Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
pressa kirjoitti:
venttiilivälyshän hieman kasvaa kun lukkomutterin kiristää
Tämäpä mielenkiintoinen ilmiö!
Mulla ainakin vetää aina välyksen tiukaksi, kun kirraa lukkomutterin, käsittääkseni johtuen siitä, että kierteissä oleva välys tiukkaantuu ylöspäin ja se johtaa venttiilivälyksen pienenemiseen.
Mutta viisaammat korjatkoon.
Ei kait latukan venttilejä kannata rakotulkilla ährätä. No jos ensimmäisen säätää mukavaan kymppiin, ottaa siitä sitten näppituntuman ja kaikki yhtä kireelle. Homma käy paljon joutusammin.
Vaihdoin nappikseen talvitermarin 90c.Taitaa olla tarkoitettu siperian talveen,lämmöt nousee punarajan tuntumaan.
Nyt moottori lämpenee nopeasti ja puhaltimesta tulee TODELLA kuumaa ilmaa.Nyt luulis ens talvena tarkenevan
Viikonloppuna tein vähän huoltoa papanorkkikseen ja otin sitten pari uutta kuvaa, kun oli niin kaunis ilmakin, kuvissa auto "nosturilla" ja alle on vaihdettu uusien länsikumien tilalle hienot MI-16 renkaat kanttilamppuisen vanteella. Pitäisi varmaan tollasessa -82 mallisessa olla hopeiset vanteet, mutta niitä ei oikein hyvä kuntoisia löytynyt, noi renkaat oli valmiiksi noilla vaaleilla vanteilla, mutta on kuitenkin tubetypeä. Käy ihan mukavasti vaikka koneessa onkin kiinni alkuperäinen ozooni, tosin ei kai mikää kaasutin ryydy 29 tkm ajolla, varsinkaan ozooni.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Viikonloppuna tein vähän huoltoa papanorkkikseen ja otin sitten pari uutta kuvaa, kun oli niin kaunis ilmakin, kuvissa auto "nosturilla" ja alle on vaihdettu uusien länsikumien tilalle hienot MI-16 renkaat kanttilamppuisen vanteella. Pitäisi varmaan tollasessa -82 mallisessa olla hopeiset vanteet, mutta niitä ei oikein hyvä kuntoisia löytynyt, noi renkaat oli valmiiksi noilla vaaleilla vanteilla, mutta on kuitenkin tubetypeä. Käy ihan mukavasti vaikka koneessa onkin kiinni alkuperäinen ozooni, tosin ei kai mikää kaasutin ryydy 29 tkm ajolla, varsinkaan ozooni.
Näyttää ihan sliksiltä tuo eturengas ainakin kuvassa.. mut tottakai ne on uusia länsikumeja paremmat kun on orkkikset
toi eturengas on vähän reunasta kulunut, mutta muutoin on hyvin pintaa kaikissa, toihan ei kuitenkaan ole mikään varsinainen ajoauto, lähinnä koriste-esine, tuolta takapihalta mä sen yksi viikko kaivoin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
eli edellä keskusteltu yksilö kävi tänään katsastuksessa. Ekaa kertaa pääsin ajamaan noilla MI-16 kumeilla ja ei hirveästi vedelly ja nypytelly. Mittalin vielä eilen ton yhden renkaan urasyvyyksiä ja kyllä sieltä monesta kohtaa löyty 2 mm, mutta on se aikalailla rajoilla. auto on nyt kaikkiaan tullut maksamaan noin 700 euroa, huomioiden kaikki muu paitsi 250 km:llä kuluneet bensat.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
eihän tuollaisilla peleillä niin lujaa tarvii ajella, oli mulla tänäänkin melkein 100 km/h mittarissa ja hienosti meni, siitä ylöspäin alkaa jo kulutuskin nousta sen verran, että kyllä noi renkaat riittää käytännön nopeuksissa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ladan kytkinpoljin painui pohjaan ilman että kytkin olisi irrottanut. Nesteet katosivat. Ajattelin ensin että joko kytkimen letku tai sitten sylinteri on hajonnut. Menin montulle katsomaan: kytkimen työsylinterin mäntä oli pullahtanut ulos. Vaihdoin työsylinterin mutta ongelma ei kadonnutkaan. Työsylinteriltä kytkimelle menevä siirtotanko liikkui ihan vapaasti Seuraavaksi laatikko irti. Siirtotanko oli murtunut poikki. Ilmeisesti kannattaa korjata hitsaamalla? Kannattaisikohan tuohon siirtovipuun hitsata lisävahviketta, mielestäni se on vähän turhan ohutta tavaraa. Kannattaakohan kytkinlevy uusia samalla kertaa, nykyisellä on ajettu yli 140000 km.
En ole kyllä koskaan kuullutkaan että takavedossa olisi tuo siirtohaarukka mennyt poikki, varmasti joku yksittäinen rasitusmurtuma tms.
Asetelma, levy + painelaakeri ehdottomasti vaihtoon, todennäköisesti levy hipoo jo niitinkantoja ja painelaakerit rohisee ilkeästi. Itsellä kesti vajaa 180 tkm, sitten oli niitinkannatkin jo kadonneet ja painelaakeri ihan loppu. Yleensä nuo kytkimet loppuu jossain 100-180 tkm välillä, käytöstä riippuen.
Samalla voi vaihtaa kampuran takapään stefan ja silmälaakerin jos tarve vaatii.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.