köyhiä patentteja?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
max-mannerlaatta

Viesti Kirjoittaja max-mannerlaatta »

Ei olisi tullut pieneen mieleenikään että 1100 akkukotelo olisi noinkin monikäyttöinen
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Rikkoutuneesta pölynimurista lattiavalaisin.Näitä takuulla ei saa kaupasta :lol: :lol:

Poistetaan rikkoutunut moottori.Poistetaan kaapelikelasysteemi.Väliseiniä avaretaan siten että imurin sisään saadaan yhtenäinen tila.Pyörimisnopeussäädin jätetään ja kytketään siihen ylijäänyttä 2-napaista kaapelia pari metriä.Istutetaan imurin putki suoraan pölynimurin päähän siten,että kaapeli tulee imuputken sisälle.Imurin sisään laitetaan iso jätepussi joka valutetaan täyteen kuivaa hiekkaaSuljetaan pussi solmulla...kansi kiini.Imurisuutin poistetaan ja päähän asennetaan hehkulamppu ja heijastin.Voidaan myös maalata sisustukseen sopivaksi.

Käyttö:
Lattialla seisovaa laitetta potkaistaa virtakytkimestä...valo sytyy,toinen potku ...valo sammuu.Valaistusvoimakkuutta säädetään liukupotentiometriä liu'uttamalla.
Ladakeho
Viestit: 153
Liittynyt: 29.12.2003 12:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ladakeho »

Vanhoista vaneripohja-sängyistä saa tosi kätevästi kirjahyllyn, tai hyllykön ihan mihin tarpeeseen vain:

Otetaan kaksi sänkyä, poistetaan aspit, ja vaneripohjat ovat irti. Nostetaan sängyt pääty ylöspäin, jolloin pohjan tukipuut toimittavat valmiiksi hyllyjen kannattimien virkaa. Pohjavanereista saa sahattua hyllyt (4 kpl). Vaneria jää ylikin, siis jos haluaa ja on jotain höylälautaa nurkissa, voi hyllyjä tehdä enemmänkin.

Sitten vaan pari lautaa ruuveilla kiinni sivuille tukipuiksi, ja hops, tyylikäs massiivikoivuinen hyllykkö on valmis olohuonetta koristamaan.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tääl Lada-Farmilla on tehty vaneripohjaisesta sängystä vessan ovi, tuli hieno vessakoppi, kun se muutenkin tehtiin käytetyistä purkuosista mm. lastulevyä, vanhoja patjoja yms, oven kahvana Ladan kauhukahvat
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ilmeisesti tämän köyhän patentin tarkoitus on säästää auton jousitusta/renkaita.. :roll:

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id ... 974&size=l
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id ... 224&size=o

hieman epämääräisen oloinen kuljetus, taitaa olla kyllä auton kuntokin.. :roll:
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id ... 795&size=o
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eräs entinen kuljetusalan yrittäjä ajoi aina vastaantulevien kaistalla jos se oli vapaa. Näin ei auton jousitus painunut toispuoleisesti tien pyöreyden takia.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Hyvä konsti renkaiden testaamiseen jos epäilee että pinnoitus on irti:

Nostaa tunkilla toisen vetävän pyörän irti maasta.Laittaa testattavan renkaan ilmassa olevaan pyörän paikalle.Käynnistää auton ja laitaa suurimman vaihteen päälle.Nostaa kierrokset pariksi minuutiksi 3000-4000r/min,mikä vastaa renkaan kehältä noin 250km/t nopeutta koska toinen lukittu pyörä tuplaa tasauspyörän ansiosta renkaan kehänopeuden.Jos tuntuu kovaa ravistusta tai irtoava pinnoite lopsuttaa lokareihin testi on keskeytettävä.Tietenkään ei kannata olla renkaan suunnassa jos jotain sattuu lentämään.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Miksi meillä kaikki hauska kielletään ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Voihan integraation ihmeet :) . Tuossa viimesessä kuvassa kaverilta on nähtävästi loppunut oikean puolen takavalot kesken, kun on pitänyt pyöräyttää siihen vasen takavalo ylösalaisin. :lol:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Köyhää ja epäilyttävän näköistä savupiipun purkua. :shock:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Combin takaluukun lukon suojus

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kuulin tässä eräänä päivänä Jokarilta, että combi-ihmisillä on ollut ongelmia takaluukunlukon likaantumisessa ja jäätymisessä. Sinne "sataa ja valuu" kaikki lika ja vesi. Combin perä on varmaan oivallinen tuollaisen tilanteen muodostumiseen.

Itsellänihän on tuossa combissa se upea Ladan oma ilmanohjain katon takaosassa, joka ohjaa ajoviiman viistopetää alas. Ei muodostu pyörteitä eikä sontaa kerry. Koko perä pysyy oivallisesti puhtaana.

Kuulin Jokarilta että Veljillä on rajan takana saatavana jonkinlaisia läppiä suojeemaan combin takakahvaa ja lukkoa. Siitäpä murha idea ja tämä köyhä patentti sitten alkoi itää mielessä.

Saatuani tänään pihan siistiksi ja valmistautuessani huomiseen Joensuuhun lähtöön keksin: Viritänpä minäkin läpän kahvan ja lukon suojaksi.

Tarvikkeet: Vanhaa saappaanvartta, sakset ja kontaktiliimaa.
Toteutus: Saappaanvarresta leikataan omaa silmää miellyttävä pala, joka muotoillaan yläosaltaan mukailemaan kahvaa ja lukkoa. Lukkohan on kahvan keskellä ja muodostaa puoliympyrän kahvan keskikohdan yläpuolelle. Levitetään kontaktiliimaa kahvan ja lukkopesän sekä sen tiivisteen yläosaan. Levitetään liimaa leikatun palan yläosaan. Saappaanvarren sisäosahan on kangastettu ja huokoinen, joten se ottaa hyvin liimaa vastaan. Annetaan kuivua riittävän kauan (n.1h). Asetetaan pala sisäpuoli alaspäin niin, että liimat tulevat vastakkain. Päälle jää siis kumipuoli. Painellaan sauma tiiviiksi ja ihaillaan tulosta vielä toisenkin tupakan verran.

Tuossa sitten pällistelin combin perää matkanpäästä. Ei siitä erottanut koko läppää. Se on aivan lukon ja kahvan muotoinen.

Huomenna sitten kovaa ajoa Joensuuhun. Saa nähdä, onko läppä vielä ensimmäisellä pysähdyspaikalla kiinni. Onhan se voinut lentää pientareita koristamaan. Idea on kuitenkin hyvä ja jos ensiyritys ei onnistu, kehittelen kiinnitystä lisää. Mitäs sanotte? :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Miks sää menit liimaamaan sen luukkuun etkä laittanut rekisterikilven pultteihin kiinni?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

En viitsinyt tehdä kyseisestä hienoudesta niin suurta, että se olisi voitu kiinnittää rekisterikilven pulteilla. Tämä minun MurhaPatentiin on tosiaan vain takakahvan ja lukon kokoinen muuten, mutta se menee alaosastaan alemmas kuin hantaaki. Tämä systeemi ei tosiaankaan erotu (edukseen :twisted: )kovinkaan selvästi.

Kohta Joensuuhun ja eikun patenttia testaamaan. Miksei myös niitä paljon puhetta herättäneitä "nypittyjäkin". Kirjoitin suu ja vormet vaahdossa pelkää kökköä kun väitin käyttäväni vain 155 nypittyjä. Nyt oli alle livahtanut 175set. Minä otin pois vanteilta tuolloin ja kaveri rengasti. En muistanut niin tarkkaan mitkä nullit alle oli sattuneet. No ajellaan ne pois pelistä ensin. Nämä olivat vähiten perhaat. Nuukuus istki, kuten rengasjutun yhteydessä kirjoitin. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin