Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Ei vanhempia aina voi syyttää, mutta paljon johtuu varmaan tästä vallitsevasta kasvatusmetodista "lapsen ehdoilla". Monet vanhemmat ei varmaan edes ymmärrä sitä opettaa lapsilleen, että vahingonkorvausvelvollisuudessa ei ole alaikärajaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Särkeminen johtuu osalti myös miellekkään tekemisen puutteesta ja lisäksi särkeminenhän on tuossa iässä ihan mukavaa puuhaa. Ei ne lapset tajua tuollaisten arvokkuuksien tai harrasteajoneuvojen päälle mitään. Lapsella kun on oma ajatus ja arvomaailmansa, mutta toki kasvatuksella voidaan ohjata (tai ainakin yrittää ohjata) penskoja oikeaan suuntaan. Ja noista kuvista vielä.....paljon kirosanoja.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Lauantaina ei tien varressa ollut muut kuin Mitsu. Oli varmaan muut jo matkaa jatkanee suuntaan X.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
joopa joo..minä kaverin kans kä�iin siirtämässä nu�autot tuohon tien varteen.(ajoin noita,kaikissa mm.jarrut!)
piti viedä kav�in verstaalle purkua varten! mutta kaverini myi volvon ja bmw:n. mitsu purkuun..
-bemarissa viritetty moottori!tuplakaasarit pöllitt�ja ratti.
-volvossa koneremontti tehty,alustan osia uusittu rutkasti!valmis maalaamoon pienillä pohja�öillä=))�ada�ettukin!
-mitsussa 5000km.tehty moottori! kyllä kävi sit�n �tisti!
-ja�itsu takaveto 1600cm3.
-volvon konetta eivät päässeet räpeltää�kun kav�i &q��heppas"migillä konepellin kiinni�
mutta vandaalit tekivät mitä tekivät!!���
piti viedä kav�in verstaalle purkua varten! mutta kaverini myi volvon ja bmw:n. mitsu purkuun..
-bemarissa viritetty moottori!tuplakaasarit pöllitt�ja ratti.
-volvossa koneremontti tehty,alustan osia uusittu rutkasti!valmis maalaamoon pienillä pohja�öillä=))�ada�ettukin!
-mitsussa 5000km.tehty moottori! kyllä kävi sit�n �tisti!
-ja�itsu takaveto 1600cm3.
-volvon konetta eivät päässeet räpeltää�kun kav�i &q��heppas"migillä konepellin kiinni�
mutta vandaalit tekivät mitä tekivät!!���
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Vaikka on melko vanha juttu niin kiva oli lukea, kun kuvia oli.
Etenkin tuo ärsyttää, kun tuo BMW ja Galantti on säretty. Ja tuo Amazoni, ei sekään paha olisi.
Ja tuosta särkemisestä.. Jos mä jotain sären, niin omia autoja, jotka lähtee paaliksi, jos niitäkään, kun en näe intoa hajottaa..
Etenkin tuo ärsyttää, kun tuo BMW ja Galantti on säretty. Ja tuo Amazoni, ei sekään paha olisi.
Ja tuosta särkemisestä.. Jos mä jotain sären, niin omia autoja, jotka lähtee paaliksi, jos niitäkään, kun en näe intoa hajottaa..
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Tuo BMW on pelastettu ja on taltioituna Kinnulaan.Ostin auton ilman moottoria koska minulla ei ollut mitään intressiä ko. autoon kuulumattomalle,kaksilitraiselle koneelle.Se oli muistaakseni BMW 520 -75 kone.Mitenköhän sitä mottia sitten oli viritetty? Kannessa taisi olla kiinni Misab-imusarjat.Motti apulaitteineen meni harrastajalle Ylöjärvelle.
Autohan on BMW 1800 -67 ja siihen kuuluisi 1.8 litrainen (1773 ksm) moottori.Vielä kun löytäisi jostakin juuri kyseiseen autoon alunperin kuuluneen sylinteriryhmän...starttimoottorin kiinnityskohdan tienoilla olevaan tasopintaan pitäisi olla meistettynä auton valmistenumero 1290514.
Autohan on BMW 1800 -67 ja siihen kuuluisi 1.8 litrainen (1773 ksm) moottori.Vielä kun löytäisi jostakin juuri kyseiseen autoon alunperin kuuluneen sylinteriryhmän...starttimoottorin kiinnityskohdan tienoilla olevaan tasopintaan pitäisi olla meistettynä auton valmistenumero 1290514.
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
nuo autot ois kyllä pitäny jotenki pelastaa
perkule ku kaikki pitää hajottaa,varskinki sellaset mitkä tiijetään olevan jo harvinaisuuksii
ei varmaa ollu paljo ajettuja? liekkö tuolla enää mitään jälellä?


autoton.. vielä
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
No joha tuo yks tos sano että pelasti ton baijerilaisen.. oisin voinu ilomielin hakee ton galantin ja amazonin mutta rojua löytyy jo omastakin takaa liikaa.. 

Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
nii sano näköjää mut entä muut? kuten ensimmäisen sivun kuvissa olevat autot?
varmaa selviäis ku lukis vaa ku ei nyt jaksa
varmaa selviäis ku lukis vaa ku ei nyt jaksa

autoton.. vielä
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Oon ite selannu tätä pari kertaa läpi ja jaksasin vieläkin lukee.. eiköhän ne joidenkin uusien autojen osina ole jo tjs 

Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
eihä etuvetoista taunusta ookkaaEtuvetoinen Taunus ei sitten kelvannut kenellekään. Nyt se on litistetty romukouralla ja nostetty Jyryn lavalle odottamaan paalausta

autoton.. vielä
Re:
no tuo on ainaki mulle uuttaJusu kirjoitti:Taunus 12M vuosilta 1962-1966 oli etuvetoinen.jaasu kirjoitti:eihä etuvetoista taunusta ookkaaEtuvetoinen Taunus ei sitten kelvannut kenellekään. Nyt se on litistetty romukouralla ja nostetty Jyryn lavalle odottamaan paalausta
autoton.. vielä
Re: Autotalo Pekka Mäkisen/Tampereen tulitikkutehtaan historiaa
Tervehdykset toivottelen.
12.m Taunuksella ajettiin kestotesti joka oli pituudeltaan matka maasta kuuhun. 330000km. Kuvissa ei ollut enää kovinkaan häävinnäköinen ajokki testin jälkeen. Silloin sanottiin, että se oli maailman kestävin auto. Sen jälkeen en ole kuullut, että olisi ajettu vastaavia "kestotestejä" Mikä nykyauto Ladan lisäksi läpäisisi vastaavan testin?
12.m Taunuksella ajettiin kestotesti joka oli pituudeltaan matka maasta kuuhun. 330000km. Kuvissa ei ollut enää kovinkaan häävinnäköinen ajokki testin jälkeen. Silloin sanottiin, että se oli maailman kestävin auto. Sen jälkeen en ole kuullut, että olisi ajettu vastaavia "kestotestejä" Mikä nykyauto Ladan lisäksi läpäisisi vastaavan testin?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
