auton maalauttamisesta

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Ite käytän maalauksessa kesäkuun alussa oman nappiksen, "Maalari" sano, että hintaa tulee sellaiset 250-300€ ilman pohjatöitä maaleineen. Tää on just sellainen autotallimaalaamo, mutta on sen autojen maalaukset näyttänyt onnistuvan kohtuu hyvin :)
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
minttu

Viesti Kirjoittaja minttu »

taitaa jäädä lada sammakonvihreäksi..silmä tottuu :)
materox

Viesti Kirjoittaja materox »

15€ pensseli, purkki miranoolia ja tärpättiä.
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Eikös ole tulossa laki joka kiertää ´myrkky´maalit kokonaan auton korjausmaalauksessa? ainakin täällä päin muutama automaalaamo on siirtynyt vesiväreihin. Kyllä niilläkin muuten hyvää pintaa saa kun tietää muutaman konstin, ruosteelta suojaa myös..

Nykyiset uudet autot on kaikki maalattu niillä, ainakin eurooppalaiset..on muuten aika reilusti eroja maalipinnan laadussa. Jopa minä olen bongannut appelsiinipintaa baijerilaisista..
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

materox kirjoitti:15€ pensseli, purkki miranoolia ja tärpättiä.
ei kait se koko autoon riitä :shock: 11e ja risat kolmasosa litra purkki tais olla :lol:

Mitkäs lasketaan myrkkymaaleiks? kaikki ei-vesi ohenteinen?

itteäki kiinnostas päästä tuosta neuvosto(paska)beigeväristä eroon, mutta noilla hinnoilla :shock:

Korkeintaan se tela käteen+paaaljoon miranoolia :wink:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Uudet autothan on vissiin jo muutaman vuoden ajan maalattu noilla vesiohenteisilla... Ja vuoden alustahan tuli voimaan että ei enää saa liotin ohenteisia maaleja myydä... Varastot saa myydä loppuun jos on liotin pohjasia... Vai onko tarkempi sanamuoto että ei saa enää maahantuoda noita liuotinpohjasia. Metalliväreistä en muista että vieläkö ne sai olla liotinpohjasia. Lakat ainakin vielä on...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Minen ymmärrä auton maalaamisesta mitään, mut älkää nyt helvetti edes harkitko millään miranoolilla maalaamista :D Kuivaa kolme vuotta ja muuta kivaa...

Beige on hieno väri...ei se kyllä Samaraa oikein pue.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
materox

Viesti Kirjoittaja materox »

Jokari kirjoitti:Minen ymmärrä auton maalaamisesta mitään, mut älkää nyt helvetti edes harkitko millään miranoolilla maalaamista :D Kuivaa kolme vuotta ja muuta kivaa...

Beige on hieno väri...ei se kyllä Samaraa oikein pue.
menee päivä ku auringossa kuivaa. tärpättiä vaan reippaasti sekaan :)
Jari_M

Viesti Kirjoittaja Jari_M »

Muistelen tässä vähän maalitehdaskokemuksia:

Miranol kuivuu kosketuskuivaksi nopeasti kun tärpätti on haihtunut, mutta pinnan kovettumiseen menee sellaiset 4 viikkoa 23 asteen lämmössä. Jos oletetaan että suomalaisen kesäpäivän keskilämpötila olisi 15ºC, saavuttaisi maalikalvo lopullisen kovuuden n. kuudessa-seitsemässä viikossa. Jos tulee vedettyä paksu kerros, ei ehkä kovetu läpi asti ollenkaan. Jos vielä otetaan huomioon alkydimaalien taipumus haalistua kovassa auringonpaisteessa, niin ehkä Miranol ei ole kovin hyvä eikä pitkäikäinen valinta automaaliksi. Onhan se kyllä helppo maalata, mutta ehkä ei sittenkään.

Joskus ajattelin maalata autoni Miranolilla ja mietin, että voisikohan sen haalistuneen Miranol-pinnan kiillottaa kliinerillä vaikka kerran vuodessa ja vahata päälle? Täytyy varmaan maalata mökillä joku koepala ja testata.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Rautakaupan akka arvioi että tuo miranoolin käyttö joka paikassa perustuu pelkästään sen tunnettuvuuteen. On niin heleppoa käydä ostamassa se törppö miranoolia kun sillä on mualiman sivu maalattu kaikkea perseestä perämoottoriin :idea:

Omaan rojektiin ajattelin lähinnä jotain peltikattomaalia, on säänkestävätä eikä hinnalla tärvätty, passaa pihalla maalaamiseen (ulkonahan ne katotkin usein on) ja kuivuneekin kohtuu vikkelästi. Mitäs se peltilehmä muuta tarttee?
Tärviöllähän se kottero on kun sitä millälie mötjätillä töhrii mutta ittellenihän minä tuota väsään. :!:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jari_M kirjoitti:Joskus ajattelin maalata autoni Miranolilla ja mietin, että voisikohan sen haalistuneen Miranol-pinnan kiillottaa kliinerillä vaikka kerran vuodessa ja vahata päälle? Täytyy varmaan maalata mökillä joku koepala ja testata.
Miranoolia ei voi kiillotella oikeen millään.. Se lähtee todella helposti pois :roll:

Jos viittii vähänkään enempää satsata, niin ostaa vaikka kaverin kanssa kimppaan 10l jotain teollisuus maalia. Sillä maalaa 3-5 autoa vaikka :D ja pysyy paljon paremmin kuin mikään miranooli, ja ei se tommosessa erässä paljoa kalliimpaakaan luulis olevan..
Revolver
Viestit: 165
Liittynyt: 4.2.2007 18:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Kaksi kesää sitten maalaisin oman Uazin kokonaan, siitä tuli ihan ok, maastoautossa toimiva. Huono ruisku vaikutti suurelti tulokseen.

Viime kesänä tein ruostehommia vectraan ja maalasin sitten. Taka pyöränkaaret ja helmakotelot uusin ja maalasin. Tuolloin minulla jo oli parempi maaliruiski joten pinnasta tuli omasta mielestä hyvä.
Maalasin Lesonalin 2 komponentti väreillä. En tarkalleen muista paljonko väriä meni, mutta kaiken kaikkiaan tuli maksamaan 100e.

Viime viikolla kävin ostamassa väriä Ladaan, aion maalata kuskin oven ja apparin etulokarin uusiksi. Värit maksoi 80e. Lesonalin 2 komponenttiväriä.

Maalit ja neuvot saan Stirwell nimisestä kaupasta. (http://www.stirwell.fi). Todella hyvä kauppa, suosittelen jos aikoo itse maalata!!
VAZ-21013

Сделано в СССР
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

<-- Redrum on maalattu pölyisessä tallissa Clas Ohlsonin halvalla paineilmakäyttöisellä maaliruiskulla, pilailupuoti Bilteman halvalla punaisella maalilla ja vieläpä samaisen pilailupuodin tinnerillä ohennettuna. Pohjalle suihkuttelin niin ikään pilailupuodin punaista "ruostesuoja" pohjamaalia.

Maalaukselle ei hintaa tolkuttomia tullut, eikä jälkikään nyt aivan hanurista ole. Tosin parempikin olisi voinut olla...

Kuvia maalauksesta - ja monesta muusta: http://ladat.org/VAZ-8/vaz-main-2105-photo.php
JUHO

Viesti Kirjoittaja JUHO »

Jos nuita pohjia alakaa ite tekeemään nii onko nuissa pakkeleissa hirveitä eroja? Tuossa oon sotkenu tuommosellla halpis pakkelilla joka muistuttaa lähinnä sementtiä :roll:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

cassu kirjoitti:<-- Redrum on maalattu pölyisessä tallissa Clas Ohlsonin halvalla paineilmakäyttöisellä maaliruiskulla, pilailupuoti Bilteman halvalla punaisella maalilla ja vieläpä samaisen pilailupuodin tinnerillä ohennettuna. Pohjalle suihkuttelin niin ikään pilailupuodin punaista "ruostesuoja" pohjamaalia.

Maalaukselle ei hintaa tolkuttomia tullut, eikä jälkikään nyt aivan hanurista ole. Tosin parempikin olisi voinut olla...

Kuvia maalauksesta - ja monesta muusta: http://ladat.org/VAZ-8/vaz-main-2105-photo.php
Mun mielestä ton henkisessä autossa ei pidäkkään olla mikään virheetön maalipinta. Onhan koko autokin karu ja raaka, joten mikään peilikiilto ei olisi oikein sopiva :lol:

Mutta kuvissa näyttää ihan hyvältä - todellisuudesta ei tosiaan tiedä, kuvathan tunnetusti valehtelevat paremmin kuin 1000 sanaa :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin