Niva VS UAZ
Niva VS UAZ
kumpi olisi parempi?auto tulisi metsästys autoksi sekä käyttö autoksi.Ja UAZ:ina olin ajatellut purkki UAZia.kertokaahan kokemuksia
- Lada-Jussi
jos on tarkoitus ajella jotain päivittäistä työmatkaakin tuolla niin Niva, mä en ajelisi UAZilla muutaku mettässä ja pellolla, Niva menettelisi tielläkin

Joo, jos käyttöajoakin ajetaan, niin ehdottomasti Niva.
Jos pelkästään metsässä, niin kyllähän se Uazi on käytännöllisempi siellä.
Tässä realistinen arvio PönttöUazista.
Ja provo:Maastoautoissa on jäykkä etuakseli.
Jos pelkästään metsässä, niin kyllähän se Uazi on käytännöllisempi siellä.
Tässä realistinen arvio PönttöUazista.
Ja provo:Maastoautoissa on jäykkä etuakseli.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- Lada-Jussi
niin ja ei pelkästään se ajokokemus, vaan karttuvista kilometreistä johtuva jatkuva huollon tarve, oliko UAZin perushuoltoväli jotain 2500 km ja rasvanippoja riittää, luulisin että ne huollotkin on tarpeen tehdä.

Tervehdykset toivottelen.
Jos joutuisin valinnan eteen kumman valitseisin Niva/UAZ, niin suosikkini olisi Niva. Olen vetänyt Nivalla muutamia satoja kilometrejä asuntovaunua ja mielestäni se oli siinä hommassa erittäin "Käteenkäypä" Hyvä vetokyky, kätevä parkitettaessa vaunua, ketterä kääntyjä, lyhyt akseliväli. Oli muistaakseni kohtuullinen poltto-aineen kulutus, kaikista puheista huolimatta, siis vaunun vedossa. Vaunu oli keskikokoinen Matkaaja. Mukana vaimo ja 3 lasta. Kokeilin myös talvella sen lumessa kulku ominaisuuksia ja tuli mieleen, että tasauspyörästöjen lukoilla ne muuttuisivat kohtuullisesta erinomaisiksi. Muuttokuormat vein paketti UAZ:lla, kun muutin nykyiseen asuntooni 29v sitten. Siinä oli erittäin suuri kokoinen tavaratila ulkonäköönsä nähden. Molemmilla on omat hyvät puolensa käyttö tarkoituksen huomioon ottaen.
Jos joutuisin valinnan eteen kumman valitseisin Niva/UAZ, niin suosikkini olisi Niva. Olen vetänyt Nivalla muutamia satoja kilometrejä asuntovaunua ja mielestäni se oli siinä hommassa erittäin "Käteenkäypä" Hyvä vetokyky, kätevä parkitettaessa vaunua, ketterä kääntyjä, lyhyt akseliväli. Oli muistaakseni kohtuullinen poltto-aineen kulutus, kaikista puheista huolimatta, siis vaunun vedossa. Vaunu oli keskikokoinen Matkaaja. Mukana vaimo ja 3 lasta. Kokeilin myös talvella sen lumessa kulku ominaisuuksia ja tuli mieleen, että tasauspyörästöjen lukoilla ne muuttuisivat kohtuullisesta erinomaisiksi. Muuttokuormat vein paketti UAZ:lla, kun muutin nykyiseen asuntooni 29v sitten. Siinä oli erittäin suuri kokoinen tavaratila ulkonäköönsä nähden. Molemmilla on omat hyvät puolensa käyttö tarkoituksen huomioon ottaen.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet