, mutta toisaalta monen auton omistaminen kerrostaloasukkaana ei ole niin yksinkertaista kuin omakotitalossa.
Kaiken kaikkiaan hyvä auto.
T: Osku