
Vetarit
Kyllä tuo kemppiläinen on valovuosien päässä lukosta eli ei puhuta siitä lukkona!
Lukkoon verrattuna ajettavuus on ihan peestä ja mun mielestä on mukavampia ajaa ennemmin vakioperällä kuin kemppiläisellä, ainakin jos vauhdit nousee yli sadan, pääosin jatkuvassa luistossa ajettaessa ei eroa juurikaan ole. Kaikista ikävin puoli kemppiläisen kanssa on korin totaalinen tuhoutuminen linkkien korikiinnityksien alueelta. Tuo tulee esille varsinkin jos ajelee piikkipyörien kanssa.
Lukkoon verrattuna ajettavuus on ihan peestä ja mun mielestä on mukavampia ajaa ennemmin vakioperällä kuin kemppiläisellä, ainakin jos vauhdit nousee yli sadan, pääosin jatkuvassa luistossa ajettaessa ei eroa juurikaan ole. Kaikista ikävin puoli kemppiläisen kanssa on korin totaalinen tuhoutuminen linkkien korikiinnityksien alueelta. Tuo tulee esille varsinkin jos ajelee piikkipyörien kanssa.
Jankos: kyllä se lukko on jos ladassakin on nelilinkki
Jokkiksessä tuo lähtö näyttelee niin suurta osaa kisasta että ilman lukkoa ei varmana pärjää. Sama homma miksi takamoottorit jyrää.
Olen lukottomillakin jäällä ajanut mutta kyllä vaan lukollinen nopeampi on. Jääradalla huiput on pääsuoralla siinä 110-130 ja pari tiukkaa kakkosen mutkaa ja jokunen nopeampi. Eli kuitenkin verraittain hidas rata jolloin tuo vauhti sen verran hidasta että mutkista ei pääse ulos ilman lukkoa. Enkä myöskään ole valmis sijoittamaan tuohon harrastukseen niin paljoa että oikean lukon saisin, koska samalla rahalla saa parempaakin aikaan. Omalla työllä ja suunnittelulla yrittää paikata noita kemppiläisen aiheuttamia ongelmia. Korihan on jo vahvistettu ennenkuin siihen aihitaan tiukkaa tekniikkaa ja lukkoa.
Rallista en sitten mene sanomaan kumpi toimisi paremmin, kemppiläinen vai vakio.

Jokkiksessä tuo lähtö näyttelee niin suurta osaa kisasta että ilman lukkoa ei varmana pärjää. Sama homma miksi takamoottorit jyrää.
Olen lukottomillakin jäällä ajanut mutta kyllä vaan lukollinen nopeampi on. Jääradalla huiput on pääsuoralla siinä 110-130 ja pari tiukkaa kakkosen mutkaa ja jokunen nopeampi. Eli kuitenkin verraittain hidas rata jolloin tuo vauhti sen verran hidasta että mutkista ei pääse ulos ilman lukkoa. Enkä myöskään ole valmis sijoittamaan tuohon harrastukseen niin paljoa että oikean lukon saisin, koska samalla rahalla saa parempaakin aikaan. Omalla työllä ja suunnittelulla yrittää paikata noita kemppiläisen aiheuttamia ongelmia. Korihan on jo vahvistettu ennenkuin siihen aihitaan tiukkaa tekniikkaa ja lukkoa.
Rallista en sitten mene sanomaan kumpi toimisi paremmin, kemppiläinen vai vakio.
Jos takapään jousitus toimii nimeksikään niin kemppiläisen ja lukollisen välillä on kyllä ihan käsittämätön ero, luistojen loput on hallussa paremmin ja kääntyvyys mutkaan on ihan eri luokkaa. Ja sitten kun mennään oikealle tielle niin lukon kanssa voi ajaa ylityksistä ilman pelkoa että auto kääntyy "poikittain" nypyllä.
Rallissa muuten ei saa käyttää kemppiläistä eli vakio toimii siellä paljon paremmin
Koria muuten saa vahvistaa ihan tosissaan että se kestää tuon akselin vääntelyt pelkkä vahvistushitsaus ei riitä mihinkään vaan vaatii kunnon palkkeja.
Rallissa muuten ei saa käyttää kemppiläistä eli vakio toimii siellä paljon paremmin

Koria muuten saa vahvistaa ihan tosissaan että se kestää tuon akselin vääntelyt pelkkä vahvistushitsaus ei riitä mihinkään vaan vaatii kunnon palkkeja.
Varmasti sellainen oikea lukko on parempi mutta iskee juuri tuo kustannuskysymys, toisekseen etenkään jäällä ei ole läheskään kaikkia noita ongelmia joihin rallissa ja oikeilla teillä törmää. Joten jäälle kemppiläinen on mielestäni ihan käypäinen ratkaisu. Se on tosiaan käsillä korjattava minkä kalustossa häviää.
Tulevaisuus näyttää miten tuo mun kori kestää. Osittain vahvistehitsattu, takaovet hitsattu kiinni, täydelliset kaaret sekä hieman muita tukiputkia.
Tulevaisuus näyttää miten tuo mun kori kestää. Osittain vahvistehitsattu, takaovet hitsattu kiinni, täydelliset kaaret sekä hieman muita tukiputkia.
Järkyttävin laite minkä tiedän ajaa on sellainen kyhäelmä jossa on warren runko, Saabin ruiskuturbo keskimoottorina ja edessä ja takana olikohan jonkun audin perät. Ja joka välissä kemppiläinen, eli 100% nelikko. Voimansiirto tehty siis ikäänkuin saabin laatikon vetarit toimii kardaaneina noille perille. Välityksiä jotenkin säädelty mm niittosilppurin osilla. Laite joka kyllä suoraan menee mutta mutkassa ei kädet riitä millään, voimakin hukkuu noihin välityksiin aika tehokkaasti.