turbo?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

olba kirjoitti:oisko kellään tiedossa kuvia ladan turbotuksesta? linkkiä?
tutkippa ladagalleriaa!!! http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

START kirjoitti:ostat jonkun ruisku auton pumpun (pemari,ooppeli...)
ja bensapaineen säädin (ahtojen mukaan säätyvä)
ite otettiin öljynpaine anturilta öljynkierto.
ja öljy pohjan saa pois suhteellisen helposti kun löysää koneen korvakkeita ja kaveri keventää konetta niin sen saa muljahtaan pois
sitten on helppo hitsailla se öljyn paluu putki :wink:
Bensapumpun ja painesäätimen käyttö on turhaa pröystäilyä!
Painepuolelle sijoitettua kaasutinta voi käyttää hyvin ilmankin näitä turhakkeita kun vaan sijoittaa bensatankin kaasuttimen yläpuolelle (esim. kattotelineelle) ja vetää vielä ahtoilmaputken paineistamaan polttoainesäiliön.
Turbotettua Lada Nivaa voi ihmetellä tuolta:
http://www.youtube.com/watch?v=TtU-w9f420o&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=oEGKkUGE ... ed&search=
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

löytyykö ladaan sähkö kaavioita että miten sais ruiskun tehtyä kaasari mallista?

pitää varmaan ooppeli forumilta käyä kyseleen kaaviota siihen 2.0l ruiskun sähköihin.

alkaa toi kaasari ketuttaan.. :evil: ainaki pakosarjan sais tehtyä ruiskuun helpommalla..

kannattaako alkaa värkkään ruiskuksi toi? tuleeko mahoton projekti?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

olba kirjoitti::evil: ainaki pakosarjan sais tehtyä ruiskuun helpommalla..
mites tuohon pakosarjaan vaikuttaa onko ruisku vai kaasari?
21013 2300tic
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

oho oon kattonu/ymmärtäny ilmeisesti vähä väärin noita kuvia.. :oops:
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

olis myydä turbo sulle .. garretin 3 ja volvonpaineistettu kaasari n kanssa painekoteloja pensapumpppu.. tarjoa
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

moroo.

päivitellään tätäki vähä.

eli tässä muutama kuva siitä, missä vaiheessa rojekti on nyt.

http://kuvablogi.com/nayta/364445/

http://kuvablogi.com/nayta/364448/

http://kuvablogi.com/nayta/364447/

http://kuvablogi.com/nayta/364446/


punpun saan viikonlopun jälkeen ja kaasari on hankinta listalla kans, saa nähä millon sen saa hommattua.

tästä jatkuu :arrow: 8)
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

ja sitte vielä tuli mieleen tosta öljy asiasta..

mä otin öljyt turbolle oljyn paine? anturilta ja aattelin että mitä se tykkää jos öljyn paluun vetää venttiili koppaan??
Corollaattori

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Mullakin on tulossa samanlainen pakosarja omaan turpottimeeni... Mielestäni turbon öljyn paluun voi vetää venakoppaan jos turbo on tarpeeksi korkealla eli öljy tavallaan valuu venakoppaan, muuten turbo alkaa falskaamaan öljyt kohti moottorin palotiloja eli silloin tiedossa "kovaa" öljynsyöntiä ja mahtavia savuja :lol:
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

käytettiin käynnissä sen verran ilman öljypaluu putkea että näkee tuleeko sinne turbolle ees öljyjä niin kyllä se näytti aika hyvin tulevan sieltä pois ne öljyt..

en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen.. :shock:

mut saa nährä nyt ko saa sen paluu letkun kiinni ja sit varmaan tulee uus käynnistys yritys..

ihmeen hiljaset äänet vaikka pakosarja loppuu turboon.. :lol: :oops:
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

turbohan vähentää selvästi ääniä luonnolisesti
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

jos turbo on venakopan ylä puolella niin silloin on mahdollista laittaa se öljyn paluu siihen
jos ei ole vena kopan yläpuolella niin sitten ei toimi kovin hyvin (käy niin kuin tuossa ylhäällä jo mainittiin)
eli öljyn paluu pitää olla kokomatkan alamäkeen :wink:
mutta tuskin saa aikaan yhtä komeita sauhuja kun tuossa omassa entisessä turbo vehkeessä loppu aikoina (jännä juttu kun savutti kun yhessä männässä oli sormen mentävä reikä) :roll: :shock: :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

olba kirjoitti:käytettiin käynnissä sen verran ilman öljypaluu putkea että näkee tuleeko sinne turbolle ees öljyjä niin kyllä se näytti aika hyvin tulevan sieltä pois ne öljyt..

en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen.. :shock:
Miksi et laita öljypohjaan sitä paluu putkea? Tuo edellisellä sivulla ilkan mainitsema idea vois olla myös hyvä...
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

nostetaampa tätä taas vähä ylös.

aloin eilen purkaan öljäpohjaa sen paluuputken tekoa varten.

on muuten paskamainen homma otta ö-pohja pois.

mikä sielä vastustaa?
miten sen saa helpoiten pois?


voiko se sylkeä öljyä turbosta pihalle jos öljyn paluu ei ole estottomasti alas päin?
Vastaa Viestiin