Weber on DGV 32 7A
Weber on DGV 32 7A
meniskö tuommonen ladaan minkälaisella sovituksella ku olis tuommonen tiedossa.
kurkut tais olla 23/24.
ja lada olis 1300s taas. onko tuon kokosesta hyötyä???
kurkut tais olla 23/24.
ja lada olis 1300s taas. onko tuon kokosesta hyötyä???
laaborghin on paras
Re: Weber on DGV 32 7A
Tipahtaa suoraan, ainoastaan kaasuvivun poikittainen vipu voi vaatia hieman pidennystä, ja sitähän saa helposti M5:n kierretangosta. Kaasuvivun pallotapin otat Ladan kaasarista ja istutat sen Weberin akselin päähän.
Ilmanputsari vaatii alleen sopivan korokepalikan, jos haluut käyttää Ladan alkuperäistä. Korokepalikan voi duunata vaikka vanerista. Tai sitten haet romikselta Sierran/Taunuksen kotelon, joka on ollut Weberin (DGAV) päällä.
Tossa kaasarissa on aavistuksen verran pienemmät sisäkurkut DGV 5A:han verrattuna (23/24 vs. 26/27), joka voi olla pikkukoneessa ihan hyväkin asia.
Se miten se toimii juuri sun koneessa, riippuu kaasarin kunnosta, suuttimien koosta jne. Todennäköisesti tulee toimimaan hyvin.
Jos edukkaasti saat niin osta ihmeessä pois. Ja se onko siitä hyötyä, riippuu sitä mitä edellytät kaasariltasi.
Ilmanputsari vaatii alleen sopivan korokepalikan, jos haluut käyttää Ladan alkuperäistä. Korokepalikan voi duunata vaikka vanerista. Tai sitten haet romikselta Sierran/Taunuksen kotelon, joka on ollut Weberin (DGAV) päällä.
Tossa kaasarissa on aavistuksen verran pienemmät sisäkurkut DGV 5A:han verrattuna (23/24 vs. 26/27), joka voi olla pikkukoneessa ihan hyväkin asia.
Se miten se toimii juuri sun koneessa, riippuu kaasarin kunnosta, suuttimien koosta jne. Todennäköisesti tulee toimimaan hyvin.
Jos edukkaasti saat niin osta ihmeessä pois. Ja se onko siitä hyötyä, riippuu sitä mitä edellytät kaasariltasi.
Viimeksi muokannut Jokari, 31.5.2007 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber on DGV 32 7A
joo tarkotuksena olis saada pieni tehon lisä ja ehkä myös kulutuksen pienentyminen???
sattuuko kukaan tietämään minkä kokoiset kurkut on -86 1300s:sän vakiokaasarissa????
sattuuko kukaan tietämään minkä kokoiset kurkut on -86 1300s:sän vakiokaasarissa????
laaborghin on paras
Re: Weber on DGV 32 7A
Kurkut: 28/32 mm
Bensasuuttimet: 112/162
ilmat: 170/170
tyhjäkäynti: 50/60
Noi ei ole aivan vertailukelpoisia Weberin kanssa. Ainakaan noin pienellä ykköskurkun bensasuuttimella ei toimi, joku 130-135 voisi olla lähempänä. Kakkoskurkulle pienempi suutin, voisi olla samaa luokkaa ykkösen kanssa ellei jopa hieman isompi.
Mut jos ostat kaasarin, niin kysy/tutki mitkä suuttimet siellä on. Jos niillä toimii hyvin niin en paljoa rassailisi
Bensasuuttimet: 112/162
ilmat: 170/170
tyhjäkäynti: 50/60
Noi ei ole aivan vertailukelpoisia Weberin kanssa. Ainakaan noin pienellä ykköskurkun bensasuuttimella ei toimi, joku 130-135 voisi olla lähempänä. Kakkoskurkulle pienempi suutin, voisi olla samaa luokkaa ykkösen kanssa ellei jopa hieman isompi.
Mut jos ostat kaasarin, niin kysy/tutki mitkä suuttimet siellä on. Jos niillä toimii hyvin niin en paljoa rassailisi

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber on DGV 32 7A
joo kanpe on kuulemma timmi ja kaikin puolin hyväkin ja putsari tulee kaupan päälle
hintaa olis 70e.
pitää kysellä niistä suuttimista

hintaa olis 70e.
pitää kysellä niistä suuttimista
Jokari kirjoitti:Kurkut: 28/32 mm
Bensasuuttimet: 112/162
ilmat: 170/170
tyhjäkäynti: 50/60
Noi ei ole aivan vertailukelpoisia Weberin kanssa. Ainakaan noin pienellä ykköskurkun bensasuuttimella ei toimi, joku 130-135 voisi olla lähempänä. Kakkoskurkulle pienempi suutin, voisi olla samaa luokkaa ykkösen kanssa ellei jopa hieman isompi.
Mut jos ostat kaasarin, niin kysy/tutki mitkä suuttimet siellä on. Jos niillä toimii hyvin niin en paljoa rassailisi
laaborghin on paras
Re: Weber on DGV 32 7A
Joo ei noita ilmaiseksi saa, jos tohon hintaan saat putsarin kanssa niin osta pois vaan, Webereiden jälleenmyyntiarvo on aina hyvä jos tulet katumapäälle 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber on DGV 32 7A
toisaalta weeberi lisää bensankulutusta huomattavasti
ainakin mitä täältä foorumilta lukee
ja huoltamalla ladan oman kaasuttimen on suuttimetkin oikean kokoiset ja auto pysyy orkkiksena jolloin sen jälleenmyyntiarvo parempi (verrattuna vanhaan väljään weeberiin)
ainakin mitä täältä foorumilta lukee
ja huoltamalla ladan oman kaasuttimen on suuttimetkin oikean kokoiset ja auto pysyy orkkiksena jolloin sen jälleenmyyntiarvo parempi (verrattuna vanhaan väljään weeberiin)
Re: Weber on DGV 32 7A
Höpö höpö, ei tosta meikäläisen tapauksesta pidä vetää mitään johtopäätöksiä. Useimmilla Weberin omistajilla kulutus ja käyttöominaisuudet on hyvin kohdillaan.
Vai että orkkiksena arvokkaampi ja venäjän insinöörien kolmen promillen kännissä suunniteltu kaasari kestää uutena ikuisesti...no meillä lienee tietyistä asioista "lieviä" näkemyseroja joten turha aloittaa mitään hiekkalaatikkovääntöä
Jos joku kysyy miten se ja se Weberi istuu Ladaan ja siinä toimii, niin minä ainakin pyrin auttamaan miestä mäessä enkä jankkaa itsepintaisesti "orkkis on aina parempi".
Vai että orkkiksena arvokkaampi ja venäjän insinöörien kolmen promillen kännissä suunniteltu kaasari kestää uutena ikuisesti...no meillä lienee tietyistä asioista "lieviä" näkemyseroja joten turha aloittaa mitään hiekkalaatikkovääntöä

Jos joku kysyy miten se ja se Weberi istuu Ladaan ja siinä toimii, niin minä ainakin pyrin auttamaan miestä mäessä enkä jankkaa itsepintaisesti "orkkis on aina parempi".
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber on DGV 32 7A
ilman mitään vääntöä voi todeta että vielä useammalla ei ole mitään ongelmia orkkis kaasuttimella
mutta suuremilla suuttimilla saa kyllä voimaa lisää vaikka olisi weeberikin
ja ainahan teho tehdään polttoaineella ja kulutus kasvaa voiman mukaan
mutta suuremilla suuttimilla saa kyllä voimaa lisää vaikka olisi weeberikin
ja ainahan teho tehdään polttoaineella ja kulutus kasvaa voiman mukaan
Re: Weber on DGV 32 7A
Teoriassa näin, mutta käytännössä mulla on kulutus pudonnut bensasuuttimien suurennuksen myötä.
Johtunee siitä, että "voimaa" on tarjolla pienemmällä kaasun painamisella, jolloin rivakkaankin kiihdytykseen riittää pintakaasu, samoin moottoritielle.
Ja edelleen kaasarina on sodanaikainen Weberin DGV.
Johtunee siitä, että "voimaa" on tarjolla pienemmällä kaasun painamisella, jolloin rivakkaankin kiihdytykseen riittää pintakaasu, samoin moottoritielle.
Ja edelleen kaasarina on sodanaikainen Weberin DGV.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75