tuli vähä tämmönen hullu idea. aattelin että jos alkas ottaan vähä ladasta tehoa. turbo siihen pitäs saada. kaverilla lojuu yks kkk:n ylimääränen turbo kotona. aattelin että jos alkais sillä turbottaan ladan. eli mulla on 1300 kaasari 2107.
teho tavoitetta en tiiä kuin korkialle laittais mut jos sen ekaks siihen ~100hv nurkille nakkais.
pitääkö mun alkaa hommaamaan pensan paineen säädin että saa kone ruokaa? pako sarjan aattelin taitella ite. miten n 1300: sessa öljyn kierto että miten kannattaa ottaa turbolle oljyt
kiitos niille jotka vaivautuu auttaan aloittelijaa ensimmäisen projektin alkuun.
ekaksi rupiat tekemään pakosarjaa turbolle tai ostat joltaki valmiina,Paineistetun kaasarin ja painekotelon,pensapumppu,öljypohjaan reikää öljynkierrolle.. noilla pääsee jo pitkälle . ja toi 100heppaa menee helposti ylitte .. välijäähdytin kannattaa myös hankkia ei tietenkään pakollinen
- vakio kaasari kannattaa heittää mehtään
- jos on paineistettu kaasari niin tarvitset säätimen
- öljyn voi ottaa vakio paineanturilta
- ja öljyn paluu kannattaa hitsata öljypohjaan
- foorumilta löytyy aika paljon turbo-aiheesta
mutta tietysti aina kannattaa kysyä jos jokin kaivaa mieltä.
Jos et halua/viitti repiä öljypohjaa irti sitä paluu putken kiinni hitsailun takia, ja autossasi on jo sähkönen bensapumppu, niin tee vanhan bensapumpun kiinnitys kohtaan laippa, johon laitat paluu putken!
PS: tämä edellyttää sitä että turbon öljylähtö/koko turbo on ylempänä kuin tuo vanhan bensapumpun kiinnitys, mutten tulee turhaa painetta paluu kanavaan, jolloin öljy pääsee menemään turbosta imukanavaan helpolla...
ostat jonkun ruisku auton pumpun (pemari,ooppeli...)
ja bensapaineen säädin (ahtojen mukaan säätyvä)
ite otettiin öljynpaine anturilta öljynkierto.
ja öljy pohjan saa pois suhteellisen helposti kun löysää koneen korvakkeita ja kaveri keventää konetta niin sen saa muljahtaan pois
sitten on helppo hitsailla se öljyn paluu putki
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
tuli mieleen että isovelillä on yks ylimääränen ooppelin 2.0i kone.. mitenhän mahottomaksi menis vetää ladaan siitä koko ruisku systeemi?? vai sitte vaan pumppu opelista. viikoloppuna tulee turbo kotia ja alkaa pakosarjan muokkaaminen. samalla tulee ainaki se ooppelin pumppu..
saako sitä käyntiin ees tolla vakio kaasarilla? hajottaako se jotai? paine kaasari tulee ko sa hommattua sen.
kuin palijo tossa 1.3 koneesa kestää olla ahtoja ilman välijäähytintä/jäähyttimen kans ilman puristussuhteiden laskemista?
aattelin että ekaks kokeillaan vaan ilman väläriä..
Ja minäkin olen utelias; riittääkö öljyn virtaus turpolle jos ottaa siitä haarasta johon kuuluisi se ladan ö-paineanturi joka välittää tiedon että montako baria siellä kierrossa on painetta? jätän kuitenkin sen anturin paikalle josta lähtee johto öljynpaineVALOLLE... menipä tarkasti tämä selostus..