turbo?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
olba

turbo?

Viesti Kirjoittaja olba »

tuli vähä tämmönen hullu idea. aattelin että jos alkas ottaan vähä ladasta tehoa. turbo siihen pitäs saada. kaverilla lojuu yks kkk:n ylimääränen turbo kotona. aattelin että jos alkais sillä turbottaan ladan. eli mulla on 1300 kaasari 2107.

teho tavoitetta en tiiä kuin korkialle laittais mut jos sen ekaks siihen ~100hv nurkille nakkais. :?

pitääkö mun alkaa hommaamaan pensan paineen säädin että saa kone ruokaa? pako sarjan aattelin taitella ite. miten n 1300: sessa öljyn kierto että miten kannattaa ottaa turbolle oljyt :?:

kiitos niille jotka vaivautuu auttaan aloittelijaa ensimmäisen projektin alkuun. :roll:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

käytä hakua!!!! asiaa puitu ainakin 1001 kertaa :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

ekaksi rupiat tekemään pakosarjaa turbolle tai ostat joltaki valmiina,Paineistetun kaasarin ja painekotelon,pensapumppu,öljypohjaan reikää öljynkierrolle.. noilla pääsee jo pitkälle . ja toi 100heppaa menee helposti ylitte .. välijäähdytin kannattaa myös hankkia ei tietenkään pakollinen
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

- vakio kaasari kannattaa heittää mehtään
- jos on paineistettu kaasari niin tarvitset säätimen
- öljyn voi ottaa vakio paineanturilta
- ja öljyn paluu kannattaa hitsata öljypohjaan
- foorumilta löytyy aika paljon turbo-aiheesta

mutta tietysti aina kannattaa kysyä jos jokin kaivaa mieltä.
21013 2300tic
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

meigäläisel ois vielki se turbo volvon strömmpä :wink:

gallerias pari kuvaaki

hp.50 painekotelon kans
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

mitähän noilla pensapumpuilla on hintaa? käytetty vaiko uus?

hankala alkaa tekee opiskelija pudjetilla tommosta :twisted: mutta aion kokeilla :lol:
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

olba kirjoitti:mitähän noilla pensapumpuilla on hintaa? käytetty vaiko uus?

hankala alkaa tekee opiskelija pudjetilla tommosta :twisted: mutta aion kokeilla :lol:
biltemasta saa edullisesti pumppuja .. ja on ihan hyviä .. tarkkaa hintaa en ny justii muista..
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

pittääpä käyä bilatemasta kattomasa.

EDIT: minälainen pumppu kannattas hommata.. noitä näkyy olevan meleko monen näköstä/kokosta/mallista ko luettelosta kattoo.. :oops:
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

olba kirjoitti:pittääpä käyä bilatemasta kattomasa.

EDIT: minälainen pumppu kannattas hommata.. noitä näkyy olevan meleko monen näköstä/kokosta/mallista ko luettelosta kattoo.. :oops:
tohon en osaa sanoa .. koitappa lueskella jos vastausta ei tuu nii tua topikki Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

muistaakseni omassani on turbo volvon biltemasta ostettu pumppu :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Vinkkiä turbottajille:

Jos et halua/viitti repiä öljypohjaa irti sitä paluu putken kiinni hitsailun takia, ja autossasi on jo sähkönen bensapumppu, niin tee vanhan bensapumpun kiinnitys kohtaan laippa, johon laitat paluu putken!

PS: tämä edellyttää sitä että turbon öljylähtö/koko turbo on ylempänä kuin tuo vanhan bensapumpun kiinnitys, mutten tulee turhaa painetta paluu kanavaan, jolloin öljy pääsee menemään turbosta imukanavaan helpolla...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

ostat jonkun ruisku auton pumpun (pemari,ooppeli...)
ja bensapaineen säädin (ahtojen mukaan säätyvä)
ite otettiin öljynpaine anturilta öljynkierto.
ja öljy pohjan saa pois suhteellisen helposti kun löysää koneen korvakkeita ja kaveri keventää konetta niin sen saa muljahtaan pois
sitten on helppo hitsailla se öljyn paluu putki :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

tuli mieleen että isovelillä on yks ylimääränen ooppelin 2.0i kone.. mitenhän mahottomaksi menis vetää ladaan siitä koko ruisku systeemi?? vai sitte vaan pumppu opelista. viikoloppuna tulee turbo kotia ja alkaa pakosarjan muokkaaminen. samalla tulee ainaki se ooppelin pumppu..
saako sitä käyntiin ees tolla vakio kaasarilla? hajottaako se jotai? paine kaasari tulee ko sa hommattua sen.
kuin palijo tossa 1.3 koneesa kestää olla ahtoja ilman välijäähytintä/jäähyttimen kans ilman puristussuhteiden laskemista?

aattelin että ekaks kokeillaan vaan ilman väläriä..
Corollaattori

turpon öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Ja minäkin olen utelias; riittääkö öljyn virtaus turpolle jos ottaa siitä haarasta johon kuuluisi se ladan ö-paineanturi joka välittää tiedon että montako baria siellä kierrossa on painetta? jätän kuitenkin sen anturin paikalle josta lähtee johto öljynpaineVALOLLE... menipä tarkasti tämä selostus.. :)
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

oisko kellään tiedossa kuvia ladan turbotuksesta? linkkiä?
Vastaa Viestiin