Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
itellä kaikki muut kuin etulasin/etupää vuotaa/vuosi.
2.5 tuubia sikamassaa myöhemmin ei enää pahemmin vuoda
eipä sitä muuta voi, kuin joka paikkaan silikonia tai sikaa, ja sellaisiin paikkoihin josta vuoto järjen mukaan mahdollista tuplasti enemmän ko moskaa.
koska vaikka sen ei pitäisi vuotaa se jotenkin voi vuotaa silti. Ei enää järjellä selitellä
tosiaan hitsi jos siellä jalkatilassa 2cm vettä.. viime syksyn kokemuksia
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Jaahas. Vaikken Samaroista tajua vieläkään mitään, niin silti aion osallistua tähänkin topikkiin. Sain kunniatehtävän tänään irroittaa tuhoon tuomitusta ja puretusta orkkistuning special Samarasta laturin itselleni. Avaimet olikin sopivasti samat kuin takavedonkin laturin irroituksessa tarvittavat, koska itse laturi näytti myös samalta. No hyvällä paikallahan se on, MUTTA: Miksi laturin alakorvakkeen pitkä kiinnityspultti ei mahdu irtoamaan No siksi, jotta sen pultin kanta ottaa puoliksi kiinni etupalkkiin tai tarkemmin sanottuna palkin viereen prässättyyn peltisaumaan Ihmettelin tätä suuresti, koska ei laturin irroittaminen saisi jäädä mielestäni noin vähälle. No luvan saatuani moukaroin tylysti pellit ja vähän palkkiakin kasaan, jotta sain pultin pois. Aikaa meni eto hommaan lähes tunti...no yli puolituntia. Kiitos kuuluu kuitenkin laturin lahjoittaneelle Samara87/88:lle, kokeillaan sen toimivuutta sitten tuonnempana.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Se alapultti on jo alunperin väärinpäin.Jos se olisi laturin takapuolelta laitettu,se mahtuisi tulemaan ulos.
Helpommalla pääsee,kun avaa kolme alakiinnikkeen pulttia ja ottaa laturin irti.
hmm.. suhtaudun edelleen epäillen sen (laturin) toimivuuteen, edel. omistajalta kun sllaisen käsityksen sain että siinä jtn vikaa olisi ollut. Mutta en ole koskaan itse autoa käyntiin kokeillut, joten envoitietää
mielenkiintoinen irroitus sessio tosian oli, moukari vaan heilui, tuli vaan mieleen että "noinko sitä ladaa korjataan"
näin täälläpäin
huoh. vika viimeisen kerran jakelukeikalle nilsiään. hyvin on samara jakeluauton tehtävät hoitanut, mahtavan iso peräkontti on mahtavan iso
kautta profeetan parran poliisin tehotarkkailu ja pitäs vetää n. 10km väärällä puolella tietä taajamassa... kun ohjaus ei oo niinku postiautossa
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Samara Sedan sai tänään leiman otteeseen, lähes virheetön suoritus joku takavalo ei toiminut ja vetoakselin päätymutteri piti kiristää (käytännössä vaihdoin parempaan koko mutterin), siihen loppui kolinatkin. Todella halpa vuosi ollut Sedanin kanssa, mitään isompaa ei ole ollut, oikeestaan kaiken on pystynyt tekemään itse ja mm. hyvin toimivia jarruja on taas korjailtu käytetyillä osilla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samara Sedan selvitti Kälviä�reissun, joka kaikkine oheisretkineen oli noin 1000 km pitkä.�atkan aikana mittariin pyörä�i�7000 eli 40 tuhatta kilometriä ene�än kui�hankinta hetkellä viime�uhannuksena oli. Eli autolla ajettu mun käytössä �ik�a �ille vuosi ja 40 tkm. Auton kokonaisajomäärä taitan��l� 187000, päättelin huolt��jan ja katsastus paperien merkinnöistä. Nyt on yk� re�as alkanut ääntää ja täristä,��si��ainot�udon�t tai kudokset vaurioitunut. Muutoinkin Samara on palvellut varsin pienin vioin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
olen kyllä kulutukseen / toimivuuteen enemmän kuin tyytyväinen. potkua sais olla lisää, mutku kaikki muu kuitenki joten kuten natsaa niin parempi kai olla hiljaa.
kesän ykkös juttuja reissussa:
Vakionopeudensäädin, GPS, kertakäyttögrillit ja autojääkaappi.
samarasta on matkailuautoksi
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
päätin alkaa uhkarohkeaan työharjoitteluun, jotta pysyisin osaamisessa parempien kelkassa. Aloin vaihtamaan jakohihnaa Samaraan. Avasin jo suojukset ja tutkin tilanteen. Autossa on kulmikkailla hampailla varustettu hihna ja vastaavat hihnapyörät. Lisäksi autossa on vanhempi metalllinen kiristin rulla (jee, sitä ei tarvii vaihdella). Sitten orkkisklassikolla Motonettiin, eipä löydykään kuin vanhempaa pyöreillä hampailla varustettua remmiä. Sitten vielä A-tarvikkeeseen, ei löydy sieltäkään.
Sitten alkaa projektin paras idea. Varaosiksi jääneessä Samarassa on vain 30 tkm ajettu hihna (eli toiset 30 tkm jäljellä) ja se on samaa vuosimallia, otampa siitä hihnan, tulee samalla tutustuttua rakenteeseen. Ei morjens sentään, manuaalin mukaan hihnan tulisi olla muuttunut 1989, mutta tuossa varaosaraadossa on pyöreät kolot hihnapyörissä ja pyöreähampainen remmi. Ehkä en sitten vaihdakaan tuota hihnaa. Nyt sitten etsimään oikeanlaista hihnaa jostakin.
vaihto sujuisi nyt kivasti, jos samalla vaihtelee tuon vetonivelen samalta puolelta autoa. Vetonivel löytyikin motonetista
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Sitten alkaa projektin paras idea. Varaosiksi jääneessä Samarassa on vain 30 tkm ajettu hihna (eli toiset 30 tkm jäljellä) ja se on samaa vuosimallia, otampa siitä hihnan, tulee samalla tutustuttua rakenteeseen. Ei morjens sentään, manuaalin mukaan hihnan tulisi olla muuttunut 1989, mutta tuossa varaosaraadossa on pyöreät kolot hihnapyörissä ja pyöreähampainen remmi. Ehkä en sitten vaihdakaan tuota hihnaa. Nyt sitten etsimään oikeanlaista hihnaa jostakin.
Jos vaihtas myös ne hihnapyörät? Vai oisko se tuunausta?
Lada-Jussi kirjoitti:Sitten alkaa projektin paras idea. Varaosiksi jääneessä Samarassa on vain 30 tkm ajettu hihna (eli toiset 30 tkm jäljellä) ja se on samaa vuosimallia, otampa siitä hihnan, tulee samalla tutustuttua rakenteeseen.
Toi alkaa kyllä jo kuullostamaan aika epäilyttävältä kohdalta säästää; ei ne pelkät kilometrit vaan myös aika kuluttaa hihnaa. Ite en uskaltaisi käytettyä hihnaa laittaa kun korkeintaan pieneen siirtymään. Kaikkiin just ostettuihin autoihinikin vaihdan hihnan heti, ellei tule 100% selvitystä hihnan iästä! Suositushan on hihnan vaihto 5:n vuoden välein kilsoista riippumatta.
Mistäs sen tietää kuinka vanhan hihnan varaosaliikkestä saa käteen? Sehän on voinut olla hyllyssä jo vuosia.
Ok, onhan se siellä hyllyssä "lepotilassa" ja suojassa sään(lämpötila ja kosteus vaihtelut) vaikutuksilta...
toi mun 30 tkm ajettu varahihna on vasta reilun 2 vuotta vanhakin, kyllä sillä ajelis, täytynee myydä jossain kokoontumisissa kun ei se itelle sovi. hihnapyörien vaihtaminen olisi kovempi urakka, tarvinnee koko kone irrottaa että saa kaikki irti. Täytyy miettiä, jos lähtee samarailta erikseen hihnaa hakemaan niin siihen kustannukseen ostaisi jo deltastakin. Ja kiristinrullaahan en aio vaihtaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)