Alustan modaus
Alustan modaus
130+ km/h mutkaan(loiva) ajettaessa vakavuus alkaa kärsiä.
Olisiko apua jos vaihtaa jäykemmät jouset(iskarit kaasuiks) ja uretaani puslat käyttöön.
Mitä muita parannuksia olisi mahdollista tehdä(renkaat pitäisi olla vakiot 155/80/13).
Kallistuksen vakaaja?
Ohjauskulmat?
Korin jäykistäminen hitsillä ja lattaraudalla?
Kertokaa millä Ladasta saa erinomaisen mutkasta tietä kestävän laatuauton?
Tekniikka on nyt härnätty vakiosta kohdilleen, pienillä muutoksilla pitäisi saada myös alusta trimmiksi. Ei liian jäykäksi vaan sopimaan joka päiväiseen ajoon, myös hiekkatiellä.
Olisiko apua jos vaihtaa jäykemmät jouset(iskarit kaasuiks) ja uretaani puslat käyttöön.
Mitä muita parannuksia olisi mahdollista tehdä(renkaat pitäisi olla vakiot 155/80/13).
Kallistuksen vakaaja?
Ohjauskulmat?
Korin jäykistäminen hitsillä ja lattaraudalla?
Kertokaa millä Ladasta saa erinomaisen mutkasta tietä kestävän laatuauton?
Tekniikka on nyt härnätty vakiosta kohdilleen, pienillä muutoksilla pitäisi saada myös alusta trimmiksi. Ei liian jäykäksi vaan sopimaan joka päiväiseen ajoon, myös hiekkatiellä.
paa mersun jouset ja bilstenin iskarit ni kyllä menee ku juna!
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
luulen että nuo renkaat, 155/80/R13 tekee sen suurimman huojumisen kovissa nopeuksissa. Oman ladan kaarrekäyttäytyminen muuttui paljon paremmaksi kun iski alle 195/65/r14 kumit käännetyillä peltivanteilla. eli varmasti muuttuisi paljon jos hommaisi esim. jäykempirunkoiset 175/65 R 13 kumit alle.. Ja iskarit vaikuttaa olennaisesti myöskin, kunnon kaasut niin taas toimii paremmin. Jousia en menis vielä vaihtelemaan jos vaan ovat vielä järjissään..
Kyllä meno alkaa paranemaan jo tavan kaasuiskareillakin. Ehkä paras ratkaisu pienellä budjetilla ja eikä tässä ilmeisesti olla mitään rataohjusta tekemässä?
Ei mikään ihme jos 80-sarjalaisilla tuntuu "hieman" epävakaalta
Alle suoraan 195/55/15 tai 195/50/15-renkaat ja passelit vanteet niin rupeaa meno maistumaan. Muuttuu nimittäin pelkillä leveillä renkailla jo niin paljon paremmaksi ajaa ettei uskoisi.
Ei mikään ihme jos 80-sarjalaisilla tuntuu "hieman" epävakaalta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
juu omassani oli 195/50 15 gummit ja hyviltä tuntu.. tosin on alustalle tehty muutakinJokari kirjoitti:Kyllä meno alkaa paranemaan jo tavan kaasuiskareillakin. Ehkä paras ratkaisu pienellä budjetilla ja eikä tässä ilmeisesti olla mitään rataohjusta tekemässä?
Ei mikään ihme jos 80-sarjalaisilla tuntuu "hieman" epävakaaltaAlle suoraan 195/55/15 tai 195/50/15-renkaat ja passelit vanteet niin rupeaa meno maistumaan. Muuttuu nimittäin pelkillä leveillä renkailla jo niin paljon paremmaksi ajaa ettei uskoisi.




Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Pieni tarkennus ajettavuuden kärsimiseen olis kiva, puskeeko, sortaako perä, vai mitä?
Itehän en tiedä alustan parannuksesta yhtään mitään, mutta ei kannata turhaan alkaa koria jäykistämään, se on hyvä vakionakin.
Katoppa toi ohjauksen parantaminen-topicci läpi, niin tiedät, että kyllä sen alustan voi saada hyväksikin, mutta ainoastaan yksi heppu tietää (näköjään) miten. -Eikä vastausta ole herunut..
Mutta tosiaan, toi 155 rengaskoko aiheuttaa varmaan suurimman osan ongelmista.
Jäykät kaasuiskarit kyllä auttaa asiaan huomattavasti.
Itehän en tiedä alustan parannuksesta yhtään mitään, mutta ei kannata turhaan alkaa koria jäykistämään, se on hyvä vakionakin.
Katoppa toi ohjauksen parantaminen-topicci läpi, niin tiedät, että kyllä sen alustan voi saada hyväksikin, mutta ainoastaan yksi heppu tietää (näköjään) miten. -Eikä vastausta ole herunut..

Mutta tosiaan, toi 155 rengaskoko aiheuttaa varmaan suurimman osan ongelmista.
Jäykät kaasuiskarit kyllä auttaa asiaan huomattavasti.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Joopa joo... Onneksi näillä ylijumala guruilla on omat foorumit jo olemassa, ettei tarvitse meidän tietämättömien kanssa tarinoida...Mara kirjoitti:Pieni tarkennus ajettavuuden kärsimiseen olis kiva, puskeeko, sortaako perä, vai mitä?
Itehän en tiedä alustan parannuksesta yhtään mitään, mutta ei kannata turhaan alkaa koria jäykistämään, se on hyvä vakionakin.
Katoppa toi ohjauksen parantaminen-topicci läpi, niin tiedät, että kyllä sen alustan voi saada hyväksikin, mutta ainoastaan yksi heppu tietää (näköjään) miten. -Eikä vastausta ole herunut..![]()
Mutta tosiaan, toi 155 rengaskoko aiheuttaa varmaan suurimman osan ongelmista.
Jäykät kaasuiskarit kyllä auttaa asiaan huomattavasti.
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Joo rataohjusta ei olla tekemässä vaan tavallista käyttis ladaa, jolla voi tarpeen vaatiessa paeta mutkaista tietä näkymättömiin.Jokari kirjoitti:Kyllä meno alkaa paranemaan jo tavan kaasuiskareillakin. Ehkä paras ratkaisu pienellä budjetilla ja eikä tässä ilmeisesti olla mitään rataohjusta tekemässä?
Kiitos vaan kaikille hyvistä vinkeistä!
Täytyy vaihtaa alle fiatin 14 peltivanteet ja 195 mataproffigummit. Tarkoitus olisi myös vaihtaa alustaan kaasuiskarit(entiset muutenkin jo aika löysät) ja kenties nuo jousetkin..
Sopiiko mersun jouset muka heittämällä paikoilleen, vai joutuuko leikkelemään?

Re: Alustan modaus
Eikö joskus ole ollut juttua nuista jousista ja iskareista... Toiset sanoo, että mersun jouset on hyvät vakio iskareilla, rallimiehet sanoo että ladan omat jouset riittää jos on bilsteinin iskarit, jollakin oli bilsteinit ja mersun jouset... taitaa tulla vähän liiankin jäykkäLatanisti kirjoitti:130+ km/h mutkaan(loiva) ajettaessa vakavuus alkaa kärsiä.
Olisiko apua jos vaihtaa jäykemmät jouset(iskarit kaasuiks) ja uretaani puslat käyttöön.
Mitä muita parannuksia olisi mahdollista tehdä(renkaat pitäisi olla vakiot 155/80/13).
Kallistuksen vakaaja?
Ohjauskulmat?
Korin jäykistäminen hitsillä ja lattaraudalla?

Eikö nuista tuplavakaajista ole ollut jotain juttua TÄSSÄ
Koriahan jäykistää parhaiten kunnon turvakaaret...
Kojatkaa jos on väärää tietoa, joskus foorumilta luettu...
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
oiskohan jollain tietoo et paljon uskaltais ladan jousia katkasta? oon aatellu et jonkuu kaks kierrosta jos leikkais ni ois ainakii matala.. vai onko liikaa? ja mites sit katsastussetä siihen suhtautuu? iskareina edessä toimii bilsteinit ja taakse oon aatellu g-malli astran iskareita ku ne on aika lyhyet ni ei pitäs tulla ongelmia noitten jousien kans ku nostaa auton ylös ni eijää jousiin "klappia" eli ei jää heiluu sinne ihan toimettomana! kannattaako noit etu ja taka jousia leikata saman verran ku en tod haluu mitää semmosta et perse jäis korkeemmalle tai päin vastoin.. vaan semmonen tasapaksu larssi ois hakusessa! 

Itellä väliaika ratkasuna eessä vakio jouset miinus 2kierrosta, ja takana normi jouset miinus yks kierros. Etunoja on, mutta sen takia nuin, koska iskarit on vielä vakiot, niin takaa ei voi enempää ottaa, koska muuten tippuu jouset nostettaessa....
Tarkotus ois hommata eteen bilsteinit ja mesen jouset (ehkä pelkät jouset näin alkuun) ja taakse jotkut jäykemmät (MITKÄ?!?) jouset, ja lyhkäsemmät iskarit...
Niin, ja nuilla mu pätkityillä alkaa lada varsinki keulasta olemaan tontissa (ö pohjaan maasta n. 12-15cm) ja pohjaan lyönti kumet alkaa tulemaan käyttöön.... Pitäis myös iskarin alakiinnitystä siirtää alemmas, niin ulos joustoja ei turhaan ois niin mahoton..
Ja omaan ladaan etin matalaa katualustaa. Kyllä niihin kuoppiin vaan jaksaa hidastella, koska matala sen pitää olla
Tarkotus ois hommata eteen bilsteinit ja mesen jouset (ehkä pelkät jouset näin alkuun) ja taakse jotkut jäykemmät (MITKÄ?!?) jouset, ja lyhkäsemmät iskarit...
Niin, ja nuilla mu pätkityillä alkaa lada varsinki keulasta olemaan tontissa (ö pohjaan maasta n. 12-15cm) ja pohjaan lyönti kumet alkaa tulemaan käyttöön.... Pitäis myös iskarin alakiinnitystä siirtää alemmas, niin ulos joustoja ei turhaan ois niin mahoton..
Ja omaan ladaan etin matalaa katualustaa. Kyllä niihin kuoppiin vaan jaksaa hidastella, koska matala sen pitää olla
